• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Amber1975

Annelie, ja jag hade inte vågat köpa den om den bara vore till mig. Då hade den nog blivit stående. Det var min sambo som ville ha den. Körde 30 minuter och jag kan säga att jag nästan dog. Orkade knappt kliva av den Fast det känns som skonsam motion för leder iaf så det är nog bra för oss överviktiga. Åh va gott det lät med skinkröra och pasta. Har inte ätit pasta sedan december och jag saaaaaaaaaaknar det.

Moder Jord, ja jag gick upp allt jag gick ner första gången med pulver oxå. Det gjorde jag när jag gått ner på andra sätt oxå, en sann jojobantare är jag tyvärr Nu känner jag mig starkare iaf så jag hoppas det ska gå vägen denna gången. Börjar läsa till dietist efter half term här och jag har lyckats sluta svulla som jag hamnade i förrut. Va mysigt med hund förresten. Min är hos min pappa sedan jag flyttat utomlands. Saknar honom så himla mycket. Tom mer än pasta

• AnnelieTyresö

Aha, har ingen matberedare,, ev har jag en sån där gammal med vev :P

Min kille vill bara träna styrka, inte så mkt kondition,,, så det skulle bara bli min maskin, som jag tror iaf :)

• kiiza

Jag tar raska promenader med hunden och kör crossen mellan varven ibland. Men känner jag mig rosslig så blir det bara lugna promenader med hunden. Vet att man ska inte träna m.m om man har förkyldning i sig...

• Moder Jord
    pilliss skrev 2009-02-17 18:06:10 följande:
    När du promenerar så ta det LUGNT. du får inte få upp fart. Inget "flås". min systerson tränade fotboll fast han hade halsont. han har ett obotligt fel på hjärtat nu. han är bara 20 år 
    Usch vad hemskt!
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • AnnelieTyresö

här har ni en morgontidig tjej, somande kl 19 igår :O

• FilleCilla

Oj då måste du varit bra trött då
    Har vägningsdag idag och vågen visar på +-0 denna vecka, SUCK!!! Man blir liite besviken när det inte hänt något.
    Sitter i allafall och försöker samla mod till att  pressa ner fläsket i en baddräkt och ta en tur till simmhallen idag.

• AnnelieTyresö

Haha,,, ja pressa ner fläsket du!

Jag har tagit ett bad i badkaret å är så glad över att mer å mer av mej blir under vatten,,, hihi!

• FilleCilla

Hihi.. men de e väl härligt
    Jo jag tror jag tar en sväng dit, nånstans måste man börja och jag tycker det är jätteskönt att simma. Förhoppninsvis är det lugnt nu på f.m.

• AnnelieTyresö

Ja det är det säkert!
    Hade jag bara tålt klor hade jag lätt skaffat medklemskap på simhallen :)

• MyLoveLiam

FilleCilla skrev 2009-02-18 07:56:12 följande:

Hihi.. men de e väl härligt Jo jag tror jag tar en sväng dit, nånstans måste man börja och jag tycker det är jätteskönt att simma. Förhoppninsvis är det lugnt nu på f.m.
    Det tycker jag du gör rätt i - jag har ju börjat simma ett par dagar per vecka och det är så skönt. Då känner jag mig lika rörlig som alla andra *fniss*.
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt