• Pelargonen

Trädgårdstråden!

Nu är vi igång igen! Vi som planterar, odlar, driver upp, köper färdiga plantor, beskär fruktträd, odlar bär, klipper gräsmattan och njuter i små eller stora växthus och uterum. Alla är välkomna, oavsett man har trädgård eller drömmer om en. Kanske odlar man på en liten balkong? Eller bara på fönsterbläcket? Här delar vi med oss av erfarenheter och vågar ställa nybörjarfrågor.

Välkommen alla som odlar!

Länktips:

www.alltomtradgard.se
    www.odla.se
    www.impecta.se

• Svar på tråden Trädgårdstråden!
  • Ari Gold

Lägger till i Favoriter. Fast jag är ingen blomstermänniska direkt, odlar mest sådant man äter - eller SKA i alla fall nu när jag installerat Snigelpatrull mot helvetesslemmäcklen som härjar i vår trädgård. Nu ska de DÖ!{#lang_emotions_demon}

• Gulletuss
    Ari Gold skrev 2010-03-28 18:54:07 följande:
    Lägger till i Favoriter. Fast jag är ingen blomstermänniska direkt, odlar mest sådant man äter - eller SKA i alla fall nu när jag installerat Snigelpatrull mot helvetesslemmäcklen som härjar i vår trädgård. Nu ska de DÖ!
    Vad är snigelpatrull? Vår trädgård är också förpestad av slemäcklena!!!
  • Ari Gold

Här ser man hela Patrullen samlad: I förgrunden Pytte, men huvudet bortvänt, bakom honom tittar Anna Anka fram och den andra som kikar fram baom är Anki. Länst bak sitter Paul Anka med den ruffsiga frisyren.

(och ja, de SKA få en större badbalja, jag fattar inte varöfr de envisas med att träng ner sig alla fyra samtidigt i den där lilla lådan).
  • Gulletuss
    Ari Gold skrev 2010-03-28 20:45:55 följande:
    Här ser man hela Patrullen samlad: I förgrunden Pytte, men huvudet bortvänt, bakom honom tittar Anna Anka fram och den andra som kikar fram baom är Anki. Länst bak sitter Paul Anka med den ruffsiga frisyren.(och ja, de SKA få en större badbalja, jag fattar inte varöfr de envisas med att träng ner sig alla fyra samtidigt i den där lilla lådan).
    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!
    Sköna namn!
  • Lantani

Vilken toppentråd.

Jag tycker det är jätteroligt med trädgården och nu när vi bor i marklägenhet har vi ganska stor trädgård. Hade tänkt att jag och sonen iaf ska odla lite rädisor och sånt, de tycker han nog är kul!

Vilka kan man plantera ute i krukor nu? Bor i zon 1 och här är det inte direkt - och har inte varit på ett tag på, vissa dagar är det 10 grader ute. Vill ha bort ljungen och de andra i krukorna, men vill ha något där istället.

• Emma w S

Åh vad härligt att se att någon har ankor hemma! Jag är en sån som vill ha hönor i trädgården men mannen säger blankt nej! Han älskar ägg, så man borde tycka att han skulle vara lättövertalad, men icke.

• Stjärnstoft

Jag skulle också vilja ha en tupp och några få hönor. Men är lite orolig över alla rävar som kutar runt häromkring.

• Hoppentoss

Jo då....Fixar för fullt...Har lite ågren vart jag skall planreta ut alla fina växter jag sått under hösten.

Svar på tråden Trädgårdstråden!