• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • Ronjan709
    curiosa skrev 2010-02-07 19:35:26 följande:
    Ja denna veckan har kag inte ätit upp alla, men så gott som vb och då gick jag bara ner 0,3 kg, alltså ingenting.Förra veckan rörde jag inte mina vb och gick ner 1,9.Så det känns som man inte skall använda sina vb om man vill att nått ska hända för 0,3 gör att jag tappar motivationen helt, tyvärr.
    Låter nästan som  för mig. första veckan använde jag nästan inga bonuspoints och gick ner 1,1 kg. sen andra veckan använde jag de flesta o gick ner 0,3.
    Men vi kanske ska satsa på ngt mellanting dvs äta hälften av våra bonuspoints? Då kanske man går ner 0,6 i alla fall och det känns ok för mig.
  • Ronjan709
    curiosa skrev 2010-02-07 21:11:46 följande:
    Nej jag vet men tyvärr så tröttnar jag alldeles för fort och känner att det spelar ju ingen roll om det ändå inte fungerar...Har nu ätit upp alla vb och ab med råge...och jag är hungrig...
    Mitt trick mot hunger är wookgrönsaker! De dagar jag äter mkt wokgrönsaker är jag inte lika hungrig konstigt nog
  • eilien

Här är det vägning i morgon o denna helg har jag syndat så det kommer nog inte gå någe vidare... men det är bara att ta nya tag...

• mammatilleliasa

Wok e bäst!

Tack för pizza pp!! :)
    Om man äter halva "degen" och hela "smeten" lär de ju bli lite mindre??.. ;)

• Flyssel

Halloj!! Jag är sugen på att börja med Viktväktarna Online. Är det någon i den här tråden som kör med det, och fungerar det även utan att gå på möten?

Stockrosen: Hallå där Lostie!!

• Hemlighet
    Flyssel skrev 2010-02-07 21:57:34 följande:
    Halloj!! Jag är sugen på att börja med Viktväktarna Online. Är det någon i den här tråden som kör med det, och fungerar det även utan att gå på möten? Stockrosen: Hallå där Lostie!!
    Jag skall gå med i vv på nätet nästa vecka, om jag avslutar min naturdiet kur. Har lite ångest
  • Annkris
    Flyssel skrev 2010-02-07 21:57:34 följande:
    Halloj!! Jag är sugen på att börja med Viktväktarna Online. Är det någon i den här tråden som kör med det, och fungerar det även utan att gå på möten?Stockrosen: Hallå där Lostie!!
    Funkar mycket bra, för mig i alla fall Jag har varit med i fyra veckor och har gått ner 4,6 kg.
  • Baby
    Toker skrev 2010-02-07 19:19:05 följande:
    Du menar alltså de extra 49 PP man har i veckan att det blir 7 PP per dag? Då kanske jag skulle dra ner till 5 om dagen då? För jag ammar ju då lite mer än dig då jag fortfarande ammar tre gånger på dagen också... men det har ju också hänt att jag inte alls använt mina bonusProPoints... eller är det meningen att man ska använda dem kanske just för att man ammar?? Haha... vaddå koll...
    Nej jag pratar om amningspointsen. Veckobonusen är helt utomstående. Om man helammar ska man äta 14 extra pp varje dag, om man delammar ska man äta 7pp extra varje dag. Men jag känner att jag ammar så pass lite så att 7 pp blir för mycket. Men mina 49 i veckobonus har jag kvar utöver detta. Svårt att förklara, hoppas du förstår mitt virriga inlägg =)
  • Jessa6

I dag fuskvägde jag mig och var under 70 kg, tjohoo, det har jag inte varit på ganska många år! Har nog gått ner något kilo till nästa vägning hoppas jag =)

• Flyssel
    Hemlighet skrev 2010-02-07 22:49:54 följande:
    Jag skall gå med i vv på nätet nästa vecka, om jag avslutar min naturdiet kur. Har lite ångest
    Spännande! Har du något kvar att gå ner i vikt?
    Jag har velat få tag i någon slags kampanjkod, men det verkar vara svårt. Jag tycker att man brukar få en massa reklam från VV i postlådan, men nu är det länge sedan sist.
    Annkris skrev 2010-02-08 09:17:29 följande:
    Funkar mycket bra, för mig i alla fall Jag har varit med i fyra veckor och har gått ner 4,6 kg.
    Bra gjort!! Hur är det med butiksguider, pointscalculator och kokböcker - kan man beställa dem på något sätt? Jag har varit på hemsidan och tittat i shoppen men det finns ju ingenting där.
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna