• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • mammatilleliasa

Ang bröd så äter jag rågbröd med hela korn i, är rektangulärt och jätte gott! Jag blir mätt på halva och de är 2pp äter man hela är de 4pp :) Behövs inget smör, super med en ost skiva och paprika.. :)

Jag va på möte idag och ja har precis fått min första stjärna.. :) Hihi
    Är så förvånad att de fortfarande går neråt trots att jag har sprängt "budgeten" 2v på raden... Kommer väl sen kan ja tänka mig.. ;)

• Viggo och pyrets mamma

Har ni nägra tipps till en deppig förstaveckas VV som bara gått ner 4 hg sin första vecka trots att jag har över 30 kg jag behöver gå ner (= det borde gå lite snabbare i början) som har hållit sig till budgeten, inte ens ätit upp alla sina bonuspp och dessutom tränat 2 ggr den här veckan samt spatserat runt på IKEA 4 timmar en dag och shoppat 4 timmar en annan dag?? Blev så deppig på vägningen  att jag är på väg att ge upp efter 1 v..... {#lang_emotions_cry}

Ett år går så fort... Viggo 080425
  • Baby

Yes! Jag fick min efterlängtade guldstjärna idag. Den har jag kämpat hårt för. -1.6 denna vecka. Tur det annars hade det blivit tröstäta choklad i kväll :P nu slipper jag det =)

• stockrosen
    Hemlighet skrev 2010-02-04 15:57:49 följande:
    Jag har också planer på att bli medlem så fort jag har gått ner lite till med hjälp av naturdiet. Vill ju gå ner 12kg innan sommaren.
    Jo, tänkte mig också 12 kg...
    naturdiet hade jag aldrig klarat . Jag bara älskar att äta mat (ej laga - men äta

Håller tummarna för att det går bra för dig!
  • stockrosen
    mammatilleliasa skrev 2010-02-04 18:04:31 följande:
    Ang bröd så äter jag rågbröd med hela korn i, är rektangulärt och jätte gott! Jag blir mätt på halva och de är 2pp äter man hela är de 4pp :) Behövs inget smör, super med en ost skiva och paprika.. :) Jag va på möte idag och ja har precis fått min första stjärna.. :) Hihi Är så förvånad att de fortfarande går neråt trots att jag har sprängt "budgeten" 2v på raden... Kommer väl sen kan ja tänka mig.. ;)
    Kommer du ihåg vad det heter?
    För jag skulle också vilja äta bröd med hela korn i. Det är nyttigt samt långsamma kolhydrater.
  • Hemlighet
    stockrosen skrev 2010-02-04 19:56:57 följande:
    Jo, tänkte mig också 12 kg... naturdiet hade jag aldrig klarat . Jag bara älskar att äta mat (ej laga - men äta Håller tummarna för att det går bra för dig!
    Älskar också mat, äter lax eller kyckling till middag som sambon får laga
  • stockrosen
    Matillin skrev 2010-02-04 13:00:49 följande:
    Det brödet har jag också hemma men har bara räknat det som 2 p per skiva *ops* Jag kan inte rekomendera så mycket annat än knäckebröd?Men jag tar gärna emot tips på goda p-fattiga smörgåsar, men det finns väl inte så många tyvärr.Har dragit ner på mitt brödintag rätt rejält.
    Matillin:
    måste korrigera tidigare uppgift.
    Det skiljer lite mellan Pågen Lingon Grova och Fazer Lingonbröd.
    Pågen Lingon är 2p  för en skiva men TVÅ skivor är 5 points.
  • MUM CC
    Viggo och pyrets mamma skrev 2010-02-04 18:48:43 följande:
    Har ni nägra tipps till en deppig förstaveckas VV som bara gått ner 4 hg sin första vecka trots att jag har över 30 kg jag behöver gå ner (= det borde gå lite snabbare i början) som har hållit sig till budgeten, inte ens ätit upp alla sina bonuspp och dessutom tränat 2 ggr den här veckan samt spatserat runt på IKEA 4 timmar en dag och shoppat 4 timmar en annan dag?? Blev så deppig på vägningen  att jag är på väg att ge upp efter 1 v..... 
    Det var samma sak för mig förta veckan, gick ner 0,6 kg, vilket för mig kändes jättelite... Första veckorna brukar det ju rinna av ganska lätt tycker jag så det kändes inte alls speciellt peppande.
    Veckan efter gick jag ner lite mer, och denna vecka 1,1, kg.
    Det kan säkert vara så att våra olika kroppar reagerar olika på "diet" och startar igång olika fort?
    Kan inte annat än heja på dig att fortsätta!!!!
  • jessican
    Liljan75 skrev 2010-02-03 21:49:12 följande:
    Gratttis! vilket problem fick du med ämnesomsättningen? Känns som jag med fått ngt efter man fött barn. för så här svårt var det inte att gå ner ngt kg innan...
    Tackar {#lang_emotions_smile}

Jag fick Hypoteros och äter nu Levaxin som förbättrat mina värden betydligt! Hoppas man an bli som innnan!
  • Pez76
    Viggo och pyrets mamma skrev 2010-02-04 18:48:43 följande:
    Har ni nägra tipps till en deppig förstaveckas VV som bara gått ner 4 hg sin första vecka trots att jag har över 30 kg jag behöver gå ner (= det borde gå lite snabbare i början) som har hållit sig till budgeten, inte ens ätit upp alla sina bonuspp och dessutom tränat 2 ggr den här veckan samt spatserat runt på IKEA 4 timmar en dag och shoppat 4 timmar en annan dag?? Blev så deppig på vägningen  att jag är på väg att ge upp efter 1 v..... 
    Ge inte upp!!! Nästa vecka kan det ha vänt och du går ner mycket mer. För mig var det så, jag kämpade järnet första veckan och gick inte ner ett skvatt - så deprimerande. Men veckan efter gick jag ner runt 2 kg. Jag tror bara det tar lite längre tid för vissa att ställa om sig till den nya kosten, men sen åker kilona all världens väg:)

Jag har haft 3 jobbiga dagar...vet inte riktigt vad som hände men jag tappade helt motivationen och har vräkt i mig all möjlig skit. Avslutade gårdagen med att gå och köpe en JÄTTESTOR godispåse och vräkte i mig alltihop så jag knappt kunde andas efteråt. Vägde mig på min våg här hemma idag och har gått upp runt 1 kg...på 3 dagar!!! Nu måste jag ta tag i det igen men oj vad segt det känns...Jag har bara ca 6 kg kvar till målvikt så nya tag!!!!
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna