• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • Kkarin

Har också varit på vv idag och jag tappade hakan när jag ställde mig på vägen. -0,9kg! Och jag som hade förväntat mig att ligga på samma som förra veckan eller något hekto hit eller dit.

Att jag äter upp delamnings propointsen och inte rör veckobonusen är nästan samma sak som att inte äta delamings-pp och istället äta upp veckobonusen jämnt utspritt på veckan.

36pp eller 29+6=35pp

• Matillin
    Kkarin skrev 2010-02-01 14:35:46 följande:
    Har också varit på vv idag och jag tappade hakan när jag ställde mig på vägen. -0,9kg! Och jag som hade förväntat mig att ligga på samma som förra veckan eller något hekto hit eller dit. Att jag äter upp delamnings propointsen och inte rör veckobonusen är nästan samma sak som att inte äta delamings-pp och istället äta upp veckobonusen jämnt utspritt på veckan. 36pp eller 29+6=35pp
    Vad roligt, 0.9 är ju super.
    Jag minns att jag också rasade i vikt när jag ammade och åt efter v-v, men det lär inte gå lika lätt för mig den här gången tyvärr
  • Pez76

-0,9 idag hurra!!!! trots semlor och annat i helgen, nu har jag ny motivation till denna veckan :) fick min fjärde guldstjärna idag åxå fniss

• Annkris
    Pez76 skrev 2010-02-01 15:21:05 följande:
    -0,9 idag hurra!!!! trots semlor och annat i helgen, nu har jag ny motivation till denna veckan :) fick min fjärde guldstjärna idag åxå fniss
    Grattis! Bra jobbat.
  • Matillin
    Pez76 skrev 2010-02-01 15:21:05 följande:
    Grattis, jag vill också äta seeemlor.
    Jag är så sugen på något gott just nu men ska hålla mig till lördag då det blir kalas här hemma.
    Då blir det tårta och grädde för mig med
  • mammatilleliasa

Hur gör ni andra med mjölk och socker i kaffe och the räknar ni de?

• Matillin
    mammatilleliasa skrev 2010-02-01 18:29:38 följande:
    Hur gör ni andra med mjölk och socker i kaffe och the räknar ni de?
    Nepp det räknar jag inte men då har jag bara mjölk i, inte socker.
    Skulle räkna socker om jag använde det.
  • eilien

Jippi, vägning idag -1,2 kg behövde ja verkligen, höll på att tappa motivationen för det har ju gått så trögt =( men nu så! Firade stort genom att unna mig tre nya tunnikor :)

Jag har mjölk i te och brukar räkna ca 1 dl/dag för det. beror ju på hur många koppar man dricker men ja dricker nog 4 st/dag så det blir ju lite iaf...

• Matillin
    eilien skrev 2010-02-01 18:59:44 följande:
    Jippi, vägning idag -1,2 kg behövde ja verkligen, höll på att tappa motivationen för det har ju gått så trögt =( men nu så! Firade stort genom att unna mig tre nya tunnikor :) Jag har mjölk i te och brukar räkna ca 1 dl/dag för det. beror ju på hur många koppar man dricker men ja dricker nog 4 st/dag så det blir ju lite iaf...
    Grattis till så bra resultat hoppas jag kan matcha alls bra resultat på torsdag morgon
    Jag dricker bara 1 kopp te om dagen så därför räknar jag inget
  • mammatilleliasa

Okej :)
    Jag räknar de så kan de inte bli fel.. ;)
    Man får väl ta och dra in på sockret snart :P

Svar på tråden Pro Points Viktväktarna