• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • PsychoBitch

Tack så mycket
    Då ska jag införskaffa både primer & mineralfoundation

• Fridapida
    PsychoBitch skrev 2009-04-02 10:18:25 följande:
    Tack så mycket Då ska jag införskaffa både primer & mineralfoundation
    Ja, de är väl värda att prova. Undvik även produkter med talk i. DVS pressat puder. Talket täpper igen och gör huden fet. (det finns pressade produkter utan talk men de är få, tror att GloMinerals är en av de få)

Undvik även mineralfoundation från budgetmärken. De är inte alltid tillräckligt "rena".
  • Tyson 77
    trollsanna skrev 2009-04-01 21:10:11 följande:
    Ja det tycker jag att du kan ha. Du får mer djup på ögonen. Du kan prova med en inte allt för mörk skugga i globen först men dock  mörkare än den ljusa närmast ögat. Tona ut den mörka skuggan mot brynet. Har kikat på dina bilder och tycker det borde fungerara med den effekten på dina ögon. Kan ''lyfta'' ögat.
    Testade som du skrev.
    Det blev skitsnyggt!!!
    Tack för tipset!
    Mina djur är mitt liv!!!
  • Helennnna
    Fridapida skrev 2009-04-02 10:21:37 följande:
    Ja, de är väl värda att prova. Undvik även produkter med talk i. DVS pressat puder. Talket täpper igen och gör huden fet. (det finns pressade produkter utan talk men de är få, tror att GloMinerals är en av de få) Undvik även mineralfoundation från budgetmärken. De är inte alltid tillräckligt "rena".
    Är det bara pressat puder det finns talkt i? Eller ska man undvika foundation med talkt med? om det är talk i foundation vill säga.

Av dom du har testat värkar det som om FACE perfect primer är bäst? Eller har du kanske bara testat den och fastnat för den?. För jag testade Lumenes primer och tycker sminket sitter bättre men om det finns en ännu bättre primer så varför inte..
  • cherryblossom

Rapport från stenåldern : Kajal/eyelinern projektet går INTE framåt. Jag tycker själv att jag drar en tunn linje med kajalpennan men när jag sen tittar i spegel så ser det ut som strecket täcker halva ögonlocket :S plus att det givetvis inte är rakt för fem öre... *suck*

• Honey1982
    cherryblossom skrev 2009-04-02 15:19:02 följande:
    Rapport från stenåldern : Kajal/eyelinern projektet går INTE framåt. Jag tycker själv att jag drar en tunn linje med kajalpennan men när jag sen tittar i spegel så ser det ut som strecket täcker halva ögonlocket :S plus att det givetvis inte är rakt för fem öre... *suck*
    jag kan tipsa om Let´s Twist Eyeliner från GOSH. den är riktigt bra och väldigt enkel att applicera (och sudda om det skulle bli fel, en flytande eyeliner är ju inte lätt att sudda utan att förstöra hela sminkningen).
  • längtan09
    Fridapida skrev 2009-04-02 10:01:29 följande:
    Primer är en produkt som man grundar med. Man har den efter fuktkrämen och innan foundation. Olika primers har olika funktioner. Men syftet med primer är att den ska hjälpa foundaton att sitta bättre. FACE perfect primer håller huden matt och jag tycker verkligen att den fungerar.
    Har man primern över hela ansiktet eller bara där man har mer att täcka?
  • mjuik
    cherryblossom skrev 2009-04-02 15:19:02 följande:
    Jag hade samma problem förut men nu har jag lärt mig. Men jag tycker det är svårt med penna. Jag kör flytande istället.
    HM har en billig som det är lätt att måla med faktiskt.

shop.hm.com/se/shoppingwindow&modelnum=638321&type=product
  • cherryblossom

mjuik: Jag har båda varianterna och bägge går det åt helskotta med

• Fridapida
    Helennnna skrev 2009-04-02 14:32:39 följande:
    Är det bara pressat puder det finns talkt i? Eller ska man undvika foundation med talkt med? om det är talk i foundation vill säga. Av dom du har testat värkar det som om FACE perfect primer är bäst? Eller har du kanske bara testat den och fastnat för den?. För jag testade Lumenes primer och tycker sminket sitter bättre men om det finns en ännu bättre primer så varför inte..
    Oj... jag vågar inte säga vilka produkter som det finns talk i. Det finns säkert i många. Men de finns i typ alla pressade produkter. Det är därför man ska byta till löspuder om man upplever att man har fet hy. Det finns inte talk i löspuder. MEN jag vågar inte sätta något på att det inte finns i något löspuder. Man bör alltid fråga innan man köper en produkt om det är ngt ämne ma vill undvika. Personalen bör veta, eller veta hur man tar reda på det. Iaf om du handlar på typ Kicks, Åhlens eller andra parfymerior.

Primer var det... jag har inte provat så många. Stämmer helt rätt. Jag använder ibland Estee Lauder Idealist som primer, det är en inte en primer men fungerar som det. Sedan använder jag även IDs Mineral Veil som primer men tycker att FACE primer är bättre. Jag är däremot mkt nöjd med resultatet jag får när jag använder FACE primer.
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter