• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • S vali s

Här har vi strålande sol
    Linn och jag var in till Rimbo en sväng på fm tillsammans med våra kompisar carola & Liam
    Först lekparken, sen leksakaffären och slutligen lunch
    Nu väntar vi på att Liam ska vakna från sin fm´s lur så att vi kan åka äöver dit och fika

När vi var inne i Rimbo mötte jag min jobbarpolare som fick barn för nio dagar sen
    Tjejen vägde 3800gr vid födseln och var alltså ingen "minis" ändå såg hon så pyttepytttepytte liten ut, vid såna tillfällen kliar man sig i huvudet och försöker minnas hur liten Linn faktiskt var
    Linn var sådär en fyra-fem månader när hon vägde 4kg

• Kazeer
    S vali s skrev 2009-07-11 15:05:02 följande:
    Här har vi strålande sol Linn och jag var in till Rimbo en sväng på fm tillsammans med våra kompisar carola & Liam Först lekparken, sen leksakaffären och slutligen lunch Nu väntar vi på att Liam ska vakna från sin fm´s lur så att vi kan åka äöver dit och fika När vi var inne i Rimbo mötte jag min jobbarpolare som fick barn för nio dagar sen Tjejen vägde 3800gr vid födseln och var alltså ingen "minis" ändå såg hon så pyttepytttepytte liten ut, vid såna tillfällen kliar man sig i huvudet och försöker minnas hur liten Linn faktiskt var Linn var sådär en fyra-fem månader när hon vägde 4kg
    Visst är det konstigt att helt "normala" bebisar kan se så rysligt små ut. Det är helt klart så att man på något sätt har lyckats att glömma hur liten ens egen var. Gustav med sina dryga 2 kg hade väl varit en jätte vid sidan om Linn.
    Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Kazeer

Gustav och jag har haft en trevlig dag hos mormor i Lund. När vi kom dit vankades det frukost. Gustav gillar mormors frukost, som idag bestod av päron, mango och galiamelon (allting tärnat) med yoghurt och ovanpå yoghurten ströddes det vetegroddar (eller om det var vetekli) och någon "fröblandning" med bl a linfrö.

Efter frukost åkte vi buss ner till centrala Lund. Gustav fick panik, när vi klev på bussen och dörrarna var öppna samtidigt som motorn var igång. Han är väldigt noga med det när vi ska åka bil - inga dörrar öppna när motorn är igång Men sedan lugnade han sig. Vi handlade frukt och potatis på torget och fetaost och rostade (?) kikärter i en liten, kaosartad butik. Sedan åkte vi hem igen.

Lunch blev potatis och lite framplockade maträtter från mormors frys - renskav och polsk köttfärs. Efter lunchen drack Gustav och mormor grönt te.

• Kazeer

När mamma var i USA nu i våras köpte hon en ångkokare av bambu och sedan dess ångkokar hon majoriteten av sin mat. Hon är helt lyrisk. Nu hade hon hittat en bambuångkokare i en affär i Malmö och den hade hon köpt till mig. Det ska bli spännande att pröva på att använda den.

• S vali s
    Kazeer skrev 2009-07-11 15:40:07 följande:
    Visst är det konstigt att helt "normala" bebisar kan se så rysligt små ut. Det är helt klart så att man på något sätt har lyckats att glömma hur liten ens egen var. Gustav med sina dryga 2 kg hade väl varit en jätte vid sidan om Linn.
    Precis
    När vi låg på neonatalen kom det in en jättebebis på 5kg - snacka och att h*n såg ut som ett monster brevid våra små telingar
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-07-11 15:47:04 följande:
    När mamma var i USA nu i våras köpte hon en ångkokare av bambu och sedan dess ångkokar hon majoriteten av sin mat. Hon är helt lyrisk. Nu hade hon hittat en bambuångkokare i en affär i Malmö och den hade hon köpt till mig. Det ska bli spännande att pröva på att använda den.
    Pauls "bonusmamma" ¨ångkokar mycke av den mat hon tillagar och då i en ångkokare av bambu *mums*
  • stora storken
    S vali s skrev 2009-07-11 15:57:26 följande:
    Precis När vi låg på neonatalen kom det in en jättebebis på 5kg - snacka och att h*n såg ut som ett monster brevid våra små telingar
    Så kände vi oss med Wille på "neo"...bamse baby bland alla småttingar...4950gr..personalen "slogs" om att få mata mm....
    ♥♥♥Att vara en smula barn det är att vara verkligt vuxen♥♥♥
  • stora storken

Det blev en dag vid stranden idag....

♥♥♥Att vara en smula barn det är att vara verkligt vuxen♥♥♥
  • Heisan
    MRSVi skrev 2009-07-11 08:50:57 följande:
    Mina svärföräldrar hade en honkatt, o när de skulle sterilisera henne gick det inte så bra, för det visade sig vara en hankatt.... så där hade tom veterinären tagit fel. Mina katter har varit rätt tydliga, tycker jag, som du säger, men det är inte alltid så. Den stackars kissen fick fortsätta heta Jessica ändå, de kallade den för Jess, o det funkade ju.
    Hur kan man missa pungkulorna
  • Kazeer

Storken: Så skönt med en dag på stranden! I Lund blåste det småspik, väldigt kyligt och oskönt. Då undrade jag hur ni hade det nere i Skanör/Falsterbo.

Svar på tråden Kärringmaffian del 13