Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

Järfällaföräldrar 5

mirix: Nu fattar jag! Jag är lite trög idag Han fick fil och mussli när vi kom hem, och sedan bananer i parti och minut, och så glass med vitaminer i förstås!

Marina: Vad skönt att ni fick det bra!

Är det ngn som är synsk föresten? Jag skulle vilja veta när min kära make bahgar komma hem, ska jag gå och lägga mig, och vakna av en öldoftande karll som ramlar ner på mig, eller ska jag vara vaken och vänta på honom, och gå och lägga mig med en öldoftande karl.... hm..... pest eller kolera..... Varför fixar han inte sin mobil!!??

• flingansnö

Godmorgon!

Ja jag gick och la mig, med Gustav som inte somnade föräns vid11, inga mer långa dag-vilor för honom! Mange kom hem vid halv två och ramlade ner i sängen och ville berätta allt om sin kväll, jag hummade med, men minns inte mycket..... I morse sparkade jag up honom vid halv sju, och ikväll ska de ha afterwork med jobbet, jag undrar just när han kommer hem ikväll...

Marina: Stackare låter inge kul alls. Hoppas att Isa inte reagerar!! men tycker ändå att det är klokt av dig att föbereda dig på det värsta, om hon inte reagerar så kan du ju se det som en positiv överarskning

Syster: Lycka till på tentan då!

Disan: Spännande granne? vem vet vad hon häner sig åt pånätterna

Fruisen: Kul med bröllop!

Kram på er och ha en ba dag!

• flingansnö

Hej Scruffy! Välkommen! Hoppas du ska trivas här med oss!

Jag vet ingen bra privattadläkare här, däremot är jag mycket nöjd med foktandvården i jakobsberg, de håller till på sjukhuset, och när gustav ramlat och slagit en tand ur läge för ett år sedan var det jättebra!!

Kan säga att privatkliniken som ligger i samma hus som järfällahus ska du passa dig för, det är det värsta tandläkarbesök jag varit med om i hela mitt liv!

Vet att det finn en klinik i kalhäl som hetet Emaljkliniken, men jag vet inte hur den är.

• flingansnö

Disan: Vad härligt det låter! Det förtjänar du verkligen!

utteröga: Jag är rastlös som vanligt, men idag har jag lyckats rdna en playdate med en gammal gymnasiekompis som bor i hässellby.... synd att det inte var igår fr då var jag heeeeelt tokig... hoppas du får trevligt iallfall.

• flingansnö

scruffy. Då har vi nästan bott grannar, jag har precis (eller ja, i april) flyttat från barytongränd.

Mirix: Äh ta med dig lite chokladkaka eller nåt, eller så tänker du som du gjorde häromdagen, du har inget geensamt med dem, varför gå?

• flingansnö

Hej på er!

Välkomen shopaholic! Och välkommen tillbaka Frediza! Jag har saknat dig!!

Det märks att det regnat idag, jag var borta ngra timmar och fick flera sidor att läsaikapp, det har inte hänt på jättelänge!!

Mirix: vi hade inget UV-nät och det gick bra ändå, hade filt över vagnen och höll oss i skguggan. Gustav har jättekänslig hud, men blev inte solbränd alls, varken första sommaren eller förra.

tycker synd om er som haft dyra tanläkarbesök, jag har tack och lov klarat mig bra, folktandvrden kallar mig vartannat år, och det brukar bara kosta typ 400kr, det är helt ok tycker jag.

och typiskt att ni gör upp planer för i morgon, när jag redan planerat att var amed svärisarn! typiskt! jag hade mycket hellre hängt med er!

I morgon är det student i järfälla, så passa på att titta på alla fina studenter som åker runt och bli nsotalgiska över er egen student! Shit det är 11 år sedan jag tog studenten.....

• flingansnö

just ja, Jennie! hoppas att du får jobbet!!! *håller tumarna*

• flingansnö

Nä, fy vad ni är negativa! studentfirandet är UNDERBART!! Kommer ni inte ihåg den där underbar känslan av frihet och lycka när man stod därpå flaket och dansade och sjöng??

• flingansnö

Disan: ok, jag älskade att åka på flaket menn det är inte säkert att jag njutit lika mycket om jag inte haft bra betyg, så dem njöt jag också av! Minns studenten i väldigt ljusa bilder, det var tex sista gången jag träffade min sjuka farfar, han stod upp och sjng studentsången hemma i vardagsrummet nr jag kom hem!

• flingansnö

Disan: Det jag menar är att vi ju alla är olika, och mins och värderar olika saker, och tur är väl det

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5