Kärringmaffian del 13
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
Dags för ny tråd mina kära vänner
www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
Här har vi strålande sol
Linn och jag var in till Rimbo en sväng på fm tillsammans med våra kompisar carola & Liam
Först lekparken, sen leksakaffären och slutligen lunch
Nu väntar vi på att Liam ska vakna från sin fm´s lur så att vi kan åka äöver dit och fika
När vi var inne i Rimbo mötte jag min jobbarpolare som fick barn för nio dagar sen
Tjejen vägde 3800gr vid födseln och var alltså ingen "minis" ändå såg hon så pyttepytttepytte liten ut, vid såna tillfällen kliar man sig i huvudet och försöker minnas hur liten Linn faktiskt var
Linn var sådär en fyra-fem månader när hon vägde 4kg ![]()
Gustav och jag har haft en trevlig dag hos mormor i Lund. När vi kom dit vankades det frukost. Gustav gillar mormors frukost, som idag bestod av päron, mango och galiamelon (allting tärnat) med yoghurt och ovanpå yoghurten ströddes det vetegroddar (eller om det var vetekli) och någon "fröblandning" med bl a linfrö.
Efter frukost åkte vi buss ner till centrala Lund. Gustav fick panik, när vi klev på bussen och dörrarna var öppna samtidigt som motorn var igång. Han är väldigt noga med det när vi ska åka bil - inga dörrar öppna när motorn är igång
Men sedan lugnade han sig. Vi handlade frukt och potatis på torget och fetaost och rostade (?) kikärter i en liten, kaosartad butik. Sedan åkte vi hem igen.
Lunch blev potatis och lite framplockade maträtter från mormors frys - renskav och polsk köttfärs. Efter lunchen drack Gustav och mormor grönt te.
När mamma var i USA nu i våras köpte hon en ångkokare av bambu och sedan dess ångkokar hon majoriteten av sin mat. Hon är helt lyrisk. Nu hade hon hittat en bambuångkokare i en affär i Malmö och den hade hon köpt till mig. Det ska bli spännande att pröva på att använda den.
Det blev en dag vid stranden idag....

Storken: Så skönt med en dag på stranden! I Lund blåste det småspik, väldigt kyligt och oskönt. Då undrade jag hur ni hade det nere i Skanör/Falsterbo.