• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • FlaxMamma
    mammatilleliasa skrev 2010-02-12 12:38:23 följande:
    Hej!I hela smeten är de 87pp , delar du de i 12 st så blir de 7pp per muffins 2st blir 14,5pp 3st 22pp 4st e 29pp och 5st är 36,5.Det finns säkert muffins som är mindre pp i.. :) Jag har ett recept på sega chokladmuffins som är super goda som ligger mellan 3 och 4pp styck beroende på om man vill ha choklad uppe på eller inte.. :) Lycka till!
    tack så jätte mycket, men ojojojoj det var mycket=) men 7 pp kan dem säkert ta av veckobonusen{#lang_emotions_sealed}
  • mammatilleliasa

Eller så kan de dela på en.. ;)

• uniMog
    FlaxMamma skrev 2010-02-12 14:31:34 följande:
    tack så jätte mycket, men ojojojoj det var mycket=) men 7 pp kan dem säkert ta av veckobonusen
    Du skulle inte möjligen kunna göra minimuffin av dem? Det känns.. fånigt nog.. bättre att kunna ta två
    I can Cum Lauder
  • Ronjan709

Förra veckan gick jag bara ner 0,3 o nu denna vecka upp 0,2. Betyder jag står stilla i vikt . Bara första veckan på viktväkterna som ngt hände. Tråkigt. Har inte ens ätit alla mina bonuspoints

• mammatilleliasa
    Liljan75 skrev 2010-02-12 19:14:40 följande:
    Förra veckan gick jag bara ner 0,3 o nu denna vecka upp 0,2. Betyder jag står stilla i vikt . Bara första veckan på viktväkterna som ngt hände. Tråkigt. Har inte ens ätit alla mina bonuspoints
    Ja vet att de här kommer låta jätte skumt men till nästa vecka ät upp alla dina pp och vb! Gärna använda "vanliga" produkter (ej light och mini)
    Allas kroppar fungerar olika.. Jag äter mina pp och vb och sista tiden lite till och tappar ändå lagom..
    Vad har du att förlora liksom? :)
  • FlaxMamma
    Pejgan skrev 2010-02-12 14:32:50 följande:
    Du skulle inte möjligen kunna göra minimuffin av dem? Det känns.. fånigt nog.. bättre att kunna ta två
    Tack för tipset, jag gjorde det. 24 st blev det istället så då får dem själv välja hur många PP som skall "slösas"
    mammatilleliasa skrev 2010-02-12 14:32:24 följande:
    Eller så kan de dela på en.. ;)
    precis, jag gjorde det åt dem=)
  • Ronjan709
    mammatilleliasa skrev 2010-02-12 19:43:22 följande:
    Ja vet att de här kommer låta jätte skumt men till nästa vecka ät upp alla dina pp och vb! Gärna använda "vanliga" produkter (ej light och mini)Allas kroppar fungerar olika.. Jag äter mina pp och vb och sista tiden lite till och tappar ändå lagom.. Vad har du att förlora liksom? :)
    använder lättmjölk o lättmargarin på smörgås men i övrigt inga lättprodukter.
    Kanske kan köpa standardmjölk i stället. Ja jag hoppas det fungerar bättre nästa vecka
  • mammatilleliasa
    Liljan75 skrev 2010-02-12 21:19:58 följande:
    använder lättmjölk o lättmargarin på smörgås men i övrigt inga lättprodukter. Kanske kan köpa standardmjölk i stället. Ja jag hoppas det fungerar bättre nästa vecka
    Testa i en vecka och se vad som händer, sen kanske du äter för mkt grönt oxå... Pröva och äta mera antingen ger de resultat eller så står du kvar...
    Drick mkt vatten oxå för de "drar" ut fettet ur kroppen
  • Ronjan709
    mammatilleliasa skrev 2010-02-13 06:41:55 följande:
    Testa i en vecka och se vad som händer, sen kanske du äter för mkt grönt oxå... Pröva och äta mera antingen ger de resultat eller så står du kvar...Drick mkt vatten oxå för de "drar" ut fettet ur kroppen
    Jag har slarvat med vatten. Det är ett som är säkert. Vad menar du med för mkt grönt? Ja jag äter ju wookgrönsaker minst varanna dag o broccoli o spenat o mörötter rätt mkt. Menar du att jag äter så mkt grönsaker att det trots det är 0 pp gör så att jag går upp i vikt?
    Å andra sidan är ju rekomendationerna att man ska äta 5 st mått frukt o grönt. Då äter jag 3 frukter o kanske 2-3 mått grönsaker
  • mammatilleliasa
    Liljan75 skrev 2010-02-13 10:26:04 följande:
    Jag har slarvat med vatten. Det är ett som är säkert. Vad menar du med för mkt grönt? Ja jag äter ju wookgrönsaker minst varanna dag o broccoli o spenat o mörötter rätt mkt. Menar du att jag äter så mkt grönsaker att det trots det är 0 pp gör så att jag går upp i vikt?Å andra sidan är ju rekomendationerna att man ska äta 5 st mått frukt o grönt. Då äter jag 3 frukter o kanske 2-3 mått grönsaker
    En del grönsaker "kostar" Och sen sa min konsulent att man ska inte överdriva de gröna.. De är olika från person till person.. Men börja lite smått och se om något händer.. :)
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna