• angeni

bf-juni västerås

Hej alla

Jag vill med fika på fredag. Jag vill verkligen komma hemifrån lite grann. På tisdag går sambon på pappaledighet, vilket känns helt underbart! Då jag känner att det börjar bli tungt att hinna med hund och bebis. Men det har ändå gått över förväntan.

Idag har vi varit ute ohc gått promenad, blev ca 7 km. Sammandragningarna kom under promenaden och nu har jag lite små förvärkar. Sambon och jag hoppas de inte går över:-P haha
    Micke tyckte verkligen att vi skulle sätta fart på magen. Haha

Lunch och/eller fika, fredag 28/5 {#lang_emotions_coffee}

Nihao
    MaraFara
    Plogen
    Shia
    Angeni
  • angeni
    Lunch och/eller fika, fredag 28/5 {#lang_emotions_coffee}

Nihao
    MaraFara
    Plogen
    Shia
    Angeni (gärna barnvänligt då Lina följer med)
    HippYgirl (beroende på vart då jag har med mig hela ligan)
  • angeni

För en som inte är från västerås då, är det vid parkeringen på vallby friluftsmuseum?

Någon får gärna förklara vägen eller gärna möta upp mig annars

• angeni
    vikh skrev 2010-05-27 22:07:16 följande:
    Hejsan alla!äntligen har våran son kommit,föddes 00:36 den 26/5,han föddes nån dag tidigare.Han ska heta Filip han va 50cm lång vägde 3335 när han föddes,det va en lång förlossning jag höll på i 20 timmarvi åkte in till 6:00 i tisdags och han föddes 00:36 den 26/5.Läkaren fick använda sugklockan för att få ut han det gick bra annars hade det blivit ett snitt om inte sugklockan funka,allt gick bra fast en lång förlossning bara.Hade bra alla kram:vikh(Sara).
    Grattis till sonen Skönt att allt gick bra! Passa på att njuta av den lilla nu!
  • angeni
    JolinsfasteR: Vi testade med folie och det fungerade på vår katt. Men vi la det överst i hela sängen! Sedan fick inte katten vara med i sovrummet heller och det resulterade i en sönderklöst tapet Nytapetserad dessutom. Så jag tror med facit i hand att det är nog bättre att låta katterna få undersöka!
    Hoppas det går bra
  • angeni

Vi blev 4 pratglada på Vallby idag. Hoppas ni andra haft en bra dag trots att ni inte kom.

Skuggspel: Låter som en väldigt jobbig dag för dig... Dock hade jag världens snällaste liten Lina med mig idag, trots att jag själv trodde det skulle bli lite knöl då hon var trött redan när vi åkte in till stan. Men väl på plats uppförde hon sig exemplarisk. Till och med jag var förvånad
    Hur gammal är Loke?

På vägen hem började det regna, tråkigt jag som tänkt jobba med vårt land på baksidan. Men vi får väl se. Det blir fler dagar i helgen!

På tal om att meddela att man inte kommer, vi kanske skulle kunna göra en telefonlista. Kan alltid vara skönt att kunna meddela att man inte kommer

• angeni

Alltså gårdagen efter att vi varit på vallby satte jag mig i bilen med mensvärk och ryggvärk. Hem och tänkte inte mer på det.
    Kvällen bestod av regelbundna värkar med 5 minuters mellanrum. Blev lite glesare framåt 22 och då bestämde jag mig för att sova, då jag var helt slut.
    Orkade inte åka in ifall de skulle bli glesare då vi har en timme in nu när vi är i kungsör.
    Iallafall, vaknade vid 12 och värkarna var kvar och kom tätt. Försökte sova vidare. Nu sitter jag här och hoppas på att det ska fortsätta. Har kännt av några värkar mne inte klockat, då de kommer glesare än 5 minuter.

Bebis får gärna komma nu

Nihao: Var går gränsen för prematurbarn? Har ingen koll på det men tänkte att det har nog du

Marafara: Hoppas det sätter igång nu!

• angeni

Mumsmaräng: Nej jag har inte ringt in. Ska göra det idag om det inte släpper. Har haft känningar hela dagen att det liksom är på gång något. Har haft ont hela tiden men mer väldigt lätt smärta och ihållande. Nu är det värkar igen.
    Hoppas bara det håller i sig. Ja idag är det 36+0.

Bezilia: Hoppas det kommer igång något nu! Hur många dagar över tiden är det nu?

• angeni

Segt detta är. Små värkar som kommer och går hela dagarna, de 2 senaste. Kraftiga på nätterna när jag vaknar men sedan försvinner efter ett par värkar..
    Konstant ont i rygg och mage men bara väldigt svag smärta.

Ska till barnmorskan på Tisdag så ska prata med henne då. Annars kör vi på som vanligt. Promenader med hund och idag klippt gräset.

Hoppas allt är bra med er andra

Jag är på fika

• angeni
    Torsdag 3/6
    Plogen
    Lady of Baqueta
    HippY med Leah och Sam
    MaraFara
    Happy73
    Shia
    MumsMaräng, men jag kan inte förrän runt 11.30, så kör på den dag som passar er!
    Angeni

Fredag 4/6
    Plogen
    Lady of Baqueta
    HippY med Leah och Sam
    MaraFara
    Happy73
    Shia
    Angeni

Jag kan bara det  inte händer något mer i magen vilket inte alls verkar hända.

Imorse hade jag extremt onda värkar innan jag gick upp. Fy fan. Tätt kom de med. Nu är det fortfarande värkar men inte alls onda... Blä!!
    Ska jag ha det såhär tills midsommar kommer jag avlida...
    Huvudvärk som spränger ovanför ena ögat samt illamående. Det är skitdrygt. Men BM imorgon så då tänkte jag be henne göra en undersökning så att vi får se om det har gett någon effekt dessa värkar..

Sambon är pappaledig från och med imorgon, men är hemma redan idag pga värkarna. Ibland är det bra att jobba åt sin far då det inte är några problem med sådant
    Så jag behöver inte ha med mig barn varje gång framöver utan kan välja om jag orkar
Svar på tråden bf-juni västerås