Dags att nån skriver så inte tråden försvinner, så de får bli jag antar jag
Jag gjorde idag sån kräm igen, fast jag bytte bären till lite hallon å en jordgubb. Gjorde bara 1 port, för å se om va hon skulle tycka om de istället än den jag gjorde igår me skogsbären. Jordgubben va lite sötare än hallonen, så krämen blev inte lika syrlig å Bella gilla krämen bättre idag. Så hon åt nästan 0,5 dl efter lunchmaten, hon hade säkert orkat mer om hon inte va så mätt. För hon åt jättebra av lunchen. Jag värmde 6 bitar mat som motsvarar 1 dl å hon åt upp allt, vilket inte har hänt innan. Har tidigare värmt 5 bitar å då har hon inte rokat allt + att hon fått frukt då.
Fast idag minnsan så åt hon 1 dl mat + kräm.
En annan sak va att idag har min storasyster å vår moster vart på besök, för å lämna julklappar å så. Idag hade min moster me massa mat till Bella oxå
De va 6 burkar av barnmat, två paket med gröt (två olika sorter) å ett paket me 4 bägare me fruktpure, detta hade hon me sig för hon hade sett att de va 40% rabatt på barnmaten. Så då handla hon å hade me de till henne. Inte illa...
De jag skulle komma till e att vid 5 tiden efter att Bella hade vilat en stund, så va hon väldigt hungrig. Jag chansa å blanda en liten portion på 3/4 dl vatten å 4 msk av Hipp gröten som jag fick bla, de va risgröt med smak av banan å persika.
Bella har inte velat äta gröt på 3 v nu, men tänkte prova eftersom de va en smak hon inte har fått innan. Å gissa om hon åt...hon åt hela den portionen utan problem, men visst då va hon oxå väldigt hungrig. Men de va kul att hon gapa så bra å inte spotta ut, som hon gjorde innan jag sluta ge henne gröt.
Ska testa å erbjuda henne gröt imorrn em igen, fast en hel portion å se om de blir lika lyckat då me.
Ops, detta blev en aning långt!