Cotton Candy skrev 2009-06-09 18:08:57 följande:
Hej alla! Nu har jag smygläst denna tråd flera gånger men aldrig känt att jag haft något vettigt att skriva. Nu har jag dock en fråga som ni kanske kan svara på - det gäller naglar och nagellack.Jag har idag köpt en super snygg nagellack (YSL no. 29 - opium red) men det är väldigt sällan jag använder nagellack och vet inte riktigt vad som är snyggast: på korta naglar eller långa naglar? Just nu har jag typ mellanlånga naglar, lite längre än fingertopparna, men inte super långa. Är det snyggare om man klippar naglarna korta när man använder en ganska så mörk nagellack? Jag tycker kanske det är lite tantvarning på mina nymålade naglar just nu..... Hoppas någon orkar svara!
Jag tycker att man kan ha långa naglar om man har ljusa nagellack. Men när man har ett mörkt eller ett väldigt rött nagellack då tycker jag att man måste ha mycket mer stiliga naglar dvs välformade lite längre än nageln. Man vill ju inte se hooochi ut.

Eller jo, om man vill det så ska man ha längre naglar men eftersom du ställde frågan tänker jag att det var det du inte ville...
För att tydlig göra! Jag tycker att man ska ha det man själv tycker är snyggast, men jag tycker så som ovan.