• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • trollsanna
    Tyson 77 skrev 2009-03-30 19:29:50 följande:
    Jag har stora ögon som går i blå/grönt. Den sminkösen som jag träffade sa att jag ska "dova" färger, som plommon och purpur...Vad tycker ni?Finns bilder i mitt galleri.Vill ha kvar min stora ögon, men inte "för" stora...
    tycker du kan ha ljusrosa närmast ögat och sedan plommon i globlinjen..,lite utsuddat. Samt markera ögonen med svart eyeliner och kajal.
  • CherryD
    cherryblossom skrev 2009-03-31 18:35:32 följande:
    Fridapida: Ja jag har alltid tyckt det varit fint men har liksom inte tänkt på att ha det själv innan jag själv ville sminka mig Första försöket igår gick käpprätt åt helvete haha
    Ett bra tips när man lägger på eyeliner är att följa ögats underform när man gör den lilla "kråksparken", då blir de lika på båda sidor! :)
  • April Mamma
    Helennnna skrev 2009-04-01 15:43:04 följande:
    Va längesen jag var inne på familjeliv nu.. vårat internet har inte fungerat . Men jag har läst ikapp.. haha får ju inte missa något . Många handlar på M U S, var finns den affären närmast om man bor i Mjölby? Har aldrig hört talas om den.. men det värkar vara bra smink där? Dyrare smink? .. Kör dom med något specielt märke eller är det "dom vanliga" som finns på tex Lidex osv (Loreál, MacFactor, Lumene...) Kram på er.
    MUS = Make up Store. Dvs en butik som säljer sitt eget sminkmärke =)
  • PsychoBitch

Hej! Hoppar in här med en fråga.
    Jag har fet hy & har inte hittat nån fondation som sitter kvar, någon som har tips på nån bra?

• Tyson 77
    trollsanna skrev 2009-04-01 17:51:17 följande:
    tycker du kan ha ljusrosa närmast ögat och sedan plommon i globlinjen..,lite utsuddat. Samt markera ögonen med svart eyeliner och kajal.
    Men jag har inte sådana "insjunkna" ögon, utan mer "hängiga" och bulliga ögonlock. Passar det verkligen då att markera globlinjen?

Idag använder jag mig mest av lila, purpur och andra dova färger...
    Mina djur är mitt liv!!!
  • längtan09

hej brudar (antar att vi bara är brudar som hänger här )
    Funderar på det här med ögonskuggor, jag älskar verkligen ögonskuggor men idag när jag skulle kolla på nyanser (sambon erbjöd sig att betala, svårt att tacka nej ) låste det sig verkligen. Jag var dum nog att skaffa rosa/röda/lila glasögon vilket gör att man inte han välja alla nyanser, håller mig mest till rosa och lila. Finns det några fina nyaser på M U S som passar gröna ögon? Har Butterfly nu, annars har jag inga, det är så jobbigt att välja utan att se ögonskuggan "på".

Någon som har bra erfarenheter av deras foundations, behöver en ny och dem verkar vara den enda affären som har någon som matchar min hudton, är väldigt gul, inte alls så röd som nyanserna från Lóreal och andra märken.

• cherryblossom

CherryD: Tack för tipset inhandlade en ny kajalpenna idag (den gamla var.. eh gammal ) så nu ska jag prova både den och den flytande
    Måste bara få berätta, jag är såååå tunnhårig och har lidit av det ett bra tag ända tills jag beställde en peruk. Fick den idag och sitter nu här med 80 cm svart hår var bara tvungen att få skryta lite haha

• längtan09
    cherryblossom skrev 2009-04-01 19:55:24 följande:
    CherryD: Tack för tipset inhandlade en ny kajalpenna idag (den gamla var.. eh gammal ) så nu ska jag prova både den och den flytande Måste bara få berätta, jag är såååå tunnhårig och har lidit av det ett bra tag ända tills jag beställde en peruk. Fick den idag och sitter nu här med 80 cm svart hår var bara tvungen att få skryta lite haha
    Åh vart köpte du den? Är den bra? Skulle också vilja köpa peruk
  • cherryblossom

Jag köpte min på www.wigmaster.se
    Det är ett äldre par som driver företaget och de är så oerhört hjälpsamma och tillmötesgående. Jag kommer definitivt att handla fler där. Håret känns precis som "vanligt" hår, Det finns peruker i alla möjliga färger och sorter. Om du tex hittar en peruk du vill ha så är det bara att klicka på färgkartan o välja vilken nyans du vill ha
    De har en del peruker på lager men beställer oftast från Tyskland där dessa tillverkas. Jag tror att jag har den dyraste de hade men jag ångrar mig inte en sekund
    Så summan av detta är: de rekommenderas verkligen

• längtan09
    cherryblossom skrev 2009-04-01 20:37:24 följande:
    Jag köpte min på www.wigmaster.seDet är ett äldre par som driver företaget och de är så oerhört hjälpsamma och tillmötesgående. Jag kommer definitivt att handla fler där. Håret känns precis som "vanligt" hår, Det finns peruker i alla möjliga färger och sorter. Om du tex hittar en peruk du vill ha så är det bara att klicka på färgkartan o välja vilken nyans du vill ha De har en del peruker på lager men beställer oftast från Tyskland där dessa tillverkas. Jag tror att jag har den dyraste de hade men jag ångrar mig inte en sekund Så summan av detta är: de rekommenderas verkligen
    Åh tack det ska jag kika närmare på
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter