• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • Kkarin

Om man väger sig samma dag varje vecka spelar det ingen roll vilken veckodag man väger sig på. Jag menar att viknedgången är relativ oberoende om man väger sig en fredag eller en måndag.

• mammatilleliasa
    Kkarin skrev 2010-01-31 21:03:00 följande:
    Om man väger sig samma dag varje vecka spelar det ingen roll vilken veckodag man väger sig på. Jag menar att viknedgången är relativ oberoende om man väger sig en fredag eller en måndag.
    De beror på hur du känner själv... Om du vill bli taggad till helgen ta en fredag om du har lätta att synda på helgen välj måndag, ta de som funkar för dig... :) Jag väger mig varje dag för motivation.. ;)
  • curiosa

Jag har som sagt söndagar som vägningsdag och det tycker jag är bra för det gör att jag inte vräker i mig på fre/lör för jag vet att jag skall vägas på sön.
    Hade jag haft ex tors så hade jag ju kunnat vräka i mig eftersom dte är så långt kvar tills tors.
    (nu utesluter inte det att jag idag, efter vägning ätit chips, glass och godis...)

• mammatilleliasa

Haha precis så funkar jag med! Jag ska ha 2dagar i veckan ja väger mig på för att hålla hela vägen ut... ;) Jag har haft måndag kl 12 på vv och fredag morgon hemma... De skiljer ganska mkt på morgon och dags vikt lika så de ja gör hemma är utan kläder och ger mera exakt vikt enligt mig... ;) De e de ja har gått efter sen jag börja för snart ett år sen och vill gärna fortsätta med de... :P

• Baby
    Matillin skrev 2010-01-31 16:10:59 följande:
    Jag är 171 och väger 80 kilo och jag ska äta 29 points.
    Jag tror att kön och ålder spelar in oxå. Dom fyller iaf i det i sin lilla hemliga kalkylator =) Dom där hemlisarna :P
  • Annkris

Ha! Trots Ålandsresan blev det -0,5 kg förra veckan. Det blir -3 kg på 3 veckor. Är så nöjd med det. Minns att när jag var med i vv förra gången gick jag ner 3 kg redan första veckan... Lite skillnad dock, på antalet kg som ska bort. Förra gången var det 30, nu är det 10.

• mammatilleliasa

Skulle ha vv-möte idag men har hemska tanten röd på besök och hon sparkar mig hårt i magen! :(
    Vägde mig vid samma tid hemma men vet inte om ja litar på min egen våg ;)
    Jag åt ca 100pp mer förra veckan än tilllåtet!!! De e sjukt mkt men tyvär sant.. Mys kvällar me lilla syster och biobesök med hämt mat och pizza gav många fina pp :(
    Men trots detta -0,5kg om ja litar på min egen våg.. ;)
    Den här veckan ska ja försöka att klara mig på de vanliga pp bara för att se va de ger för resultat de lär ju bli bra.. ;)

• Matillin
    Annkris skrev 2010-02-01 09:16:27 följande:
    Ha! Trots Ålandsresan blev det -0,5 kg förra veckan. Det blir -3 kg på 3 veckor. Är så nöjd med det. Minns att när jag var med i vv förra gången gick jag ner 3 kg redan första veckan... Lite skillnad dock, på antalet kg som ska bort. Förra gången var det 30, nu är det 10.
    Bar jobbat!
    Jo det blir nog skillnad i viktnedgång när man har bara har 10 kilos övervikt jämfört med 30.
    Någon som kollar på biggest looser?
    Där har ju vissa mer än än 100 kilos övervikt och kan rasa 10-15 kilo på 1 vecka ibland.
    Det är nog snäpp på omöjlgit för mig tyvärr men det hade ju vart skönt och bli av med allt på en gång 
  • mammatilleliasa

10-15kg? är de inta pund? de e väl typ hälften? de trodde ja..

• Matillin
    mammatilleliasa skrev 2010-02-01 14:12:27 följande:
    10-15kg? är de inta pund? de e väl typ hälften? de trodde ja..
    Jo det är hälften, dom flesta program tappar dom ju inte mer än 10 pund allså ungefär 5 kilo.
    Men i vissa program har dom tappat 20-30 pund på en vecka alltså 10-15 kilo ungefär
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna