• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • stockrosen
    Matillin skrev 2010-02-05 13:21:21 följande:
    Kan tipsa dig om ägg till frukost.Du får äta hur många stekta ägg du vill för 5 p så det har jag gjort ibland, fast det brukar ändå bli max 4 st 
    Bara ägg?

I ärlighetens namn så är jag rätt less på ägg efter den där GI tiden innan jul. Men tack för tipset .
  • Ronjan709

Vägdes i dag o gick ner 0,3 kg bara.
    0,5 per vecka är ok men under känns för lite så hoppas det bara var tillfälligt. Denna vecka hade jag använt nästan alla veckobonus. Veckan innan  då jag gick ner 1 kg använde jag nästan ingen. Hoppas inte skillnaden ligger där

• Ronjan709
    happy 78 skrev 2010-02-05 13:34:27 följande:
    men hur kan det komma sig att det blir fem poäng för två skivor?hur tänker de då??
    Frågade min konsulent om detta men hon sa att internet är mer exakt o räknar med decimaler på ett annat sätt så när man själv räknar o får det till 4 i detta fall så stämmer det inte exakt som internet som får det till 5
  • Hemlighet

Ni som är med i vv på nätet, vad får man i första paketet från dom eftersom det kostar 450 om man köper månadsvis)? Vet förut att man fick med en bok/häfte med alla livsmedel i och vad dom har för points. Är det samma nu med propointsen?

• mammatilleliasa

Jag måste fråga en sak.. Igår så somnade jag tidigt i soffan och missade då sista målet och hade då typ 8-10pp kvar.. Kan jag använda de idag eller är de så att de måste användas just den dagen?

• stockrosen
    Hemlighet skrev 2010-02-05 19:32:26 följande:
    Ni som är med i vv på nätet, vad får man i första paketet från dom eftersom det kostar 450 om man köper månadsvis)? Vet förut att man fick med en bok/häfte med alla livsmedel i och vad dom har för points. Är det samma nu med propointsen?
    Nä men jag tror inte att man får något mer förutom checklistan på nätet och allt som ingår där. Jag betalar dock 200 kr / månad eftersom jag tecknade 3 månader direkt.
  • Hemlighet
    stockrosen skrev 2010-02-05 21:41:17 följande:
    Nä men jag tror inte att man får något mer förutom checklistan på nätet och allt som ingår där. Jag betalar dock 200 kr / månad eftersom jag tecknade 3 månader direkt.
    Jo jag funderar också på att teckna 3 månader direkt. Men första måndaden kostar ju mera. Och jag vill ha en bok eller liknande med mig när jag är i affären eller liknande så jag vet hur många propoint allt innehåller. Eller så får jag ta och köpa propoint calculatorn
  • curiosa
    mammatilleliasa skrev 2010-02-05 21:37:23 följande:
    Jag måste fråga en sak.. Igår så somnade jag tidigt i soffan och missade då sista målet och hade då typ 8-10pp kvar.. Kan jag använda de idag eller är de så att de måste användas just den dagen?
    Nej de kan inte sparas från en dag till en annan.
  • mammatilleliasa
    curiosa skrev 2010-02-05 22:02:16 följande:
    Nej de kan inte sparas från en dag till en annan.
    De va de ja hade för mig.. Tack! :)
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna