• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • stockrosen
    Liljan75 skrev 2010-02-06 19:25:54 följande:
    Jag använder också bara internet. Men tycker det är bra att gå på möten för motivationen o chansen att få fråga frågor diret till ngn där. Men internets checklista är mkt bättre än den lilla man fick på mötet. Egentligen bara den man behöver ju!
    Fast är det inte bra att ha någon slags varuchecklista när man handlar?
    Jag vill ex köpa knäckebröd men vet då inte vilket är bäst/billigast...då är det käckt att ha någon slags checklista. Just innan man har lärt sig.

Å andra sidan så går det att lösa genom att skriva knäckebröd i checklistan på nätet och då får man upp olika knäckebröd och ser vílken är bra...så det går ju att lösa iförsig när jag tänker efter

Idag har jag blivit bjuden på chinamat och har svårt att hitta vad den kan kosta. Chansar på ca 24 points....
  • mammatilleliasa

beror på vad för kinamat de e :P bara 1port äggnudlar va typ 11pp :s

• byebyekilo
    Liljan75 skrev 2010-02-06 19:29:27 följande:
    vilken skillnad! Kul! Hur många kg har du gått ner på 5 veckor? tror vi har samma målvikt ungefär. 61 kg har jag och vägde 71,1 vid inskrivn o nu efter 2 v 69,7. känns inte som det synns ngt ännu men kul att se att 5 veckor faktiskt ger synbar skillnad!
    Hej!
    Jag har gått ner 4.7 kg på 5 veckor. Har 59 som målvikt så jag har lite kvar ;)
  • uniMog
    mammatilleliasa skrev 2010-02-06 17:57:31 följande:
    Jag tror att man får de ändå... Men du har allt på internet ändå.. :) Du missar inget i böckerna tycker jag ja använder bara internet..
    Hemlighet skrev 2010-02-06 16:58:12 följande:
    Varför får man inte dom när man blir medlem online? Jag har ingen möjlighet att gå på möten. Dom har det 1 gång i veckan här och jag har ingen som kan passa min tös då. *grrr*
    Hm om jag läser på internet tycker jag det står ganska tydligt att du inte får pappersmaterial då. Men jag kan ha fel!
    I can Cum Lauder
  • mammatilleliasa

Ja de ser så ut.. :s Va de som brevmedlem man fick allt kanske? hihi ja vet inte ja e nöjd me mitt mån+kort ja.. :P

En fundering hur mkt pp kan de va i en pizza? en calzone? hittar de inte någonstanns.. Vet att de nämnde de på ett möte att de va typ 46 i en vanlig med ost och skinka bara?

• Toker

Tjena tjena igen! Denna veckan verkar det inte ha gett något resultat alls . Suck! Men funderar på om jag är i gränslandet när det gäller amning. Jag ammar bara på natten och när hon ska sova på dagen två gånger och kanske en gång som mellis. Så jag vet inte om det riktigt räknas som delamning med tillägg? Finns ju inget "mindre" väl liksom... känns inte som det händer så mycket...

• Hemlighet

Har en fundering. Vilken pasta har minst pp, fullkorn, fibrer eller vanlig?
    Bara en fundering då jag skall handla hem pasta men inte gått med i vv än. Gör det nästa vecka tror jag

• jackrusselltok
    Hemlighet skrev 2010-02-07 14:18:17 följande:
    Har en fundering. Vilken pasta har minst pp, fullkorn, fibrer eller vanlig?Bara en fundering då jag skall handla hem pasta men inte gått med i vv än. Gör det nästa vecka tror jag
    Pastan har väl samma pp oavsett om det är vanlig eller fullkorn. MEn nyttigast är ju fullkorn.
    Elias 080819
  • Wilmis07

Funderar på att bli medlem i Viktväktarna. Den enda dag som passar denna veckan är på en ort som jag i normala fall inte kommer att gå till,kan jag skriva in mig där och sen gå till de andra stället i fortsättningen? Det står iatt det börjar 11,30,är det då man väger in sig eller det är då själva mötet börjar? Många frågor,men hoppas att någon kan och har lust att svara

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna