• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Mie74
    maddie3 skrev 2009-06-08 12:44:40 följande:
    Jag har provat dem, färgerna medium light och medium. Gillade medium den andra var lite ljus men jag tog lite puder i lite mörkare färg och svepte över, blev faktiskt bra. Är ljus i hyn så till vintern räcker nog medium light och till sommaren medium. Är du mörk i hyn ta nån av de mörkare färgerna och testa dig fram. Jag gjorde en chansning och tog light, medium light och medium. Light blev alldeles för ljus.Jag gillade konsistensen faktiskt, så jag ska nog köpa en fullsize och ha i sommar :) Jättebra att kunna köpa prover :) sånt gillar jag. Så testa du oxå...
    Provade du på halsen eller vart provade så att du såg vilken färg som passade ursäkta alla korkade frågor.
  • mjuik

maddie3: jag kan inte heller se ditt galleri. Ville ju se dina sotade ögon.

• Anna83 m Juline och Vincent

Jag blev sugen på att sminka mig nu när jag läst om allt smink:)Jag fick ett prov på foundation på Kicks...Loreal Infaillible foundation nr 120....Tyckte den va lite för ljus men jag hade på ett kulrouge eller vad det är som jag hade på så jag fick lite mer färg i ansiktet....Och ögonskuggan är Isadora med 4 olika färger...37 Crystal Mauve....Jag använde alla färgerna...Maskaran är Define-A-Lash Volume...Så nu ska jag åka iväg till jobbet....Ha det så bra idag...:)

• maddie3
    Mie74 skrev 2009-06-08 15:07:19 följande:
    Provade du på halsen eller vart provade så att du såg vilken färg som passade ursäkta alla korkade frågor.
    Jag provade på käkbenet ner på halsen, då ser man direkt om färgen är ok.
  • maddie3
    mjuik skrev 2009-06-08 15:34:40 följande:
    maddie3: jag kan inte heller se ditt galleri. Ville ju se dina sotade ögon.
    Jag kan fixa det åt dig.
  • mjuik
    maddie3 skrev 2009-06-08 16:42:07 följande:
    Jag kan fixa det åt dig.
    Tack.
    Det var snyggt!
    Nu blev jag inspirerad så nu blir det sotat =)
  • maddie3
    mjuik skrev 2009-06-09 12:35:01 följande:
    Tack.Det var snyggt! Nu blev jag inspirerad så nu blir det sotat =)
    KUL : )
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter