• Anonym

Jag hatar Facebook!!!

Gud vad jag hatar Facebook. Det måste vara djävulens påfund. Min sambo har just upptäckt hur "kul" FB är och det är ju "så roligt att se vad alla gamla vänner håller på med". Kiss my ass! säger jag.

Jag är inte det minsta svartsjuk trots att jag vet att ni kommer att skriva det 10 gånger om men jag fattar inte meningen med att leta reda på sina gamla flörtar och knull. Den senaste han har addat är en tjej han inte har pratat med på minst 15 år, han hade ett ons med henne på ett bröllop typ 1992 eller nåt. Vad är meningen att prata med henne? Hon är gift med samma man sen länge och har barn, dessutom bor vi 3 timmars flyg från varandra så jag är inte rädd att dom ska ha en affär men jag fattar inte meningen med att adda gamla "vänner" som man inte skulle prata med eller leta efter om det inte var för FB.

Jag undrar hur många förhållanden som går åt helvete pga FB? Snacka om att göra det lätt att vänstra.

• Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!
  • Anonym (JAG)

Anonym (haha) skrev 2009-05-12 21:22:22 följande:

Anonym (JAG) skrev 2009-05-12 21:20:44 följande:
    Är det så enkelt för någon att trilla dit så har förhållandet ingen stabil grund att stå på från början.
    Har jag inte påstått heller.
    I mitt fall så är jag "glad" att det hände, så jag inte spenderade mer tid på honom.

Men å andra sida så vet jag många par som haft det bra men där nätflirtande ändå kommit ivägen.
    Det jag menar är att många nog är otrogna på nätet som inte skulle vara det annars. Kanske för att det inte anses lika smutsigt när det "bara" är text.
    Sen finns det såklart en väldig massa människor som har FB och INTE gör bort sig! Jag själv bland andra..
  • Anonym

Min sambo HATAR oxå att jag är ute på facebook men det är helt oskyldigt!!!!! Fattar inte vad ni retar upp er på?!

• linjes

Alla ser ju vad man gör på facebook,vad är problemet?

• Severus

Om förhållanden går åt helvete pga Facebook, så är förhållandet rena apskiten från början...
    Snarare personen som knapprar på tangenterna som är den felande länken(eller den störs så in i helvete)

Dessutom borde FL vara värre, här kan man ju vara anonym och gömma sig och slippa stå för sina åsikter och tankar, om hur trist sin partner är, eller vad man drömmer om att bli knullad utav etc...

Våga Vägra Östrogen
  • PD77
    Severus skrev 2009-05-13 08:27:21 följande:
    Om förhållanden går åt helvete pga Facebook, så är förhållandet rena apskiten från början... Snarare personen som knapprar på tangenterna som är den felande länken(eller den störs så in i helvete) Dessutom borde FL vara värre, här kan man ju vara anonym och gömma sig och slippa stå för sina åsikter och tankar, om hur trist sin partner är, eller vad man drömmer om att bli knullad utav etc...
    Ja gud va jag håller med dig!
  • PD77
    Anonym skrev 2009-05-12 21:00:57 följande:
    Precis det jag sa... att det är fel på den som gör det, inte FB... men det betyder inte/behöver inte betyda att den andra personen är svartsjuk... Det är det jag stör mig på mest! När folk alltid säger att folk är svartsjuka när de kanske är det av en anledning!
    Jag säger som Idiblon... Då har ju folk rätt, då är man ju svartsjuk. Man har väl alltid en anledning om man är svartsjuk, antingen blir man svartsjuk för mista lilla eller så är partnern inte att lite på. Eller något där mitt emellan...
  • Anonym (Flingan)

I vårt förhållande e vi så pass ärliga & tillfredsställda att vi inte blir sotis på varann.
    Istället för att ha agg mot sambo så tillfredsställ honom och ge & inte bara ta!!! =)

• Lakrits
    Severus skrev 2009-05-13 08:27:21 följande:
    Om förhållanden går åt helvete pga Facebook, så är förhållandet rena apskiten från början...Snarare personen som knapprar på tangenterna som är den felande länken(eller den störs så in i helvete)Dessutom borde FL vara värre, här kan man ju vara anonym och gömma sig och slippa stå för sina åsikter och tankar, om hur trist sin partner är, eller vad man drömmer om att bli knullad utav etc...
    Håller med dig jag också !!!
  • Fillans mamma83

Gud vad skönt att nån annan känner som jag! Fast nu har ju iof både jag och min sambo gått ur FB pga att vi tycker att det är bara massa ytligt folk som letar reda på en, skickar ett mess att det var längesen, att man borde träffas, m.m. Sen ingenting. Fattar inte, skolan har jag lämnat bakom mig, de jag vill ha kontakt med är de jag fortfarande pratar me. Folk som man gick i samma klass med för 10-15 år sen skickar mess och verkar bry sig, fast man nästan inte ens pratade med dom då!
    Håller med om att det måste vara djävulens påfund. Det sjuka är är bara att säkert 70% av alla med dator har det.
    Tack för att det finns såna som jag!!!

• Anonym (Kim)

Min story:
    Jag har ett konto på FB, blev för ett tag sedan kontaktad av ett gammalt ex, jättekul och oskyldigt.
    Jag lever i ett bra förhållande, har en underbar partner som jag älskar över allt annat.
    Vi har dock varit ihop i 15 år, och det kan ju ha sina ups & downs!
    Detta ex som kontaktade mig är en otrolig vacker och sexig person! Jag har inte glömt vårt intensiva passionerade förhållande som p.g.a yttre omständigheter var dömt att misslyckas!
    Efter några små korta meddelanden började vi prata om gamla tider och jag drömde mig tillbaka till den otroliga sommar vi delade.
    Våra meddelanden blev längre och längre och mer och mer flörtiga!
    Av ett misstag råkade min partner läsa hela vår konversation, och jag lovar, den var allt annat än oskyldig!
    Så visst fan kan man hamna i den situationen trots ett riktigt bra förhållande!!
    Vårt föhållande fick en riktig knäck då vi litat på varandra till 100% i vanliga fall, nu är min partner inte längre säker på mig, och jag förstår varför!
    JAg försöker dock göra vad jag kan för att reparera och hoppas på att det löser dig!
    JAg är beredd att erkänna att jag faktiskt ville träffa mitt ex IRL, av ren nyfikenhet och pg.a att jag levde mig tillbaka i tiden. Jag förträngde att det skulle vara fel, levde lite i två världar!! ÄR annars 100% trogen och vill så förbli då min partner är mitt allt!

Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!