• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • stockrosen
    Liljan75 skrev 2010-02-07 21:36:37 följande:
    går man på möte kan man köpa en butiksguide dvs en tjockare bok med olika varumärken osv . ska vara ungefär samma info som finns på internet. Den kan man ju ta med sig när man handlar men jag tycker man lär sig endå eftersom o så vet man vad man ska handla. 24 points låter mkt för chinamat tycker jag. Det är ju ungefär lika mkt points som pizza.  chinamat borde ju vara nyttigare men beror såklart på hur mkt man äter också
    Ja, 24 var kanske att ta i men hellre för mkt än för lite

Jag tror faktiskt att det är som du säger, dvs att man lär sig vad som gäller.
  • uniMog
    Baby skrev 2010-02-08 16:12:03 följande:
    Någon som har nåt bra recept på coleslaw med lite points? Är såå sugen på det.
    Har inte pointsräknat men den bör ju vara bättre iaf:
    www.tasteline.com/Halsa/Lightomaten/Lattare-coleslaw/

Annars brukar jag göra med turkisk yoghurt salt och peppar och så mycket majjo som jag har "råd" med. Det blir jättegott.
    I can Cum Lauder
  • Baby
    Pejgan skrev 2010-02-09 07:51:41 följande:
    Har inte pointsräknat men den bör ju vara bättre iaf:www.tasteline.com/Halsa/Lightomaten/Lattare-c.../Annars brukar jag göra med turkisk yoghurt salt och peppar och så mycket majjo som jag har "råd" med. Det blir jättegott.
    Tack snälla!
  • stockrosen

Jag vet att någon skrev att man skall räkna fettet man steker en hel köttbit i men så var det inte förut. Finns det någon som är säker på vad som gäller nu?
    Vore lite konstigt om de ändrade på något så bra. Det gäller alltså när man enbart steker ex kycklingfile och dyl och INTE använder fettet till någon sås.

• MUM CC

-0,9 kg idag och en guldstjärna, tjoho!

• Jessa6
    MUM CC skrev 2010-02-09 20:14:13 följande:
    -0,9 kg idag och en guldstjärna, tjoho!
    Grattis!
  • Pez76
    stockrosen skrev 2010-02-09 19:49:21 följande:
    Jag vet att någon skrev att man skall räkna fettet man steker en hel köttbit i men så var det inte förut. Finns det någon som är säker på vad som gäller nu? Vore lite konstigt om de ändrade på något så bra. Det gäller alltså när man enbart steker ex kycklingfile och dyl och INTE använder fettet till någon sås.
    Jag räknar inte det fettet men vet inte om det är ändrat...hoppas inte det :)
  • stockrosen
    Pez76 skrev 2010-02-09 21:31:55 följande:
    Jag räknar inte det fettet men vet inte om det är ändrat...hoppas inte det :)
    Jag hoppas det inte heller
  • Annkris
    stockrosen skrev 2010-02-09 19:49:21 följande:
    Jag vet att någon skrev att man skall räkna fettet man steker en hel köttbit i men så var det inte förut. Finns det någon som är säker på vad som gäller nu? Vore lite konstigt om de ändrade på något så bra. Det gäller alltså när man enbart steker ex kycklingfile och dyl och INTE använder fettet till någon sås.
    Jag räknade med det fettet sist jag var med i vv, och gör det fortfarande. Hade ingen aning om att man inte skulle det. Men det är ju bara att tacka och ta emot
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna