• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • Ronjan709
    curiosa skrev 2010-01-30 19:03:41 följande:
    Månadsmedlem+ innebär att du har fritt antal möten och tillgång till hela online tjänsten den månaden du betalat för.Det kostar 350kr/månad. Men just nu (och fram tills den 14 feb) så kostar första månaden 175:- istället.Sen kan man ju oxå gå på första mötet helt gratis och testa men det tror jag bara att det gällde denna veckan ut??
    Jag tycker det var ett bra alternativ att bli plusmedlem en mån för 175 kr som jag gjorde. Så får man gå på möten nu o komma igång. Sen ska jag försöka fortsätta online bara.
  • Ronjan709
    eilien skrev 2010-01-30 19:55:05 följande:
    kom på en grej till, förr fick man ju inte äta bananer o vindruvor fritt. Hur mycket äter ni av sådant nu? Undrar om det kan avra det som spökar, äter 1 banan per dag ibalnd 2. Vindruvor 1-2 ggr/vecka tycker inte det är så mycket, vad säger ni andra? 
    På mitt möte sa hon att man kan äta 3-4 frukter per dag o bananer är ok. Frukt är ju 0 points sa hon men med förnuft. Hon tog som ex att käkar man tex 6 bananer på en dag är det nog för mkt.
    Om du bara äter 1 banan per dag borde det inte göra ngn skillnad.
  • Ronjan709
    sweet83 skrev 2010-01-30 16:57:02 följande:
    Är det bara jag som tycker nya Pro Points systemet inte fungerar? Jag äter mina dagliga Pro Points men går bara upp eller står stilla. Jag helammar och tycker jag äter alldeles för mycket. Haha måste ju äta hela tiden.Idag har jag t.ex 27 PP kvar...och bara middagen kvar ;)
    Jag pratade med en tjej som var på mitt möte som delammade o hon hade struntat i extrapoängen för amning. Men det kanske man inte kan om man helammar
  • Fyrbarnsmorsa
    Liljan75 skrev 2010-01-30 22:20:55 följande:
    Jag tycker det var ett bra alternativ att bli plusmedlem en mån för 175 kr som jag gjorde. Så får man gå på möten nu o komma igång. Sen ska jag försöka fortsätta online bara.
    Så hade jag också tänkt göra,dåliga tider för mötena här.Hoppas det går bara online sen.
  • Ronjan709
    Fyrbarnsmorsa skrev 2010-01-30 22:29:51 följande:
    Så hade jag också tänkt göra,dåliga tider för mötena här.Hoppas det går bara online sen.
    Ja märker jag att jag tappar motivationen så får jag väl betala extra för att gå på möte då och då. Visst kan man det?
  • Fyrbarnsmorsa
    Liljan75 skrev 2010-01-30 22:39:55 följande:
    Ja märker jag att jag tappar motivationen så får jag väl betala extra för att gå på möte då och då. Visst kan man det?
    Det hoppas jag verkligen för det kan nog behövas lite extra pepp ibland om man inte går ner som man tycker att man bör
  • Matillin

Nu har jag betalat för att bli medlem via nätet, åt själv efter det gamla systemet.
    Måste fråga om det här duoval.
    Äter ni ofta efter det och har ni märkt någon skillnad i viktnedgång?
    Sen dom här extrepointsen man får äta, det verkar helt otroligt att man ska kunna använda upp dom och ändå gå ner?
    Om det inte handlar om alkohol då
    När jag gick ner första gången med v-v så var jag ute på krogen varje helg och gick ändå ner massa.

• Pez76
    Matillin skrev 2010-01-30 23:19:29 följande:
    Nu har jag betalat för att bli medlem via nätet, åt själv efter det gamla systemet. Måste fråga om det här duoval. Äter ni ofta efter det och har ni märkt någon skillnad i viktnedgång? Sen dom här extrepointsen man får äta, det verkar helt otroligt att man ska kunna använda upp dom och ändå gå ner? Om det inte handlar om alkohol då När jag gick ner första gången med v-v så var jag ute på krogen varje helg och gick ändå ner massa.
    Jag har ätit ganska mycket duoval men jag har ammat och varit vrålhungrig mest hela tiden:) Har gått ner ok i alla fall. Nu när jag slutata amma har jag inte "råd" med duoval längre, både för att det är för många pp + att det går långsammare med viktnedgången (för jag överäter alltid...).
    Liljan75 skrev 2010-01-30 22:25:32 följande:
    Jag pratade med en tjej som var på mitt möte som delammade o hon hade struntat i extrapoängen för amning. Men det kanske man inte kan om man helammar
    Jag har ätit alla mina extra points (innan nya systemet) när jag ammade och jag gick endå ner snabbt. Jag hade inte klarat att helamma och inte få äta extra points eftersom jag var sååååå hungrig hela tiden. När jag delammade åt jag också alla mina extra och fortsatte gå ner i vikt. När jag däremot ammade bara 1-2 ggr per dag i slutet och åt extra gick jag inte ner i vikt, så då slopade jag de extra och då fortsatte jag ner igen. Förut var helamning 10 extra points i veckan och nu e det 14 pp så det är ungefär detsamma gissar jag :)
  • Kkarin

Jag har kikat lite på vågen och det verkar som om jag inte gått ner så mycket denna veckan (har vägdag i morgon). Det blir nog till att dra ner på amnings-pp nästa vecka.

• sankaj

Jag väger 70 kg och är 171.Vet ni hur många nya p. ska jag äta??

Svar på tråden Pro Points Viktväktarna