• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • flingflong
    Morbid Mistress skrev 2009-03-30 23:07:45 följande:
    Grejerna är bra men för min del så finns det lika bra grejor för lägre pris.
    Vilka då så jag vet vad jag ska köpa? Är de lika drygt med?
    *funderar*
  • Bebislängtan82

I.d bare clear radiance facecolor/highlighter

Vad använder man den till?

Är 2009 vårt år
  • Fridapida
    cherryblossom skrev 2009-03-30 22:02:33 följande:
    Sådärja, nu har jag kommit ur stenåldern och köpt en eyeliner.... ska börja experimentera ikväll kommer nog bli djäkligt snea streck i början haha och jag är inte den med stadigast händerna heller :/
    Kul! Jag älskar eyeliner.
  • Fridapida
    Bebislängtan82 skrev 2009-03-31 13:37:01 följande:
    I.d bare clear radiance facecolor/highlighter Vad använder man den till?
    Man kan blanda den i foundationen för mer lyster, applicera som highlighter och som skimmer.
  • cherryblossom

Fridapida: Ja jag har alltid tyckt det varit fint men har liksom inte tänkt på att ha det själv innan jag själv ville sminka mig
    Första försöket igår gick käpprätt åt helvete haha

• Bebislängtan82
    Fridapida skrev 2009-03-31 18:29:16 följande:
    Man kan blanda den i foundationen för mer lyster, applicera som highlighter och som skimmer.
    Ok tack köpte nämligen en sån burk idag
    Är 2009 vårt år
  • längtan09
    cherryblossom skrev 2009-03-31 18:35:32 följande:
    Fridapida: Ja jag har alltid tyckt det varit fint men har liksom inte tänkt på att ha det själv innan jag själv ville sminka mig Första försöket igår gick käpprätt åt helvete haha
    Hehe jag har också problem med eyeliner, blir skitsnyggt på ena sidan och typ jättekonstigt med prickar osv på andra sidan :-P Tror övning är rätt väg att gå
  • Tyson 77
    Tyson 77 skrev 2009-03-30 19:29:50 följande:
    Jag har stora ögon som går i blå/grönt. Den sminkösen som jag träffade sa att jag ska "dova" färger, som plommon och purpur... Vad tycker ni? Finns bilder i mitt galleri. Vill ha kvar min stora ögon, men inte "för" stora...
    Puffar lite för mig själv, än en gång...{#lang_emotions_embarassed}
    Mina djur är mitt liv!!!
  • Helennnna

Va längesen jag var inne på familjeliv nu.. vårat internet har inte fungerat . Men jag har läst ikapp.. haha får ju inte missa något . Många handlar på M U S, var finns den affären närmast om man bor i Mjölby? Har aldrig hört talas om den.. men det värkar vara bra smink där? Dyrare smink? .. Kör dom med något specielt märke eller är det "dom vanliga" som finns på tex Lidex osv (Loreál, MacFactor, Lumene...)

Kram på er.

• trollsanna
    flingflong skrev 2009-03-30 21:25:31 följande:
    Vad tycker ni om Mary kay? Är det bara upphåsat eller är det verkligen bra grejer?
    Tycker dom är bra. Cliniques produkter gillar jag också.
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter