• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Spegellandet

Någon som har tips på en bra primer? Har Laura Mercier, men den håller inte tillbaka min oljighet som utlovat och STINKER verkligen.

• längtan09
    FlikkanZombie skrev 2009-06-09 14:13:13 följande:
    Nu har jag handlat lite på tradera och om jag har gjort fynd eller inte återstår att se, va tror ni?www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=9218...www.tradera.com/auction/auction.aspx mina auktioner!)Jag tycker iaf att det ska bli spännande att testa nya färger
    Tror helt klart att det var värt pengarna Du får uppdatera sen
  • Cotton Candy

Hej alla!

Nu har jag smygläst denna tråd flera gånger men aldrig känt att jag haft något vettigt att skriva. Nu har jag dock en fråga som ni kanske kan svara på - det gäller naglar och nagellack.

Jag har idag köpt en super snygg nagellack (YSL no. 29 - opium red) men det är väldigt sällan jag använder nagellack och vet inte riktigt vad som är snyggast: på korta naglar eller långa naglar?
    Just nu har jag typ mellanlånga naglar, lite längre än fingertopparna, men inte super långa. Är det snyggare om man klippar naglarna korta när man använder en ganska så mörk nagellack? Jag tycker kanske det är lite tantvarning på mina nymålade naglar just nu.....

Hoppas någon orkar svara!

• mjuik

Cotton Candy skrev 2009-06-09 18:08:57 följande:

Hej alla! Nu har jag smygläst denna tråd flera gånger men aldrig känt att jag haft något vettigt att skriva. Nu har jag dock en fråga som ni kanske kan svara på - det gäller naglar och nagellack. Jag har idag köpt en super snygg nagellack (YSL no. 29 - opium red) men det är väldigt sällan jag använder nagellack och vet inte riktigt vad som är snyggast: på korta naglar eller långa naglar? Just nu har jag typ mellanlånga naglar, lite längre än fingertopparna, men inte super långa. Är det snyggare om man klippar naglarna korta när man använder en ganska så mörk nagellack? Jag tycker kanske det är lite tantvarning på mina nymålade naglar just nu..... Hoppas någon orkar svara!
    Jag tycker det är snyggast när man ser naglarna över fingertoppen när man kollar på insidan av handen. Om du förstår hur jag menar.
    Att de sticker upp några mm. För långa naglar får jag Charlotte Nilsson-vibbar av. Det är inte bra =)
  • Cotton Candy
    mjuik skrev 2009-06-09 18:13:32 följande:
    Cotton Candy skrev 2009-06-09 18:08:57 följande: Jag tycker det är snyggast när man ser naglarna över fingertoppen när man kollar på insidan av handen. Om du förstår hur jag menar. Att de sticker upp några mm. För långa naglar får jag Charlotte Nilsson-vibbar av. Det är inte bra =)
    Tack! Det låter som det jag har nu.... kanske bara för att jag inte är van att ha på mig nagellack att det ser lite konstigt (läs: annorlunda) ut
  • misscruz
    Hallonmopeden skrev 2009-06-08 07:11:33 följande:
    misscruz; Vad heter den foundation????
    Heter forever =)
  • misscruz

Cotton Candy skrev 2009-06-09 18:15:28 följande:

Tack! Det låter som det jag har nu.... kanske bara för att jag inte är van att ha på mig nagellack att det ser lite konstigt (läs: annorlunda) ut
    ´
    Tycker verkligen färg på nagalarna är snygg särskilt nu på sommarn då det blir finast med solbruna händer och en FÄRG som syns starkt! Sen längden är verkligen beroende på vad man kan leva med hehe tycker allt är snyggt men om man nu ska ha lite starkare färger så är lite alv långa snyggast, sen tycker jag att det har jätte stor betydelse hur stora naglar man har.. hehe är jätte petig själv med naglar. =)
  • Hallonmopeden

Tack för svaret misscruz.

• Fridapida

Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-06-08 21:08:59 följande:

Jag har lagt ut bilder på dagens make up...Ligger i mitt bildgalleri....Kolla gärna och kom med kommentarer:)
    Fint Du skulle nog passa i en tunn eyeliner som förstärkte din ögonform.
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter