• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • happy 78
    Wilmis07 skrev 2010-02-07 17:02:09 följande:
    Funderar på att bli medlem i Viktväktarna. Den enda dag som passar denna veckan är på en ort som jag i normala fall inte kommer att gå till,kan jag skriva in mig där och sen gå till de andra stället i fortsättningen? Det står iatt det börjar 11,30,är det då man väger in sig eller det är då själva mötet börjar? Många frågor,men hoppas att någon kan och har lust att svara
    man får gå vart man vill bara man betalar
    det brukar va så att man betalar o sen väger man sig o sen börjar mötet ca en halvtimme senare,alltså 12 då hos dig..
    de som är nya väger sig först efter att mötet är klart o man brukar få lite extra info.Det fösta mötet jag gick på tog ca 2 timmar...betalning,vägning möte o extramöte..
    sen tar det ca en timme de andra gångerna.
    lycka till!
  • Wilmis07
    happy 78 skrev 2010-02-07 17:19:29 följande:
    man får gå vart man vill bara man betalar det brukar va så att man betalar o sen väger man sig o sen börjar mötet ca en halvtimme senare,alltså 12 då hos dig..de som är nya väger sig först efter att mötet är klart o man brukar få lite extra info.Det fösta mötet jag gick på tog ca 2 timmar...betalning,vägning möte o extramöte..sen tar det ca en timme de andra gångerna.lycka till!
    Tack för svaret
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Baby
    Toker skrev 2010-02-07 14:11:42 följande:
    Tjena tjena igen! Denna veckan verkar det inte ha gett något resultat alls . Suck! Men funderar på om jag är i gränslandet när det gäller amning. Jag ammar bara på natten och när hon ska sova på dagen två gånger och kanske en gång som mellis. Så jag vet inte om det riktigt räknas som delamning med tillägg? Finns ju inget "mindre" väl liksom... känns inte som det händer så mycket...
    Jag ställde just den frågan till min konsulent för jag är i samma situation. Enligt henne kan man dra ner lite på de pointsen om man tycker det känns för mycket. Jag ammar bara några gånger på natten och lite på morgonen, jag har dragit ner till 4 pro points och tycket det känns mer rätt än att proppa i sig 7 pro points.
  • uniMog
    mammatilleliasa skrev 2010-02-07 13:55:10 följande:
    Ja de ser så ut.. :s Va de som brevmedlem man fick allt kanske? hihi ja vet inte ja e nöjd me mitt mån+kort ja.. :P En fundering hur mkt pp kan de va i en pizza? en calzone? hittar de inte någonstanns.. Vet att de nämnde de på ett möte att de va typ 46 i en vanlig med ost och skinka bara?
    41 i en marinara och 43 i en cappricciosa, 29 i en margherita.
    I can Cum Lauder
  • Toker
    Baby skrev 2010-02-07 18:20:13 följande:
    Jag ställde just den frågan till min konsulent för jag är i samma situation. Enligt henne kan man dra ner lite på de pointsen om man tycker det känns för mycket. Jag ammar bara några gånger på natten och lite på morgonen, jag har dragit ner till 4 pro points och tycket det känns mer rätt än att proppa i sig 7 pro points.
    Du menar alltså de extra 49 PP man har i veckan att det blir 7 PP per dag? Då kanske jag skulle dra ner till 5 om dagen då? För jag ammar ju då lite mer än dig då jag fortfarande ammar tre gånger på dagen också... men det har ju också hänt att jag inte alls använt mina bonusProPoints... eller är det meningen att man ska använda dem kanske just för att man ammar?? Haha... vaddå koll...
  • curiosa

Ja denna veckan har kag inte ätit upp alla, men så gott som vb och då gick jag bara ner 0,3 kg, alltså ingenting.

Förra veckan rörde jag inte mina vb och gick ner 1,9.
    Så det känns som man inte skall använda sina vb om man vill att nått ska hända för 0,3 gör att jag tappar motivationen helt, tyvärr.

• Kkarin

Bara för att det går mindre bra en vecka betyder inte det att man behöver ändra på nåt.

Du skriver själv att du gått ner 1,9 veckan innan och då tycker jag att det låter ganska naturligt att inte gå ner så mycket veckan efter. Kör du på som vanligt.

• stockrosen

Jag har ätit riktigt gott i helgen. Det skall bli spännande att se hur första veckan artar sig men det är först på torsdag.

och så har bananen blivit GRATIS! Gapar av förvåning

Så nu skall jag njuta av en fruktsallad....

• curiosa

Nej jag vet men tyvärr så tröttnar jag alldeles för fort och känner att det spelar ju ingen roll om det ändå inte fungerar...

Har nu ätit upp alla vb och ab med råge...och jag är hungrig...

• Ronjan709
    stockrosen skrev 2010-02-07 00:05:39 följande:
    Fast är det inte bra att ha någon slags varuchecklista när man handlar?Jag vill ex köpa knäckebröd men vet då inte vilket är bäst/billigast...då är det käckt att ha någon slags checklista. Just innan man har lärt sig. Å andra sidan så går det att lösa genom att skriva knäckebröd i checklistan på nätet och då får man upp olika knäckebröd och ser vílken är bra...så det går ju att lösa iförsig när jag tänker efter Idag har jag blivit bjuden på chinamat och har svårt att hitta vad den kan kosta. Chansar på ca 24 points....
    går man på möte kan man köpa en butiksguide dvs en tjockare bok med olika varumärken osv . ska vara ungefär samma info som finns på internet. Den kan man ju ta med sig när man handlar men jag tycker man lär sig endå eftersom o så vet man vad man ska handla. 24 points låter mkt för chinamat tycker jag. Det är ju ungefär lika mkt points som pizza.  chinamat borde ju vara nyttigare men beror såklart på hur mkt man äter också
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna