GI Del2
Ny tråd men samma människor:)
Alla är självklart välkommna.
Här peppar vi varandra o kommer med tips, alllt enligt GI-metoden såklart!
www.familjeliv.se/Forum-5-64/m47583937.html
Ny tråd men samma människor:)
Alla är självklart välkommna.
Här peppar vi varandra o kommer med tips, alllt enligt GI-metoden såklart!
www.familjeliv.se/Forum-5-64/m47583937.html
Jag åt grillad kycklingfile, grönsallad och en liten klick potatissallad... sååååå gott!
Igår kväll og jag fram min Wii fit bräda och tränade lite och ta mig tusan har jag inte träningsvärk idag.-)
La bort brädan när jag blev gravid då jag fick jätte mkt problem med fogarna, men nu är lillan snart 10 mån. så nu var det dags... kul kul kul... fick en liten nytändning på viktminsknings fronten
Jag har ätit supergod köttfärssås med GI vänlig dinkelpasta till
Jag har tränat idag och är mån om vad jag äter men det är inte strikt GI mat ..
Det blir lite knäckebröd också .
Det är sant efter nyår blir det säkert så att alla bantar igen eller ändrar sin livsstil...
Ja det är verkligen svårt nu. Hungrig och sötsugen hela tiden! ska på bröllop snart och vill vara fin, det borde ju vara en bra morot men istället flippar jag ut och vill skita i allt... äter iaf fullkornsris och pasta till maten. På kvällen blir det oftast keso med hallon så det är ju lite bra iaf. i och med att det är kolhydrater kolhydrater jag vill ha
Tjena tjejer!!!!!
Så hur går det för er då??
Det låter lite deppiigt o nere här =) ??
Själv så blev jag lite deppig förra veckan för då var det ju ett kg+ på vägen från 90,9-91,9 men nu har det ju ordnet upp sig så i dag blev vikten 90,8 =)
Guuud vad glad jag blev ,ännu ett hg - =) =)
Ska köpa mig et par nya islandsridbyxor tänkte jag =)
Måste ju nästan börja unna mig lite nu när det är riktigt nära 10 kg - !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jo då här gjör jag allt för att följa gi=)
men jag har faktist börjat att hoppa sallad me,i bland tar jag en liten bit grön sallad me balsamvinäger=)
Men det blir oftast en bit fetaost till lunchen =)
I går åt vi kycklingfilee i sås!!!
Super god sås!!!!
ca 4 dl 4 %grädde o 100 g philadelphia ost som jag kokat i hoppa me kycklingen mmmmmm
Den kombinationen blir sååååå god till sås!!!!!
nej jag äter inget bröd eller pasta eller så...
Jo jag tänkte fråga är det någon som vet vad som händer me havregrynen om man kokar gröt??
De blir ju gi vänliga på något vis då??
Kramizar o peppningar till er vänner!!!!!
(Jag vill ner till 89,4 hoppas på nästa vecka o då är det 10 kg målet=) !)
Jag måste ner till 89.9.. och då har jag tappat 10 kilo... har varit ner dit tre ggr. men ligger som du nu på 90,8 och pendlar där +-1kilo...
Väntar och längtar innerligt till snön kommer så jag kan ta fram mina längdskidor och börja åka lite...
söta sotnos - vet inte vad som händer, men något händer i vart fall. dessutom kan du sänka det ännu mer med linfrön. tydligen så är det att de kokar lite längre som gör det. micrad gröt är inte bra (som jag alltid har ätit) sen blir det ju mycket godare på spis
Paulúns GI-gröt (1 port)
1 dl havregryn
2 dl vatten
1 msk krossade linfrön
1 msk kanel
1 rivet rött äpple med skalet kvar
En nypa havssalt eller mineralsalt
Lägg allt i en kastrull och låt gröten koka upp. Sänk värmen och koka gröten vid så låg temperatur som möjligt i tio minuter. Servera med mjölk, havremjölk eller sojamjölk och drick gärna en kopp te eller kaffe samt ät ett kokt ägg till. Då står du dig hela vägen fram till lunch.
Havregrynsgröt är nyttigt, men det går att göra den ännu bättre samtidigt som den blir godare än någonsin. Med detta recept får du inte bara de antioxidantrika havregrynen utan också krossade linfrön med både omega-3-fett och GI-sänkande egenskaper. Kanel är en verklig superkrydda som balanserar blodsockret, sänker blodfetterna, bidrar med antioxidanter och balanserar tarmfloran. Två gram kanel motsvarar mer än ett kilo tomater om man jämför deras ORAC-värden. Äpplets funktion är både att ge nyttigheter men också för den goda smaken som framträder när det kokas långsamt i gröten.
jag är ruggigt deppig, jag går inte ner nånting. pendlar uppemot 2 kg upp och ner samma dag, och min rivstart gjorde ingen skillnad. jag tror jag måste strunta i rivstarten och börja med vanlig gi.
så himla deppigt. förra gången funkade rivstarten perfekt.
Förra veckan var det 1.4 kilo kvar till magiska -10kg....denna helgen har vi dock haft personalfest och idag blir det försenat 1-års kalas för lillkillen...så det bådar inte gott för vägning imorgon
dessutom....den trevliga "tjejveckan" har infunnit sig också...det brukar inte heller båda gott för vägning
alla odds emot mig...vi får väl se