• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • Kazeer

Jag sitter och lyssnar på "All the roadrunning" - en CD med Mark Knopfler och Emmylou Harris . Gustav sover. Mats är och köper sten - nytt trädgårdsprojekt. Solen skiner.

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-07-12 13:57:05 följande:
    Jag sitter och lyssnar på "All the roadrunning" - en CD med Mark Knopfler och Emmylou Harris . Gustav sover. Mats är och köper sten - nytt trädgårdsprojekt. Solen skiner.
    Vad har mATS FÖR TRÄDGÅRDSPROJEKT PÅ GÅNG
    Ooops caps loock

Vi softar idag, var ute på fm och sen en sväng in till Norrtälje för att handla, nu försöker jag hitta inspiration att ta itu med Linns rum men den vill inte infinna sig

Så mkt roligare att sitta o titta på lillla Mysan som upptäcker livet och omvärlden
    Nu har vi bestämt oss för att kattungen är en hon och Linn har bestämt sig för att det är en Mysan
    Mysan har bestämt sig för att det är hon bestämmer, hon är totalt orädd för Molly.
    Molly Tja hon har nog bestämt sig för att Mysan är hennes lilla skyddsling
    Bosse

Han undrar nog mest vad det är för nå´t vi har släpat hem, sitter mest o spanar på henne i ögonvrån sådär lite halvnonchalant
  • Kazeer
    S vali s skrev 2009-07-12 14:36:36 följande:
    Vad har mATS FÖR TRÄDGÅRDSPROJEKT PÅ GÅNG Ooops caps loock Vi softar idag, var ute på fm och sen en sväng in till Norrtälje för att handla, nu försöker jag hitta inspiration att ta itu med Linns rum men den vill inte infinna sig Så mkt roligare att sitta o titta på lillla Mysan som upptäcker livet och omvärlden Nu har vi bestämt oss för att kattungen är en hon och Linn har bestämt sig för att det är en Mysan Mysan har bestämt sig för att det är hon bestämmer, hon är totalt orädd för Molly.Molly Tja hon har nog bestämt sig för att Mysan är hennes lilla skyddsling Bosse Han undrar nog mest vad det är för nå´t vi har släpat hem, sitter mest o spanar på henne i ögonvrån sådär lite halvnonchalant
    Heja, Mysan!

Trädgårdsprojektet.. Jo, runt vårt hus, mellan grunden och gräsmattan, finns ett parti med stora stenar (svårt att förklara). Mats håller på att ta bort dessa. Sedan ska han lägga kantsten längs gräsmattekanten och mellan kantstenen och husgrunden ska det sedan läggas småsten.

Blev det begripligt...?
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-07-12 14:43:06 följande:
    Heja, Mysan! Trädgårdsprojektet.. Jo, runt vårt hus, mellan grunden och gräsmattan, finns ett parti med stora stenar (svårt att förklara). Mats håller på att ta bort dessa. Sedan ska han lägga kantsten längs gräsmattekanten och mellan kantstenen och husgrunden ska det sedan läggas småsten.Blev det begripligt...?
    Jag tror jag fattar

Paul är i planeringstagen vzd det gäller hans "stenprojekt"
    Nedanför trappan, dvs vid ingången har vi idag grus detta vill Paul byta ut och öägga sten istället, dessutom behöver vi en ny trappa till ingången samt vid tvättstugan, döär vill Paul göra en stentrappa och i morse bestämde han sig för att det nog blir sommarensprojekt
  • Kazeer

Idag mår jag riktigt bra *peppar peppar* Lite illamående ligger och lurar men inte alls så hemskt som det varit hittills.

• S vali s
    Kazeer skrev 2009-07-12 14:59:06 följande:
    Idag mår jag riktigt bra *peppar peppar* Lite illamående ligger och lurar men inte alls så hemskt som det varit hittills.
    Det kanske har vänt
    Äntligen!
  • Kazeer

Gustav har kissat i toaletten!

När han vaknade efter sin sovstund, var hans blöja alldeles torr. Jag försökte sätta honom på pottan men det gick inte alls. Så jag satte hans toasits på toaletten och sedan fick han sitta där, under en del protest, och efter 15 sekunder kissade han.

• S vali s
    Kazeer skrev 2009-07-12 16:01:27 följande:
    Gustav har kissat i toaletten! När han vaknade efter sin sovstund, var hans blöja alldeles torr. Jag försökte sätta honom på pottan men det gick inte alls. Så jag satte hans toasits på toaletten och sedan fick han sitta där, under en del protest, och efter 15 sekunder kissade han.
    *gör vågen*
  • S vali s
    modestyonly skrev 2009-07-12 10:51:43 följande:
    Morrn!!Vad ska jag göra idag, ja, det finns massor, men har ingen större lust! Det jag måste göra är att ta mig in i klädkammaren, hitta en sovsäck och ett liggunderlag!Känner mig lite rastlös, längtade efter egentid, har haft Oscar större delen av semestern, men kan inte hantera den, mår bäst med folk omkring mig..
    Hoppas du haft en bra dag och att du hittade sovsäcken o underlaget
  • Kazeer

Jag har precis tvättat Mats nya shorts. Första tvätten. Knappen precis ovanför gylfen har lossnat. Sånt gör mig vansinnig! Hur j-vla svårt kan det vara att sy i en knapp ordentligt!!

Svar på tråden Kärringmaffian del 13