• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • MyLoveLiam

maskrosfjäril skrev 2009-02-17 09:45:57 följande:

Ett av mina delmål är att komma i en jätteunderbar klänning som jag köpt.Den är så fin att jag tänkte ha den som brudklänning.Den kommer nog att sitta bra om 15-20 kg tror jag.Den är blå med en massa superfina broderier på.Helst skulle jag vilja väga omkring 75 kg.40 kilo bort.I dag är jag och sambon dunderförkylda båda två så det blir att vara hemma från jobbet. Har ingen aptit vilket i och för sig är bra.- 22 ° ute och inga mygg
    Får man fråga när bröllopet ska vara? Dvs hur lång tid ger du dej själv att klara detta målet?
  • Örnen76

Hej alla!
    Jag har typ 30 kilos övervikt. Ska skriva in min hos viktväktarna i morgon.

kika gärna in i min blogg ornen.blogg.se/
  • maskrosfjäril

Vi har inte bestämt datum än.
    Jag skulle vilja gifta mig nästa sommar, men jag har ingen bestämd tidsgräns.

• Moder Jord
    Örnen76 skrev 2009-02-17 10:21:36 följande:
    Hej alla!Jag har typ 30 kilos övervikt. Ska skriva in min hos viktväktarna i morgon.
    Välkommen hit! Jag har också 30 kg övervikt. Från början 40 kg, men gått ner 10 kg sedan 18 november.
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • minasöner

Är det nån av er som kör LCHF??

Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • Marayah

Ja nån sort av de.

minasöner skrev 2009-02-17 12:01:17 följande:
    Marko 031103, Filip 080621
  • minasöner
    Marayah skrev 2009-02-17 12:10:42 följande:
    Ja nån sort av de.
    jag håller på att gå över till det, men det känns så himla fel i min hjärna (fettskrämd) . vad äter du tex på en dag??? jag lär ju hamna i ägg och baconträsket för att känna mig safe i början
  • Örnen76
    minasöner skrev 2009-02-17 12:01:17 följande:
    vad är det?
    kika gärna in i min blogg ornen.blogg.se/
  • minasöner
    Örnen76 skrev 2009-02-17 12:35:08 följande:
    vad är det?
    Låg kolhydrat mycket fett. man äter protiner och fett,inga kolhydrater i princip
  • Amber1975

Härligt jobbat och härlig inställning.

Jag har oxå gått ner 30 kilo och har ungefär 25 kvar. Det fixar vi.

minasöner skrev 2009-02-17 08:35:02 följande:
    jag har använt mig av cambridgekuren. Nu har jag börjat trappa upp och äter 1 mål/dag då jag utesluter kolhydrater i största möjliga mån. Tänkte gå över till LCHF nu lite smått. och funkar det inte så går jag tillbaks till CK. I hjärnan väger jag ff 125kg, men inte i spegeln som tur är. Dock har jag en överjävlig svärmor som hånar min metod och säger att det inte syns nån skillnad.Men jäklar ska jag visa henne.i grund och botten vet jag att det är avundsjuka från hennes sida, eftersom hon är gravt överviktig själv och misslyckas med att gå ner. Så bara skadeglädjen är ju en sporre ..hon är hemsk min svärmor,  så snart ska jag skriva min målvikt på hennes näsa
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt