• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-07-12 16:45:54 följande:
    Jag har precis tvättat Mats nya shorts. Första tvätten. Knappen precis ovanför gylfen har lossnat. Sånt gör mig vansinnig! Hur j-vla svårt kan det vara att sy i en knapp ordentligt!!
    Sånt irriterar mig ochså {#lang_emotions_demon}
  • MRSVi

Jag har rensat ogräs o tuktat vildvuxna buskar... det har varit varmt igen här, härligt. Har ni sol i Sverige nu?

• S vali s
    MRSVi skrev 2009-07-12 17:19:55 följande:
    Jag har rensat ogräs o tuktat vildvuxna buskar... det har varit varmt igen här, härligt. Har ni sol i Sverige nu?
    Vi har haft sol men rätt blåsigt idag

*återvänder till Linns rum och städar vidare*
  • Kazeer
    MRSVi skrev 2009-07-12 17:19:55 följande:
    Det har varit solsken hela dagen. De mörka molnen har nästan försvunnit. Det har varit en mycket behaglig temperatur hela dagen.
    Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • S vali s

Min man håller precis på med dagens middag - lamm....

Vet inte vad jag ska tycka... jag har aldrig ätit lamm, ej heller har jag känt något behov av att smaka på det heller men... Ja han gillar lamm så jag får väl iallafall smaka....

• Kazeer
    S vali s skrev 2009-07-12 17:40:41 följande:
    Min man håller precis på med dagens middag - lamm....Vet inte vad jag ska tycka... jag har aldrig ätit lamm, ej heller har jag känt något behov av att smaka på det heller men... Ja han gillar lamm så jag får väl iallafall smaka....

Lamm som är så gott!
  • Kazeer

När jag bodde hemma, åt vi alltid lammstek till påsk. Mamma brukar skära skåror i lammsteken och i dessa skåror stoppar hon oregano och vitlök. Det blir mums.

Fast jag ska vara ärlig och säga att lamm är inte mitt favoritkött. Det är gott, men vilt, nöt och fläsk är godare.

• S vali s
    Kazeer skrev 2009-07-12 17:42:05 följande:
    Lamm som är så gott!
    Jag har en massa fördomar om lamm
    Nåja, har jag smakat vildsvin så kan jag väl smaka lamm ochså
  • MRSVi
    S vali s skrev 2009-07-12 17:40:41 följande:
    Min man håller precis på med dagens middag - lamm....Vet inte vad jag ska tycka... jag har aldrig ätit lamm, ej heller har jag känt något behov av att smaka på det heller men... Ja han gillar lamm så jag får väl iallafall smaka....
    Jag minns en gång för många år sen när jag o maken varit i norra Wales o ätit lunch på en pub, på vägen hem körde vi förstås genom vacker landsbygd med en massa får, o jag vevade ner rutan o skrek "min pojkvän åt just er baby!" till en fårflock... jag vill minnas att han girade till lite.
  • Kazeer
    S vali s skrev 2009-07-12 17:53:06 följande:
    Jag har en massa fördomar om lamm Nåja, har jag smakat vildsvin så kan jag väl smaka lamm ochså
    Vildsvin är mums. Vi ska ha vildsvinsskinka till jul.
Svar på tråden Kärringmaffian del 13