mrs Elliott skrev 2009-09-30 11:21:11 följande:
"Många kan inte debattera utan att ta till person angrepp eller dra orelevanta paralleller "Min mosters, farmors kusins polare var gift med en muslimsk man som inte orkade bre sin egen macka"."Du gör precis samma sak Mija mia . Så fort någon delar med sig av sina erfarenheter av invandrare ,så slänger du fram en totalt ovidkommande paralell om svenskar . Du indirekt idiotförklarar folk ,och på det viset vänder man ingen opinion . Folk MÅSTE ha rätt till sina dumma frågor och ta del av debatten . Jag skulle med lätthet kunna möta dina påståenden om svenska män med ett "ja jag har då aldrig träffat en svensk man som super på helgerna ,vart bor du någonstan" Fattar du min poäng? Annars vet du att jag håller med dig om det mesta du skriver ,MEN du är inte tillräckligt objektiv .
Jag tror du missuppfattar mig. Jag drar paralleller för att det känns som om folk blivit hemmablinda. Tycker det är skitviktigt att man slutar fokusera på allt det negativa invandrare gör och börjar utveckla en vilja att ens göra något.
Jag är absolut inte ute för att idiotförklara någon, jag tål att höra när jag har fel och förväntar mig detsamma från folk.
Jag saknar exempel i det stora perspektivet och idiotförklarar snarare exemplen än människorna bakom den.
Jag vill påvisa att det svenskar anklagar invandrare för, gör vi många gånger själva! Vi måste tänka lääääängre.
Varför ska jag bara sitta och le när folk drar upp exempel efter exempel om hur kvinnoförtryckande, galna, våldsbenägna invandrare är? Många behöver en realitycheck!
Objektivitet...nej jag är säkert inte alltid objektiv.
Men jag har gång på gång påpekat att invandrare också har ett ansvar, liksom svenskar, it takes two to tango och hittills har jag mest sett hur folk anser att det banne mig är invandrarnas ansvar att rycka upp sig och ta sig ut i samhället.
Och jag håller inte med. Det är vårt ansvar också. Men det betyder INTE att jag anser att allt är svenskarnas fel. Det har jag sagt massor av gånger nu.
Man sitter och diskuterar...och så kommer någon och säger "Jag åkte buss igår, han som körde vägrade tilltala mig för att jag var kvinna, han var säkert muslim vettu!"
Om det nu är så att det har blivit en fenomen med män som vägrar tilltala kvinnor (jag HAR verkligen inte stött på det), så är det självklart att man ska lösa de problemen, men jag tappar all objektivitet och fokus när nivån hela tiden sjunker.
Det är därför jag aldrig skulle kunna bli politiker eller lärare
En svaghet? Absolut.