• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • stockrosen
    Matillin skrev 2010-02-04 10:04:56 följande:
    Ja så funkar det, visst är det bra
    -1.2 kg den här veckan känns bra.BARA ca 9 kilo kvar nu då
    Låter kanon!
    Grattis till viktminskningen!!!!
  • Matillin
    stockrosen skrev 2010-02-04 10:10:19 följande:
    Låter kanon!Grattis till viktminskningen!!!!
    Sen tror jag det är lite olika för alla om man går ner något av att äta alla dom extra bonuspointsen eller inte.
    Vissa verkar gå ner mycket ändå och andra stå stilla men det märker du ju snart själv.
    Man måste ju inte äta upp dom men det kan ju vara gott att unna sig lite vin, en tårbit eller vad man nu vill på helgen och det behöver inte gå åt hela veckobonusen till det heller
    Jag gjorde tex bara av med 1/3 av dom på två bitar kladdkaka förra veckan som ändå är bra kaloririkt.
    Kanske visar hur mycket dom räcker till
  • stockrosen

Kladdkaka är ju sååå gott.
    Jag kommer säkerligen göra av med dem till att börja med för att vänja sig.

Sen funderar jag på vilket bröd ni kan rekommendera. Som är bra dvs fiberrikt men relativt pointsfattig....Tog nu två skivor lingonbröd och det kostar mig 5,5....vet inte om det är mkt eller ej....

• stockrosen

Och hur var det med skinkan? Visst var två skivor gratis?
    Var det per dag eller tillfälle????

• Matillin
    stockrosen skrev 2010-02-04 12:05:44 följande:
    Kladdkaka är ju sååå gott. Jag kommer säkerligen göra av med dem till att börja med för att vänja sig. Sen funderar jag på vilket bröd ni kan rekommendera. Som är bra dvs fiberrikt men relativt pointsfattig....Tog nu två skivor lingonbröd och det kostar mig 5,5....vet inte om det är mkt eller ej....
    Det brödet har jag också hemma men har bara räknat det som 2 p per skiva *ops*
    Jag kan inte rekomendera så mycket annat än knäckebröd?
    Men jag tar gärna emot tips på goda p-fattiga smörgåsar, men det finns väl inte så många tyvärr.
    Har dragit ner på mitt brödintag rätt rejält.
  • Baby
    Matillin skrev 2010-02-04 13:00:49 följande:
    Det brödet har jag också hemma men har bara räknat det som 2 p per skiva *ops* Jag kan inte rekomendera så mycket annat än knäckebröd?Men jag tar gärna emot tips på goda p-fattiga smörgåsar, men det finns väl inte så många tyvärr.Har dragit ner på mitt brödintag rätt rejält.
    Samma här. Det blir mycket gröt till frukost nu. Saknar frukostmackan men det går ju så mycket pp då.
  • Hemlighet
    mammatilleliasa skrev 2010-02-04 09:50:37 följande:
    Här har vi barnvagnsgrupp på torsdagar de kanske är något ni har? Annars borde du kunna bara gå in när de är ett möte och köpa en.. :)
    VAd jag hittar på deras sida så har dom bara ons kl 11. Vi är en liten liten stad
  • Hemlighet
    stockrosen skrev 2010-02-04 10:01:11 följande:
    NU har jag äntligen blivit medlem on line. Har 34 points per dag och 49 som veckobonus....Betyder det att jag har 49 EXTRA points per vecka????
    Jag har också planer på att bli medlem så fort jag har gått ner lite till med hjälp av naturdiet. Vill ju gå ner 12kg innan sommaren.
  • Jessa6

Vägde mig igår och hade gått ner 0,4, blev lite besviken men har betsämt mig att ta bort amningspp och se om det går bättre. Ammar ju knappt längre. Om man har minst 15 kg att gå ner så är det rätt trögt om det ska vara så lite varje vecka.... Nya tag!!

• Matillin

Här blir det sushi idag med till middag.
    Har så mycket att göra nu så jag har ingen ork att laga mat.
    Sitter och kikar på tårtrecept inför kalaset känns lagom frestande

Svar på tråden Pro Points Viktväktarna