• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • Kkarin

så länge jag går ner i vikt och ammar så tänker jag fortsätta med 7pp.

• Jessa6
    Baby skrev 2010-01-28 15:21:20 följande:
    Precis den frågan tänkte jag ta upp med min konsulent idag. Ammar så pass lite nu så dom där 7 pro points'en känns lite väl många. Ska fråga om man kanske kan äta tex 3 extra för amning eller nåt sånt
    Ja vad bra att du kollar det, kanske du kan meddela mig sen vad hon sa. Jag var i går och vädge mig och där var så mycket folk att jag kände att konsuleten var så stressad så jag glömde av det...
  • Ronjan709
    Kkarin skrev 2010-01-28 09:16:33 följande:
    challe 1:Det är (än så länge iaf) hemligt hur man räknar ut pointsen. Det låter jättekonstigt att du inte kan registrera dig på nätet för du väger inte för lite. Enligt viktväktarna "ska" du väga mellan 63 och 79. Du får väl höra av dig till deras support. 
    Haha jag hade samma problem att jag skrivit att jag var 164 meter lång. Inte konstigt 72 kg var för lite då
  • Baby

Jag fick ett ganska luddigt svar men hon sa att det gällde att lyssna på kroppen. Ville jag dra ner till tex 4 så kunde jag provade det några veckor och sen utvärdera. Huvudsaken att man inte tar bort dom helot eller är för snål med dom. Men hon höll också med om att 7 extra points kan va lite mycket om man bara ammar 1-2 ggr per dag. Så jag drar ner till 4 nu och ser. Jag har ju iofs ändå gått ner i vikt trots att jag har ätit 7 men det känns som fööör mycket points helt enkelt.

• Jessa6

Baby: Då kör jag på 7 fram till nsäta vägning och blir det då att jag knappt gått ner något så tar jag nog också ner 3-4 pp för det känns mycket med 7 extra.

• Ronjan709

Gick ner ett kg! Förvånad o glad. Nu e jag peppad att fortsätta. Datorn gav mig mindre bonuspoints denna vecka. Hoppas de inte blir färre o färre varje vecka....

• mammatilleliasa
    Liljan75 skrev 2010-01-29 17:26:42 följande:
    Gick ner ett kg! Förvånad o glad. Nu e jag peppad att fortsätta. Datorn gav mig mindre bonuspoints denna vecka. Hoppas de inte blir färre o färre varje vecka....
    Gick du från en start siffra till en annan? typ från 70 till 69 så kan de va därför de vart mindre pp... Så blev de för mig.. :)
  • Viggo och pyrets mamma

Hej på er allihopa! Hoppar bara rakt in i diskussionen här med er om det är ok? Var på mitt första VVbesök igår (4:e ggn jag är med i VV dock), och fick kokboken smala Italien, och vi lagade variant på klassisk lasagne här hemma ikväll och måste bara tipsa om att dne var gryyyymt god, rekomnederas varmt, 12 pp /portion (men då ska du äta en 1/4 av hela lasagnen och använda 12 plattor vilket var alldeles för mycket för oss). Men dne gick hem både hos mig maken (som absolut inte behöver gå ner i vikt) och sonen på snart 2 år. Hela familjen mätta och glada på samma mat

Ett år går så fort... Viggo 080425
  • MUM CC

Viggos morsa -> Alla pratar om den kokboke, men jag har inte fått den...
    Kan du inte ge receptet här, tack?!!!

• mammatilleliasa
    MUM CC skrev 2010-01-29 19:48:26 följande:
    Viggos morsa -> Alla pratar om den kokboke, men jag har inte fått den...Kan du inte ge receptet här, tack?!!!
    Säg till om den alla ska få den i januari :)
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna