• angeni

bf-juni västerås

Jolinsfaster: Vi har varit gifta i ett halvår den 5/6 Så vi ligger lite efter er.

Nästa vecka är det dags för att åka till Klara-verksamheten igen för ett möte. Tror jag iallafall. Har verkligen ingen koll alls på dagarna numera. Men det borde vara nästa vecka.

• angeni

Hej alla gravida och mammor för den delen

I helgen kommer jag definitivt komma på fikat. Känner att jag behöver komma bort. Nu när vi äntligen bestämt oss för att bo kvar vilket gör att vi har möjligheten att ha lilla Ludde så kommer nästa dråpslag.
    En granne har lagt lapp i brevlådan att om vi fortsätter ha hunden ute och den piper så kommer de anmäla oss. Men hunden måste ju träna på att vara ensam precis som en bebis när man sätter ifrån sig den på golvet. Alla gillar inte det till en början utan skriker efter famnen.

Så nu vet jag inte vad vi ska göra. Om vi ska ha kvar hunden eller sälja. För jag orkar verkligen inte med sådant här gnäll... Men jag vill verkligen inte sälja hunden. Han för så stor ork till mitt liv just nu. Vi brukar vara ute och gå långa och roliga promenader. Skönt för kroppen att röra på sig och han är så mysig.
    Vi känner verkligen för en gång skull att vi köpt rätt hund! Så börjar detta...

Folk verkar inte tycka om hundar i villaområden.
    Ursh vad man gråter för ingenting när man är gravid. Har suttit och gråtit över detta i en timme snart Gravidhormoner

Huvudsaken är att Ludde mår bra och det gör han. Han trivs hos oss och vi trivs med honom. Hoppas bara grannarna lugnar ner sig.

• angeni

Bezilia: Vi har tränat mycket inne redan med korta stunder och det är inga problem alls. Han är jätteduktig
    Ute blir det inga jättelånga stunder då jag går ut med jämna mellanrum eftersom man vill veta var man har honom så han inte gör illa sig eller något.
    Men nu lär det inte bli lika mycket utan han får vara inne och svettas med mig istället.
    Nej jag vill inte sälja honom egentligen då man köper ju en hund för att räkna med att ha den ca 10 år iallafall.
    Hoppas att det lugnar sig när han är mer van med att vara själv

Men vi får se hur vi gör. Maken har varit i kontakt med mäklaren igen för han vill inte alls bo kvar efter den lappen.

• angeni

Hej alla glada. Varför är man så dum och dubbelplanerar?

Iallafall så fick vi hjälp av mina föräldrar att fixa lite mer i trädgården igår. Gjorde en rundel av stenar och planterade blommor. Sedan vi gått in och hundarna var lösa på tomten så så klart hade Ludde grävt upp ena blomman... Bushund rent ut sagt.
    Men det blev jättebra. Har fått bort hundgården som funnits på tomten så ska nu göra land.
    Ska hämta jordfräs hos mamma och mats idag så därför kan jag inte komma.
    Tänkte mig inte för igår när vi bestämde att de skulle sova kvar för att vi skulle kunna fixa det på förmiddagen.. Klant.. Gravid-senil finns det?

Iallafall så har jag varit för mycket i solen så jag har bränt mig... Aj Aj Aj...

Hoppas ni får det roligt. 33 dagar kvar nu tills midsommar. Ska bli trevligt att grilla. Tror ju knappast jag ligger på BB då. Jag har sagt 5 juli, micke 12 juni och mamma 28 maj. Hmm det visar sig när bebisen kommer!

• angeni

Ursh idag är ingen bra dag... Har problem att gå på toa... Det strålar smärta i ryggen när jag kissar. Inge vidare roligt alls. Hoppas det släpper snart för det är jobbigt att ha det såhär. Vet inte varför men det går nog över. Samt jobbig mensvärk...

Marafara: Det kändes ju inge bra att höra att förlossningen är ganska full just nu. Hoppas det lugnar ner sig snart så vi får plats vi som ska föda.

Fint väder idag iallafall, så idag blir det att göra klart vårt land

• angeni

Mums: Vi ska dit samma dag, men 10.15. Tyckte när jag fick tiden att det var i senaste laget men nu är vi ju där. Så hoppas att den inte kommer innan dess iallafall. Men det kan jag aldrig tänka mig.
    Men om de ska ta ut Leon innan, blir det snitt då eller igångsättning?

Jolinsfaster: Enda rådet jag fick när jag var svullen var högläge samt dricka mycket vatten, samt även stödstrumpor!

• angeni

Pernilla: Hoppas den vill titta ut på mors dag:) Vilken underbar present! Och till er andra osm är nära med hoppas den tittar ut då:)

Nihao: Jag vill snittas om jag får välja men det får jag ju inte denna gången. Ska till Klara imorgon och göra någon slags plan men jag tror ju inte på det så det blir svårt. Men man får väl se till att det inte finns några kryphål de kan använda sig av så kanske det går iallafall.

Här går dagarna segt men har börjat laga lite extra mat nu och fryser in. Vet att det blev alldeles för mycket snabbmat förra gången då man helt enkelt inte hann laga mat. Trots att vi hade en exemplarisk äta och sov bebis. Kändes som tiden bara flög iväg.

Någon mer som lagat mat som har tips på vad man kan laga och frysa in som fortfarande smakar okej när man tar upp det?

Det är så jobbigt att känna värkar som kommer och går. Man känner hur det gör ont och sedan försvinner det... Den lilla bara jävlas. Han har nu fått ett namn iallafall Blir Patrick
    Men han har flyttat sig uppåt den senaste veckan i magen tror jag och inte neråt som han ska... Magen är väldigt mycket högre upp än på länge och det sparkar riktigt högt upp. Är det någon fara eller kommer han flytta ner sig snart?

Sedan en konstig sak.. ÄR det normalt att få sammandragningar och värkar när man känner att man måste gå på toa och göra nr 2? Jag har inget minne av att jag kände så förra gången... Läskigt vad kropppen kan spela en ett spratt

• angeni

P. S Jag trodde Marafara, Bezilia var inne och födde eftersom det var så tyst Kanske lite önsketänkande. Men nu får det ta och komma lite bebisar!

30 dagar kvar till midsommarafton.

• angeni

Plogen: Det låter konstigt det där med att man inte känner något att man får gå över.
    Jag har känt massor denna gången med det finns inget som säger att jag inte får gå över säger min BM och även den BM på Klaraverksamheten. Konstigt att alla säger olika.

Ja fler bebisar vill vi ha nu:) Men det är väl flest personer som är beräknade i juni av oss alla tror jag

• angeni

Vihk har inte varit inne på länge, så hon kanske ligger på BB med en nyfödd, hoppas

Svar på tråden bf-juni västerås