Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

Järfällaföräldrar 5

Hej på er!

låter som att ni har haft en härlig men hektisk dag! Marina, jag tycker att du är inponerande som klarar utflykt med alla tre!

Uteröga: låter inge kul det där, minns vilket helvete det kan vara med preventivmedel!

Vi fick åka hem vid tre-tiden, dvs vi åkte rakt ut i eftermdidagsrusningen, så det tog en och en halv timme attkomma hem! Sen sov jag en stund på balkongen i solen, såååå skönt och Magnus och Gustav tittade på Molly!

Nu har jag precis lagt Gustav, som fått mer smätstillande och förhoppngnsvis kan sova hela natten. Ska bli intressant och höra om han snarkar mycket inatt, det är ju lite svullet efter op.

God natt! Hoppas att vi kan ses lite nästa vecka när jag är ledig!

kram // ELin

• flingansnö

Godmorgon i solskenet!

Gustav har sovit över förväntan i natt! Han vaknade vid sju, och hade feber och ont och gnällde, fick Ipren, och en glass, och sitter nu på golvet framför tv-n och tittar på Molly och bygger lego hur nöjd som helst! . Mange ska åka på ngn blomutförsäljning som företaget som har hand om blommorna på hans jobb har, så jag ska försöka städa lite, medan GUstav är lugn och Mange inte är hemma och går ivägen.

Vilka dagar passar er att träffas nästa vecka? Jag behöver aktivera mig och G. Måndag är Mange hemma, och på onsdag em tänkte jag gå til bowlinghallen med honom för mina elever ska bowla so terminsaslutning då. Men annars är jag fri och "planeringsbar"

Hoppas att ni får en fin och härlig lördag, med snälla barn och mycket mys!

Kram kram

• flingansnö

Godmorgon!

Disan: Vad härligt att bli uppvaktat på mors dag! Är det fler som blir det idag? Jag får nog vänta tills G är stor nog att fatta

I morse hade Gustav lägre feber än igår så det går absolut åt rätt håll, han börjar låta som sig själv igen också.

Är det ngn som pratat med Anne? Hur är det med Elina?

Marina: Ha ha ha, odla på! Jag behöver också komma dit och få litehårstrån utdragna, vi får samköra

• flingansnö

Park i Skälby Tisdag 2 Juni 9.30

Marina + 2
    Mirix + 1
    Disan + 1 (skall se om det går att byta dagisdag för Ronjas del)
    Snowflake + 1 (under förutsättning att G är pigg nog, men det tror jag)

• flingansnö

Hej hopp!

Vi är just hemkomna från svärisarna vi var båda så trötta så att få lagad mat av dem var värt allt annat som kommer med dem. Gurra ärock trött trött.

Mirjam: Vi ska nog förbi Ikea en sväng på fm, antagligen blir det frukost där. Men jag vet inte. Har inte ni family kort?

Flurran: Fick du ngt fint kort? Träffade Collum (stavning??) och Luke i centrum i morse, de var på jakt

Disan: Ang tv, Gustav kan sitta hur länge som helst framför tvn, så vi får var nogamed att hålla koll på tiden så att det inte blir för mycket, och att hålla koll på vad han ser på. Än så länge är det mest Molly mus och Telletubbies, och lite musses klubbhus...

Nu ska jag skruva upp barnlås på fönstren i sovrummet, vi vill ju inte att G ska ramla ut

Kram och godnatt!

• flingansnö

Tip: Vad skönt att det är bättre!!! Man ska inte leka med hjärnhinneinflamtaion, när vi var i england hade den ngn epidimi av den bakteriella och då var vi tvugna att vaccinera oss! Skönt att det är bättre nu!

Misses: Grattis!

• flingansnö

hm, nej vi vill inte leka park om det är dåligt väder, men om ngn är på att gå och fika så kan vi göra det istället om det är pissgt väder.

• flingansnö

Fan jag hade skrivit ett långt inlkägg, och så bara försvann det!! Skit också!

iaf: Misses, kan ni inte skriva in i kontraktet vilken dag ni ska tillträda? Det hadfe vi som förhnadlingsargument.

flurran: Onsdag kväll eller torsdag fm för tortyr? ngn mer som vill och kan då?

• flingansnö

flurran: äh, jag kan inte på onsdag kväll iaf, Mange skulle ut med jobbet både onsdag och torsdag kväll, men onsd och tors fm funkar, då kan jag ha med mig Gurra.

• flingansnö

hej hopp! Är det ngn som ska springa ikväll?

flurran: Kan vi hålla det öppet, jag var så rädd att inte ha ngt att göra denna vecka att jag la ut krokar till höger och vänster och nu vill pltsligt alla träffas....

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5