• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • Annkris
    challe 1 skrev 2010-01-28 08:47:38 följande:
    försöker registrera mig på nätet för att tiderna som dom har VV här är jag upptagen. Men när jag försöker registrera mig på nätet så står det att jag har för liten vikt att gå ner? fast jag har för högt BMI?! Vad ska jag göra? jag väger 84,7 kg till 178 cm, så jag är ju överviktig, men kan inte registrera mig på webben. Någon som vet hur man räknar ut hur mycket points man ska äta?
    Kolla så du skriver rätt enhet på din längd. Minns inte om det ska vara cm eller m, prova båda.
  • Baby
    challe 1 skrev 2010-01-28 08:47:38 följande:
    försöker registrera mig på nätet för att tiderna som dom har VV här är jag upptagen. Men när jag försöker registrera mig på nätet så står det att jag har för liten vikt att gå ner? fast jag har för högt BMI?! Vad ska jag göra? jag väger 84,7 kg till 178 cm, så jag är ju överviktig, men kan inte registrera mig på webben. Någon som vet hur man räknar ut hur mycket points man ska äta?
    Hade samma problem tills jag såg att man skulle skriva längden i METER inte centimeter. Så du ska alltså skriva 1,78 inte 178. Prova och se om det funkar
  • challe 1
    Baby skrev 2010-01-28 10:36:32 följande:
    Hade samma problem tills jag såg att man skulle skriva längden i METER inte centimeter. Så du ska alltså skriva 1,78 inte 178. Prova och se om det funkar
    tack ska testa det.
  • challe 1

jupp det funkade. tack tack. varför är det hemligt hur man räknar ut pointsen?

• Jessa6

En till som har gått med i vv för tredje gången, denna gången ska det bort 15 kg. Jag började själv 10 dagar innan de öppnade där och har nu lyckats ta mig ner 5, kg själv och 1,8 hos vv. Har 13,2 kvar, känns ju sådär... Men jag kämpar på. En liten fråga. Ja ammar och då får man ju med det nya programmet 7pp extra. Men jag ammar typ bara 2 ggr per dygn, ska man verkligen äta hela 7pp då? Känns mycket och hos vv har jag bara gått ner 1,8 nu på 2 veckor. Hur mycket måste man amma för att tillgodoräkna sig 7pp? Någon som vet?

• challe 1

va? jag får 14 extra poäng för att amma. 7 extra för delamning.

• Matillin
    Jessa6 skrev 2010-01-28 10:47:46 följande:
    En till som har gått med i vv för tredje gången, denna gången ska det bort 15 kg. Jag började själv 10 dagar innan de öppnade där och har nu lyckats ta mig ner 5, kg själv och 1,8 hos vv. Har 13,2 kvar, känns ju sådär... Men jag kämpar på. En liten fråga. Ja ammar och då får man ju med det nya programmet 7pp extra. Men jag ammar typ bara 2 ggr per dygn, ska man verkligen äta hela 7pp då? Känns mycket och hos vv har jag bara gått ner 1,8 nu på 2 veckor. Hur mycket måste man amma för att tillgodoräkna sig 7pp? Någon som vet?
    Hmm med det gamla programmet tror jag man fick äta 10 p extra vid helamning, jag åt 5 extra eftersom jag delammade och gick ner superfort.
    Nu är det ju enligt den nya systemet flera points man får äta så det borde ju ligga runt 14 p för helamning som challe skriver så 7 p för dig som delammar borde vara helt ok
    Jag gick ner när jag åt hälften av helamningsp förut.
  • Kkarin

Jag ammar också 2ggr per dygn och har gått ner 1,6kg på 2 veckor. Tycker att det är helt ok. Jag har 6kg kvar att gå ner. Jag tänkte köra med de 7 extra pp ett par veckor och se hur det går.

• Baby

Precis den frågan tänkte jag ta upp med min konsulent idag. Ammar så pass lite nu så dom där 7 pro points'en känns lite väl många. Ska fråga om man kanske kan äta tex 3 extra för amning eller nåt sånt

Svar på tråden Pro Points Viktväktarna