Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

Järfällaföräldrar 5

Hej på er!

Hemkommen efter en sen kväll på jobbet. Nu sitter jag i sängen bredvid Gustav som näääääästan sover!!

Marina: Hoppas det inte är allvarligt! Har han fått kmma hem?

Ha det så trevligt i morgon på prommis och fika, jag är superavis!!

Kram kram

• flingansnö

Marina: Åh nej!! Njursten gör tydligen SJUKT ont!! Pappa hade det, och jag lovar, jag har aldrig sett min pappa så blek och liten någonsinn!!! hoppas det inte är det!!

• flingansnö

Godmorgon! Åh vad jag är avis på er som får leka idag! Jag vill också! längtar efter sommarlovet!!

Sitter annars på jobbet med min andra stora mugg kaffe.... shit hur ska detta sluta??

Kramisar // Elin

• flingansnö

Marina: vart och när är det Liam ska in på fsk? blir det fjällen?

• flingansnö

misses: Nej vad hemskt! Belv han bara påhoppad eller var det slagsmål? Vet han vem som gjorde det?

• flingansnö

Nej vad trist Anne! ögoninflamtaion är sååååå drygt! Jag hatar att tvätta lakan varje dag!! Hoppas det går över snabbt!

• flingansnö

Godmorgon!

Fy va jag lider med er som inte får sova! Disan jag tycker sååååå synd om dig! Önskar att det fanns ngt jag kunde göra... om du vill kan jag komma förbi med ett basebollträ och slå dig i huvudet vid läggningen, då sover du nog igenom det mesta

Här hemma fick vi gå och lägga oss tidigt igår hela familjen, Gustav vägrade att ligga i sängen om inte vi var där båda två, och tillslut, efter ungefr en och en halv timme, fick han vara upp en stund medan vi borstade tänderna och sedan gick också och la oss. Fördelen med att G somnar sent är ju iaf att han då också sover länge p morgonen I dag vaknade jag vid kvart i nio av en blöt puss frn honom. Då sken solen in genom fönstret! Då är det härligt att vakna!

Nu ska jag ta i tu ed med vårt smutsiga badrum, det har inte blivit ordentligt städat på länge så nu är det dags!

Vad ska ni göra idag, denna soliga lördag?

Kramisar // Elin

• flingansnö

Disan: Vad bra!

Annelie: Ja, jag vet! Gustav har alltid sovit bra, och det är jag såååååå tacksam för! Han är ett lätt barn att ha hand om! Hoppas att ni får det bra i uppsala!

I övrigt så ringde min syrra just och utan att tråka ut er emd detaljer om mitt liv så måste jag bara få SKRIKA!!!! GAHHHHHHH!!!!!! Hur kan en 38 årig trebarns mamma vara sååååååååå jävla omogen och barnslig!!!! GAHHHH!!!!!!!!!!!!! SKRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIKER!!!

Sorry om ni fick hörselskador,... nu ska jag hälla ur mig detaljerna i bloggen....

Kram

• flingansnö

Hej hopp!!

Hoppas att ni har haft en trevlig helg! Här har det varit hektiskt! Igår var det puborientering!! Jätteroligt ända till prisutdelningen.... jag kan ju säga att vi inte vann.... men det berodde inte på mig och Mirjam! vi var superbra!!

Idag har vi haft barnvakt och jobbat MASSOR hemma. Först sprang vi runt på Ikea och jula och rusta i ngra timmar och sedan har vi lagt ut grejjer på blocket, och plockat upp, skruvat ner skåp, plockat undan! Shit vad mycket man hinner när man inte har barn i hasorna!

Måste bara få kommentera alkoholdiskussionen också, Jag har själv inte tagit ställning, när jag ammade var det nolltollernas som gällde (altså rekomednationerna) Men jag har en kusin som bor i Italien och hon tyckte att det var praktiskt att amma på kvällen om man hade middag eller fest, för då sov ju barnet längre på morgonen..... jag vet inte hur mycket hon drack, men det lät inte bra i mina öron.....

nu har Gustav somnat och jag ska fortsätta att jobba i ngra timmar till....

Kram !!

• flingansnö

God morgon tjejer!!

Nu är det jobb igen.... trist som bara den, och jag fattar inte hur jag ska hinna med allt. Jag ska ju vara hemma en vecka precis innan betygsättninge, så det är liiiiiite panik just nu....

BT: Vad skönt att du känner sådär! Jag kan se er framför mig där du sitter och njuter! Det låter verkligen härligt!! Och jag blir så glad för din skull! Du som hade det såååå jobbigt!

Disan: Trist det där med bussarna, men att ha bil är ju ja, prakitskt, men dyrt dyrt dyrt. Och gulsippan är ju mysigt!

Flurran: Jag kommer ikväll!! Om ingen annan kommer så får väl bara C och L se när jag plågas.... Ska jag ta med mig ngt, tänkte på vin och frukt, men vad tycker du?

Marina: Vad skönt att det gick så fort med barnvagnen! Fast jag förstår att du saknar den, för den var såååååå fin!!

Och att Norge vann, såklart de gjorde! De var ju bäst!!

Nu måste jag jobba lite fö rnu kommer Bjönr Von Sydow på studienebsök.... fl ser kanske lite illa ut då??

Kram

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5