• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • jessican

Hej! Är på min första vecka med VV. Är så tung så att det enda jag gör är att äta för att äta upp alla mina PP.... Känns inte lovande alls... Är det någon mer som har känslan att det är väldigt mycket mat? Har varit med innan och inte alls känt så här.

• Ronjan709
    mammatilleliasa skrev 2010-01-29 17:45:52 följande:
    Gick du från en start siffra till en annan? typ från 70 till 69 så kan de va därför de vart mindre pp... Så blev de för mig.. :)
    Var 71 vid inskrivn o nu idag 70! vadå får man mindre bonus för varje kg man går ner? Ja nu har jag haft en dålig kväll o tröstätit upp hälften av alla bonuspoäng för denna vecka. Men får skärpa mig o äta bättre i morgon igen...
  • Baby
    jessican skrev 2010-01-29 21:01:09 följande:
    Hej! Är på min första vecka med VV. Är så tung så att det enda jag gör är att äta för att äta upp alla mina PP.... Känns inte lovande alls... Är det någon mer som har känslan att det är väldigt mycket mat? Har varit med innan och inte alls känt så här.
    För att slippa äta så mycket så kan man istället välja fetare produkter som har högre points antal. Tex dricka "röd mjölk" istället för lättmjölk, fetare ost på mackan osv. Då förbrukar du mera points utan att behöva äta så mycket mer mat.
  • Viggo och pyrets mamma

jessican: har det också så, tycker bara jag äter och äter, men då upptäcker man också hur fel man ätit inann. Tar nog lite tid att ställa om sig tror jag. Jag fick också tipset att äta fetare varianter av allt samt äta avocado, nötter m.m för att äta upp mina points. Idag har jag dock varit på bio så då rök pointsen rätt fort tillsammans med några bonuspoints. 

Ska lägga upp receptet nån gång under helgen det lovar jag.
    Ett år går så fort... Viggo 080425
  • Pez76
    Liljan75 skrev 2010-01-29 17:26:42 följande:
    Gick ner ett kg! Förvånad o glad. Nu e jag peppad att fortsätta. Datorn gav mig mindre bonuspoints denna vecka. Hoppas de inte blir färre o färre varje vecka....
    Grattis!!! Vad kul att det gick bra. Förstår inte riktigt varför du fick mindre bonuspoäng dock, ska ju inte ändras per kilo...däremot om man byter tiotal ändras det precis som mammatilleliasa skrev, de ändras åxå om du tex går från helamning till delamning el liknande...annars verkar det ju lite skumt. Mina bonusar har aldrig ändrats för att jag gått ner annars.
    jessican skrev 2010-01-29 21:01:09 följande:
    Jag tycker det e ganska underbart att man får och SKA äta så mycket och endå gå ner i vikt:) Jag har dock upplevt att det e mindra mat nu med det nya systemet...jag ah rsvårt att få mina pp att räcka till...men jag äter nog fel mat + att jag ammat tidigare och då hade en massa pp som nu försvunnit...svårt att ställa om sig :)

På måndag e det min tur för vägning och om min egen våg stämmer så har jag nog faktiskt gått ner lite denna veckan. Hoppas, hoppas, hoppas! ;)
  • mammatilleliasa

Hm okej ja då är de konstigt att du minskat, va e på mötet de sa att du skulle äta mindre eller via internet? Minns att min konsulent sa att för varje 3kg man går ner räknar de om ens pp...
    Idag ska jag försöka hålla mig till mina pp och inte konsentrera mig på socker suget som sitter och trycker i huvudet... :P

• Toker

Tjenare alla! Ar inne på andra veckn nu första veckan gick jag ner 2,3 kilo!! Den här veckan verkar det dock inte vara så mycket minskning... näväl,,, idag är det lördag, äter ni nåt gott typ godis eller hoppar  ni över det? skule vara gott men misstänker att om man tar nån så är det kört sen... så hur gör ni? eller finns det nåt annat  ni äter istället? ursäkta det röriga inlägget har bebis i famnen...

• jackrusselltok

Hej hej.
    Är inne i en svacka nu och har totalt tappat suget för detta.....har varit sjuk och hemma några dagar och då var det svårt att inte gå och småäta allting man har hemma. Men jag har hållt mig till mina pp och tagit lite bonusar. Men igår köpte jag lite naturgodis (så jäkla gott) och kollade pp idag......suck där rök alla mina bonusar jag hade kvar! Känns inte som jag går ner nånting heller. I måndags var det +-0kg....bara det gör att jag tappade suget, sen vill jag inget heller än att vara gravid nu! Och kan inte gå och träna för jag är såå förkyld, annaras e jag sugen på ett hårt spinning pass för att bränna lite fett.

Oj vilket ego inlägg det blev....men jag behövde skriva av mig.

Elias 080819
  • Ronjan709
    jackrusselltok skrev 2010-01-30 11:02:17 följande:
    Hej hej.Är inne i en svacka nu och har totalt tappat suget för detta.....har varit sjuk och hemma några dagar och då var det svårt att inte gå och småäta allting man har hemma. Men jag har hållt mig till mina pp och tagit lite bonusar. Men igår köpte jag lite naturgodis (så jäkla gott) och kollade pp idag......suck där rök alla mina bonusar jag hade kvar! Känns inte som jag går ner nånting heller. I måndags var det +-0kg....bara det gör att jag tappade suget, sen vill jag inget heller än att vara gravid nu! Och kan inte gå och träna för jag är såå förkyld, annaras e jag sugen på ett hårt spinning pass för att bränna lite fett.Oj vilket ego inlägg det blev....men jag behövde skriva av mig.
    Jag åt också upp jättemkt bonusopoäng i går . I dag tar jag nya tag. Hoppas du kan göra det med. Jag tränar inget o rör mig i stort sett inte så mkt men man ska inte behöva det ju för att gå ner i vikt med viktväktarna.
    Hoppas det snart känns bättre och du är på G igen!
  • Ronjan709
    Pez76 skrev 2010-01-30 07:33:00 följande:
    Grattis!!! Vad kul att det gick bra. Förstår inte riktigt varför du fick mindre bonuspoäng dock, ska ju inte ändras per kilo...däremot om man byter tiotal ändras det precis som mammatilleliasa skrev, de ändras åxå om du tex går från helamning till delamning el liknande...annars verkar det ju lite skumt. Mina bonusar har aldrig ändrats för att jag gått ner annars. Jag tycker det e ganska underbart att man får och SKA äta så mycket och endå gå ner i vikt:) Jag har dock upplevt att det e mindra mat nu med det nya systemet...jag ah rsvårt att få mina pp att räcka till...men jag äter nog fel mat + att jag ammat tidigare och då hade en massa pp som nu försvunnit...svårt att ställa om sig :)På måndag e det min tur för vägning och om min egen våg stämmer så har jag nog faktiskt gått ner lite denna veckan. Hoppas, hoppas, hoppas! ;)
    Det var internet sidan som bytte. Kanske är det just för att jag bytte från 71 -70 att jag kom in i någon tiotal gräns då. Hoppningsvis får jag behålla mina poäng nu tills jag är nere i 61 som är målvikten
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna