• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • mammatilleliasa
    Viggo och pyrets mamma skrev 2010-02-04 18:48:43 följande:
    Har ni nägra tipps till en deppig förstaveckas VV som bara gått ner 4 hg sin första vecka trots att jag har över 30 kg jag behöver gå ner (= det borde gå lite snabbare i början) som har hållit sig till budgeten, inte ens ätit upp alla sina bonuspp och dessutom tränat 2 ggr den här veckan samt spatserat runt på IKEA 4 timmar en dag och shoppat 4 timmar en annan dag?? Blev så deppig på vägningen  att jag är på väg att ge upp efter 1 v..... 
    0,4 * 52= 20,8 {#lang_emotions_wink} De e ganska mkt på ett år och kroppen mår bra av långsam minskning.. {#lang_emotions_smile}
    Jag tycker du är jätte duktig de är ju ner och inte upp.. :)
  • Kkarin

Viggos morsa: Ge inte upp. Vikten pendlar ju ganska mycket över en dag. Om du ätit mycket salt dagen innan vägningen så lägger man på sig mer vatten och på så sätt väger mer. Och sen allt vatten man ska dricka, ett stort glas vatten gör ju att du ökar 3 hg i vikt tillfälligt.

Annars kan jag tipsa om att det är viktigt att sprida ut pp jämnt över dagen (inte spara alla till kvällen) för att få en jämn förbränning. Viktigt att äta frukost! Följ hälsorekommendationerna (vatten, mjölk-mejeriprodukter, frukt-grönsaker och fett).

• Viggo och pyrets mamma

Tack alla ni som svarat och peppat mig! {#lang_emotions_laughing}

Känns lite lättare idag, ska akta mig för för mycket snask i helgen även om det håller sig inom bonuspp. Hellre lägga dem på mat än på godis och annat onyttigt. Och träna som jag gjort i veckan, sen vet jag med mig att jag hade tyngre kläder på mig igår än jag hade på invägningen för en vecka sen, så jag får väl se till att ha samma sorts kläder varje torsdag
    Ett år går så fort... Viggo 080425
  • stockrosen

Viggos morsa:
    förstår att du blev besviken. Om jag går ner ett halv kg första veckan så kommer jag nog bli galen . Gick ner 2,5 kg första veckan med GI...det var grejor det . Men GI håller nog inte för mig i längden tyvärr.

Åt havregrynsgröt i morse som så många av er rekommenderar.....men det är ju 3 points i det. Och nu två timmar senare så är jag hungrig....Trots att jag kombinerade med en dyr macka.........Nä, imorgon får det bli flingor och yoghut igen

• Matillin
    stockrosen skrev 2010-02-05 10:57:17 följande:
    Viggos morsa:förstår att du blev besviken. Om jag går ner ett halv kg första veckan så kommer jag nog bli galen . Gick ner 2,5 kg första veckan med GI...det var grejor det . Men GI håller nog inte för mig i längden tyvärr. Åt havregrynsgröt i morse som så många av er rekommenderar.....men det är ju 3 points i det. Och nu två timmar senare så är jag hungrig....Trots att jag kombinerade med en dyr macka.........Nä, imorgon får det bli flingor och yoghut igen
    Kan tipsa dig om ägg till frukost.
    Du får äta hur många stekta ägg du vill för 5 p så det har jag gjort ibland, fast det brukar ändå bli max 4 st 
  • happy 78
    stockrosen skrev 2010-02-04 21:03:24 följande:
    Matillin:måste korrigera tidigare uppgift. Det skiljer lite mellan Pågen Lingon Grova och Fazer Lingonbröd.Pågen Lingon är 2p  för en skiva men TVÅ skivor är 5 points.
    men hur kan det komma sig att det blir fem poäng för två skivor?hur tänker de då??
  • Cinsaga

Visst är det kul att gå ner snabbt och se resultat, men för att behålla sin nya vikt bättre är det bättre och sundare med en långsam viktnedgång. Så tappa inte sugen !!!

Och det där med något gott - jag är ju med via webben,men gick på ett möte. Konsulenten var jättebra, framförallt för att hon påpekade att man faktiskt ska passa på att unna sig något gott ( vin eller godis eller vad man nu vill ha för att lyckas under hela resan ) och att man definitivt ska använda sig av bonuspoängen utan att ha dåligt samvete.

Lycka till alla och ha en skön helg !

• uniMog
    happy 78 skrev 2010-02-05 13:34:27 följande:
    men hur kan det komma sig att det blir fem poäng för två skivor?hur tänker de då??
    en skiva är lite avrundat 2,3 ==> 2. 2 skivor blir lite avrundat 4.6 ==> 5.

Och ovanstående är påhittade siffror men det har alltså med avrundning att göra.
    I can Cum Lauder
  • uniMog
    Viggo och pyrets mamma skrev 2010-02-04 18:48:43 följande:
    Har ni nägra tipps till en deppig förstaveckas VV som bara gått ner 4 hg sin första vecka trots att jag har över 30 kg jag behöver gå ner (= det borde gå lite snabbare i början) som har hållit sig till budgeten, inte ens ätit upp alla sina bonuspp och dessutom tränat 2 ggr den här veckan samt spatserat runt på IKEA 4 timmar en dag och shoppat 4 timmar en annan dag?? Blev så deppig på vägningen  att jag är på väg att ge upp efter 1 v..... 
    Jag har just gjort min första vecka jag också, och gick ner bländande... 4 hekto Jag vet iof med mig att jag slarvat med checklistan och då trillar jag lätt iväg antingen på att svälta mig eller äta "bara en köttbulle till"....

Vi fixar det här ska du se!
    I can Cum Lauder
  • stockrosen
    Pejgan skrev 2010-02-05 13:46:09 följande:
    en skiva är lite avrundat 2,3 ==> 2. 2 skivor blir lite avrundat 4.6 ==> 5.Och ovanstående är påhittade siffror men det har alltså med avrundning att göra.
    Jaha...är det så det hänger ihop. Jag tyckte också det var lite märkligt men nu förstår jag bättre.
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna