Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

Järfällaföräldrar 5

Marina: jag tror det är lugnt för att alla väntar påa tt det ska hända ngt!

Jag slänger in en fråga on hjälp, Vi har köpt en ny tv-bänk, och den har tre lådor. Det går inte att barnsäkra dem med de vanliga "hasparna" ni vet som man skurvar på insidan, som finns på Ikea bla. så hur ska man göra? Har läst ngn gång om lås med magneter, men minns inte var, har ni ngra tips?

• flingansnö

teak stolar från 60-talet är inte så bara!

Ngn som har tips på hur man underhållre en trött tvååring. Försöker hålla honom vaken idag för att han ska somna i rimlig tid ikväll så att vi kan komma in vanliga tider igen.

just nu diskar han....

• flingansnö

Marina. Rödvin kan man dricka till allt!

• flingansnö

puh, nu har jag ögnat mig igenom de sidor jag missat! trots att vi skriver mindre nu för tiden så blri det mycket om man är borta bara en dag!

Storasyster: Vad duktig du är som putsar fönster! men jag håller med Nilo på en stege är nog inte att rekomendera!

Ni som kämpar med sömnen: Keep up the good work!!

Vi har varit på Ikea två vändor idag, köpte äntligen bänksivor, så nu håller jag på att slå ner kaklet över den gamla bänken i köket, det är mycket slit, och vi får nog köpa nya gipsskivor sedan, är det ngn som gjort det och har ngra tips att komma med?

Skulle så gärna följa med till Akalla by på måndag, men jag jobbar då.... trist som skjutton, men iallfall jobbar jag bara fyra dagar nästa vecka och sedan är jag hemma en hel vecka med Gustav som ska återhämta sig fårn OP på fredag.

Ska iallafall bli kul att ses i morgon alla ni som kommer på meandipartyt! Marina: Ska jag ta med ngt?

Ha det så bra och sov gott i natt!

Kram

• flingansnö

disan: absolut, ska du komma på partyt i morgon? isåfall kan jag ta det ed mig dit.

maraja: Kul att ngn skrattade! Jag gjorde det inte, fast nu i efterhand kan jag se det komiska i det! Gustav ska operera bort polypen bakom näsan och sina jättestora halsmandlar. Han har stora andningssvårigheter, och har långa andingsuppheåll på nätterna. Det ska bli såååå skönt att han får bli opererad! Fast läskigt också... min lillplutt ska sövas......

• flingansnö

Maraja: Tack för omtanken! Och hur tnkte du när du gav henne mögelost???

Utteröga: Tack för berömmet! Kan du inte komma idag iallfall? Du behöver ju inte shoppa?

Disan: Det är kl 3, jag kan komma förbi dig lite innan om du vill?

• flingansnö

Marina: Jadå, du inboxade adressen. Nu ska jag leta på eniro så att jag fattar vart det är ngnstans. Mitt lokalsinne är inte bra!

• flingansnö

ha ha ha ha, såklart!!! Jag är ju aningenn dum i huvet.... Tur att du har koll !!! Ha ha ha

Jag tror inte det blir ngra problem att komma förbi dig, jag går eller tar cykeln, och en liten omväg förbi dig gör mig inget. Jag hör av mig senare.

Nu är det iväg till Bauhaus och shoppa gips och förhoppningsvis mosaik

• flingansnö

Hej på er!

Vad avis jag är på er som får vara ute idag! Det är ju helt underbart väder ute!! Sjäkv sitter jag inne och stressar som en gnu för att hinna med allt innan torsdag! har just haft ett prov med en kille som ju såklart inte hade förberett sig ordentligt, så jag fick boka om ett nytt provtilfälle på torsdag morgon! Gahh!! Skitunge!

Men jag kan bekräfta att skadeglädje är en skön känsla! Min arbetslagsledare, ni vet han som skällt på mig för att jag vabbat och så, han som tycker att man alltid ska kunna hinna allt, annars är man en dåååååålig människa, han som tycker att man är en vekling om man är hemma när man är sjuk, han som tycker att familjen ska komma i andra hand, efter jobbet. Han hinner inte med sitt jobb, han springer runt som en yr höna just nu och har inte koll på vem som har sagt vad och till vem! Jag vet att det är elakt, men jag skrattar inombords.... snart har djävulen på axeln tröttnat och jag blir medkännande snälla Elin igen, men just nu... he he he, I'm evil....

Just ja, Marina Det var jättetrevligt att komma hem till din syster i går! trevligt fika, gott med jordgubbar!

Nu ska jag stressa vidare, äta min vattenmelon som ligger i kylen och väntar! Mums!

Kram på er!

• flingansnö

Jag pratade ed Mirix på fejjan en snabbis idag och hennes internet har varit nere, Inget allvarligt altså.

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5