GI Del2
Ny tråd men samma människor:)
Alla är självklart välkommna.
Här peppar vi varandra o kommer med tips, alllt enligt GI-metoden såklart!
www.familjeliv.se/Forum-5-64/m47583937.html
Ny tråd men samma människor:)
Alla är självklart välkommna.
Här peppar vi varandra o kommer med tips, alllt enligt GI-metoden såklart!
www.familjeliv.se/Forum-5-64/m47583937.html
Tjing på er alla Glada giare!!!!!!!!!!!!
Jag mår mycket bättre av att äta gi!!!!!
Jag mår bara piss av att trycka i mig massa mjöl o vitt bröd,jag vet nte men jag blir så tung o dyster av det......
Nu känner jag mig lättare gladare mer framåt possitivare orkar mer framför allt!!!!
Ja så jag håller på gi!!!!!=)
Hur känner ni andra er???
Ua vilket slit väder det är här ,har vait ute o gått me vagnen i nästan en timma o det snöar slask!!!!!!!
Så när jag komm hem så var jag helt dyngsur!!!!
Bläääää,men klart man ska trottsa vädret =)
Jag är inte den som skiter i att gå ut för att det snöar lite eller regnar (i bland mycket)
Men som sagt det finns ju kläder efter väder =)
Så i kväll så blir det en spring runda =)
Jag har ju sagt att jag ska väga som mest 89 kg på jul ,men järna mindre =)
Jag har faktist lagt ner att äta mycket sallad till lunch,o ingafrukter !!
Det är mest kolhydrater i lök o tomat så det skippar jag helt om jag tar sallad.....
Så en liten bit brie ost eller fetaost till mellisarna!!!!!
Någon som vet vad som händer me havregrynen om man kokar dem???
Jag menar i o me att det blir bättre gi???
Men det är i fas 3 ?????
Mvh =)
Söta sötnos:
Här hjälper inga kläder om motivationen tryter
. Tyvärr
Vaddå.. vad äter du till lunch då? Bara salladsblad och lite fetaost?
Frukt är nyttigt
och gott..mmm.....Frukt gör MIG glad
Men på tal om frukt och annat sött....
Har precis skurit en del grönsaker och eftersom det börjar bli helt tomt på grönsaker så tog jag lite morot. Och jisses vad sött det är! Har aldrig känt det innan. Det är jättgott!!!!!!
Måste genast kolla upp hur GI-vänlig morot är........
Ojdåååå morot är visst inget höjdare i just dessa sammanhang...........
Jag är lite oaktiv i tråden just nu.
Men kämpar på är inte precis precis lika hård längre.
Som häromdagen va jag på Ullared o beställde en sallad, visste ej de va ris i men åt de ändå, inget jätte fusk direkt.
Står dock stilla heeelt på vågen nu så får la ta tag i allt o bli ännu striktare igen o röra mig mer.
emmgus: vet att det inte hjälper att säga det men det är nog en ny viktdepå och du är ju nära ditt mål nu
stockrosen:Vad konstigt att du inte gått ner i omkrets men i kilo... och du 4,5kg är ju jättebra!
har frågat de flesta i tråden innan men inte dig tror jag, vad brukar du äta på kvällen? efter middagen alltså. (eller är det bara jag som blir hungrig igen på kvällen kanske
)Har svårt att ersätta den där mackan man brukade ta
behöver många tips.
Disa D;
Det beror på när jag äter middag.
Äter jag middag runt 18-19 då behöver jag ingenting på kvällen. Och det gör jag oftast. Idag har jag faktiskt inte ätit någon middag ännu eftersom min bebis och större barn tagit ALL min tid. Jag har inte orkat. Och sen jag börjat med GI så har jag haft lätt att "glömma bort" kvällsmat. Inte bra eftersom jag ff ammar.
Äter jag tidigare så kan jag ta en halv macka (om jag inte ätit kolhydrater tidigare)eller yoghurt eller frukt. Jag är alltså i nystartsfasen och inte i rivstarten (fast det blir oftast rivstart ändå).
Nu skall jag nog ta yoghrt och All Bran. Det är bra tycker jag.
Nu kom min man hem och vi skall väl äta något.
Go kväll alla glad=)
Ja då var det vägdag för mig i morgon !!!!!
Gud vad spännande =)
Hoppas att vågen visar under 92 !!!!
Förra veckan var den ju på 92,1 så den vecka är allt under 92 bra =)
Jag har i alla fall tränat o skött mig bra!!!!
Det finns en yogurt som jag tycker att man kan äta (som jag gjör )
O det är yoggi mini me jag tror det är passion periska vanilj!!!!!
Den är super good Det är 3,9 kolhydrater o så typ lite socker arter....
Men kolla gjärna på den =)
Är det någon annan här som har hammnat i ketos eller brukar hammna i ketos!!!!!
Jag vet inte men jag har liksom alldrig blivit så där skakig eller huvudvärk eller mått dåligt sen jag började me gi???
Jaha vad blir det för gott i helgen då???
Sälva så ska några vänner komma till oss o så ska vi grilla ute =)!!!!!!!!!!!
Mvh
Jag hamnade i ketos alldeles i början när 'kolhydraterna tog slut' ....blev jätte skakis, fick jätte huvudvärk, blev super törstig och mådde jätte konstigt. Gick dock över efter några dagar och har inte mått så senare. ar fått jätte törst nångång emellanåt när jag ätit extremt lite kolhydrater, antar att förbränningen kanske kommer igång lite extra då.
Ang äta på kvällen så brukar jag om jag blir lite hungrig ta ett par finn crisp med smör och ost och en kopp te. (visste ni förresten att koffein i te och kaffe frisätter fettceller?? koffeinet i samband med motion ökar därför förbränningen ;))
Är jag bara gottesugen har jag nu de senaste kvällarna gjort 'glassen' jag beskrev tidigare...mixar frysta hallon och mango med kesella och lite sötningsmedel!!! KANON gott!
*mums*
Eller lite jordgubbar med vispad grädde
Lycka till imorgon med vägningen söta sötnos!
I helgen blir det till att flytta för oss! ska köra alla stora möbler och 'flytta in' på riktigt! får väl se om man hinner äta nåt
Brieost och ett päron är en favorit också...brukar gotta till det med det på helgerna.
Finns massa trevligt man kan äta på kvällarna