Helennnna skrev 2009-04-02 14:32:39 följande:
Är det bara pressat puder det finns talkt i? Eller ska man undvika foundation med talkt med? om det är talk i foundation vill säga.  Av dom du har testat värkar det som om FACE perfect primer är bäst? Eller har du kanske bara testat den och fastnat för den?. För jag testade Lumenes primer och tycker sminket sitter bättre men om det finns en ännu bättre primer så varför inte..
Oj... jag vågar inte säga vilka produkter som det finns talk i. Det finns säkert i många. Men de finns i typ alla pressade produkter. Det är därför man ska byta till löspuder om man upplever att man har fet hy. Det finns inte talk i löspuder. MEN jag vågar inte sätta något på att det inte finns i något löspuder. Man bör alltid fråga innan man köper en produkt om det är ngt ämne ma vill undvika. Personalen bör veta, eller veta hur man tar reda på det. Iaf om du handlar på typ Kicks, Åhlens eller andra parfymerior.
Primer var det... jag har inte provat så många. Stämmer helt rätt. Jag använder ibland Estee Lauder Idealist som primer, det är en inte en primer men fungerar som det. Sedan använder jag även IDs Mineral Veil som primer men tycker att FACE primer är bättre. Jag är däremot mkt nöjd med resultatet jag får när jag använder FACE primer.