• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • jippy
    MUM CC skrev 2010-02-09 20:14:13 följande:
    -0,9 kg idag och en guldstjärna, tjoho!
    Snyggt jobbat! 
  • Jessa6

crap, jag är sjuk och kan nog inte gå och väga mig idag....skit med...

• Toker

ytterligare ett kilo borta totalt fyra kilo på tre veckor trodde jag inte!! Blev positivt överraskad!! Fortsätter resan nedåt!

• FlaxMamma

Hej brudar. Herregud vad duktiga ni är allihopa!! jag ska börja med VV om några veckor, kör pulverdiet nu för att få en kickstart för jag hade massor av extrakilon..

en fråga, min mamma och pappa kör VV nu och jag ska göra efterrätten tills imorgon, Kladdkakemuffins. skulle någon av er kunna räkna ut hur många PP det är i varje sån så dem kan få in det i sina dagliga PP och förmodligen använda lite av veckobonusen?

receptet:
    12 muffins
    2 ägg
    2 dl strösocker
    1 tsk vaniljsocker
    50 gram smör
    1/2 dl matolja
    1 dl ljus sirap
    2 dl vetemjöl
    1 dl kakao
    1 tsk bakpulver
    1 nypa salt
    100 gram mörk choklad 70%

• MUM CC
    Toker skrev 2010-02-10 15:37:41 följande:
    ytterligare ett kilo borta totalt fyra kilo på tre veckor trodde jag inte!! Blev positivt överraskad!! Fortsätter resan nedåt!
    Wow!!! Grattis!!!!!!
  • mammatilleliasa
    FlaxMamma skrev 2010-02-12 10:07:52 följande:
    Hej brudar. Herregud vad duktiga ni är allihopa!! jag ska börja med VV om några veckor, kör pulverdiet nu för att få en kickstart för jag hade massor av extrakilon..en fråga, min mamma och pappa kör VV nu och jag ska göra efterrätten tills imorgon, Kladdkakemuffins. skulle någon av er kunna räkna ut hur många PP det är i varje sån så dem kan få in det i sina dagliga PP och förmodligen använda lite av veckobonusen?receptet:12 muffins2 ägg2 dl strösocker1 tsk vaniljsocker50 gram smör1/2 dl matolja1 dl ljus sirap2 dl vetemjöl1 dl kakao1 tsk bakpulver1 nypa salt100 gram mörk choklad 70%

Hej!
    I hela smeten är de 87pp , delar du de i 12 st så blir de 7pp per muffins 2st blir 14,5pp 3st 22pp 4st e 29pp och 5st är 36,5.

Det finns säkert muffins som är mindre pp i.. :)

Jag har ett recept på sega chokladmuffins som är super goda som ligger mellan 3 och 4pp styck beroende på om man vill ha choklad uppe på eller inte.. :) Lycka till!

• stockrosen

ohhhhhhh vad sugen jag blir på chocklad nu............

• uniMog

7pp för EN muffin är ju galet mycket :-O

I can Cum Lauder
  • mammatilleliasa
    Pejgan skrev 2010-02-12 13:32:35 följande:
    7pp för EN muffin är ju galet mycket :-O
    håller med! Men de e mkt i den så som både smör och olja och sirap..
  • uniMog
    mammatilleliasa skrev 2010-02-12 14:10:39 följande:
    håller med! Men de e mkt i den så som både smör och olja och sirap..
    Ja jo absolut men jag skulle aldrig välja ett så pointsfullt alternativ. Men man gör ju som man vill
    I can Cum Lauder
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna