• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • stockrosen
    Hemlighet skrev 2010-02-05 21:54:38 följande:
    Jo jag funderar också på att teckna 3 månader direkt. Men första måndaden kostar ju mera. Och jag vill ha en bok eller liknande med mig när jag är i affären eller liknande så jag vet hur många propoint allt innehåller. Eller så får jag ta och köpa propoint calculatorn
    Nä, den kostar inte mera. Det är 600 kr för tre månader. Så har jag tolkat det ...shit säg inte jag tolkat fel nu?

Ja, det vore super att ha en sån bok.
    Man kanske får palla sig iväg till något möte någongång och köpa men det är en bit att åka för mig....eller kanske via nätet...

Jag har den gamla calculatorn. Men det hjälper ju inte idag....fast man får ju lite hum om hur mkt varje vara "kostar". Den kanske får duga ett tag till, bra att du påminde mig
  • Hemlighet
    stockrosen skrev 2010-02-06 09:51:21 följande:
    Nä, den kostar inte mera. Det är 600 kr för tre månader. Så har jag tolkat det ...shit säg inte jag tolkat fel nu? Ja, det vore super att ha en sån bok. Man kanske får palla sig iväg till något möte någongång och köpa men det är en bit att åka för mig....eller kanske via nätet... Jag har den gamla calculatorn. Men det hjälper ju inte idag....fast man får ju lite hum om hur mkt varje vara "kostar". Den kanske får duga ett tag till, bra att du påminde mig
    Nej tre månader kostar ju mera. Men om man kollar på månadsvis så kostar första månaden 450:- och sen månaderna efter kostar 150:-.  Jag undrar varför första månaden är så dyr?
  • stockrosen
    Hemlighet skrev 2010-02-06 11:20:13 följande:
    Nej tre månader kostar ju mera. Men om man kollar på månadsvis så kostar första månaden 450:- och sen månaderna efter kostar 150:-.  Jag undrar varför första månaden är så dyr?
    Jag har i alla fall betalat 600 kr för tre månader, det har jag nu kollat upp.
    På min dator står det 150 kr per månad samt 300 kr i startavgift men nu får man rabatt på 150 kr och därför blev det 600 kr.
     Det är dock en bra fråga varför man har startavgift? Vad får man för det egentligen?
  • Hemlighet
    stockrosen skrev 2010-02-06 14:08:08 följande:
    Jag har i alla fall betalat 600 kr för tre månader, det har jag nu kollat upp. På min dator står det 150 kr per månad samt 300 kr i startavgift men nu får man rabatt på 150 kr och därför blev det 600 kr.  Det är dock en bra fråga varför man har startavgift? Vad får man för det egentligen?
    Jag trodde att man skulle få böcker/häften som jag vet att man fick förr.
    Men det varkar som om man bara får tillgång till ett "konto" på nätet där man får hålla reda på sina pionts, vik mm mm.
  • uniMog
    Hemlighet skrev 2010-02-06 14:21:48 följande:
    Jag trodde att man skulle få böcker/häften som jag vet att man fick förr. Men det varkar som om man bara får tillgång till ett "konto" på nätet där man får hålla reda på sina pionts, vik mm mm.
    Det får du ju om du går till mötena
    I can Cum Lauder
  • mammatilleliasa

Man ska väl få hela start kittet me de första 4veckorna väl när man e me på internet?

• Hemlighet
    Pejgan skrev 2010-02-06 14:23:38 följande:
    Det får du ju om du går till mötena
    Varför får man inte dom när man blir medlem online?
    Jag har ingen möjlighet att gå på möten. Dom har det 1 gång i veckan här och jag har ingen som kan passa min tös då. *grrr*
  • mammatilleliasa
    Hemlighet skrev 2010-02-06 16:58:12 följande:
    Varför får man inte dom när man blir medlem online?Jag har ingen möjlighet att gå på möten. Dom har det 1 gång i veckan här och jag har ingen som kan passa min tös då. *grrr*
    Jag tror att man får de ändå... Men du har allt på internet ändå.. :) Du missar inget i böckerna tycker jag ja använder bara internet..
  • Ronjan709
    mammatilleliasa skrev 2010-02-06 17:57:31 följande:
    Jag tror att man får de ändå... Men du har allt på internet ändå.. :) Du missar inget i böckerna tycker jag ja använder bara internet..
    Jag använder också bara internet. Men tycker det är bra att gå på möten för motivationen o chansen att få fråga frågor diret till ngn där. Men internets checklista är mkt bättre än den lilla man fick på mötet. Egentligen bara den man behöver ju!
  • Ronjan709
    byebyekilo skrev 2010-02-05 19:55:02 följande:
    Hej! Har lagt ut lite bilder på min blogg idag. Visar resultatet av 5 veckor med ProPoints. www.byebyekilo.blogg.se Jag vet, lite smått pinsamma bilder men det är ju resultatet om räknas ;D
    vilken skillnad! Kul!
    Hur många kg har du gått ner på 5 veckor?
    tror vi har samma målvikt ungefär. 61 kg har jag och vägde 71,1 vid inskrivn o nu efter 2 v 69,7.
    känns inte som det synns ngt ännu men kul att se att 5 veckor faktiskt ger synbar skillnad!
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna