• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • Jamtland4ever

Har en liten fråga till er som redan har ett barn sen innan. Mår man någonsin bra i en graviditet? Jag har kommit in i det onda och tror inte att man någonsin mår bra i en gravisitet. Visst alla graviditeter är olika.

Ursäkta om jag drar ner den positiva andan i tråden nu men kände att jag var tvungen att fråga er :) Har inte direkt någon annan att vända mig till

• McYama
    Jamtland4ever skrev 2010-03-09 22:50:16 följande:
    Har en liten fråga till er som redan har ett barn sen innan. Mår man någonsin bra i en graviditet? Jag har kommit in i det onda och tror inte att man någonsin mår bra i en gravisitet. Visst alla graviditeter är olika.Ursäkta om jag drar ner den positiva andan i tråden nu men kände att jag var tvungen att fråga er :) Har inte direkt någon annan att vända mig till
    Jag har inga barn sedan innan, men jag känner ändå att jag kan svara lite på din fråga... Jag är i v7+2 idag och jag mår inte det minsta dåligt. Har varit i kontakt med BM två gånger för att jag trodde att jag skulle må illa o känna mig yr o allt sånt som man läser, men inte... Har lite svullna o ömma bröst o lite molvärk till o från, men annars mår jag ungefär som vanligt. Känns helskumt. Därför har jag pratat med BM, men hon sa att det faktiskt är väldigt vanligt att man mår bra under en graviditet, visst en släng av illamående kan man ju få, men annars behöver man inte må så dåligt och det är jag ju ett bevis på än så länge. Jag hoppas att du får må bättre snart och att du kan njuta lite mer av din graviditet då!
  • Idaar
    Har en liten fråga till er som redan har ett barn sen innan. Mår man någonsin bra i en graviditet? Jag har kommit in i det onda och tror inte att man någonsin mår bra i en gravisitet. Visst alla graviditeter är olika.Ursäkta om jag drar ner den positiva andan i tråden nu men kände att jag var tvungen att fråga er :) Har inte direkt någon annan att vända mig till
    Jag har inte heller barn sen innan men jag mådde pytte lite illa vid v. 6 när jag skulle äta och så men det var inget som var jätte jobbigt. Och sen dess har jag mått bra. Förutom att jag har haft huvudvärk i 12 dagar , två BM säger att det är inte pga graviditeten som jag har huvudvärk  och en BM säger att det är pga graviditeten som jag har ont i huvudet.
  • Jamtland4ever
    McYama skrev 2010-03-10 06:54:50 följande:
    Jag har inga barn sedan innan, men jag känner ändå att jag kan svara lite på din fråga... Jag är i v7+2 idag och jag mår inte det minsta dåligt. Har varit i kontakt med BM två gånger för att jag trodde att jag skulle må illa o känna mig yr o allt sånt som man läser, men inte... Har lite svullna o ömma bröst o lite molvärk till o från, men annars mår jag ungefär som vanligt. Känns helskumt. Därför har jag pratat med BM, men hon sa att det faktiskt är väldigt vanligt att man mår bra under en graviditet, visst en släng av illamående kan man ju få, men annars behöver man inte må så dåligt och det är jag ju ett bevis på än så länge. Jag hoppas att du får må bättre snart och att du kan njuta lite mer av din graviditet då!
    Idaar skrev 2010-03-10 06:59:38 följande:
    Jag har inte heller barn sen innan men jag mådde pytte lite illa vid v. 6 när jag skulle äta och så men det var inget som var jätte jobbigt. Och sen dess har jag mått bra. Förutom att jag har haft huvudvärk i 12 dagar , två BM säger att det är inte pga graviditeten som jag har huvudvärk  och en BM säger att det är pga graviditeten som jag har ont i huvudet.
    Tackar för era svar. Vilken tur ni har. Jag typ bor i badrummet och gjort det ett par veckor nu. Ni fick mig att bli glad igen tack så mycket. Nu ska jag se fram emot att börja må bra istället för tycka nej usch vad jobbigt det är.
  • Idaar

Har bokat ultraljud om två veckor på EmmaUltraljuds klinik i Malmö. Åh vad roligt!
    Någon som har någon erfarenhet av Emma?

• CarroW86

Inskrivning nästa vecka och tid bokad för ultraljud 29/3.. Blodprov till det ultraljudet ska tas nästa vecka.. Just nu känns det som om tiden står stilla.. :(.. Berättade för mina arbetskamrater på mötet som vi hade idag, men föräldrar och vänner ska vi berätta för efter ul..

• Strumpan08
    Jag har också gått ner en del i vikt sen jag plussade, har ingen aptit och kräks. Men jag har lite att ta av sen tidigare så jag är inte så bekymrad.

Till din fråga; Ja, man kan må bra i en graviditet! Min förra graviditet började likadant, jag kräktes och gick ner i vikt och var trött och eländig, men sen helt plötsligt en dag började fundera på när det var jag mådde illa sist. Från v. 15 till v. 25 eller något mådde jag toppenbra och magen började synas och förhållandet blomstrade.
    Strumpan ~ 9/12-2008 ~ sandlada.blogg.se
  • Jamtland4ever
    Strumpan08 skrev 2010-03-10 21:12:42 följande:
    Jag har också gått ner en del i vikt sen jag plussade, har ingen aptit och kräks. Men jag har lite att ta av sen tidigare så jag är inte så bekymrad. Till din fråga; Ja, man kan må bra i en graviditet! Min förra graviditet började likadant, jag kräktes och gick ner i vikt och var trött och eländig, men sen helt plötsligt en dag började fundera på när det var jag mådde illa sist. Från v. 15 till v. 25 eller något mådde jag toppenbra och magen började synas och förhållandet blomstrade.
    Tack för ditt svar. jag är bara i v.10+2 idag så allt kan ju förändras har ju en del veckor kvar.
  • CarroW86

Jag har inte kräkts en enda gång utan nästan varit orolig att det är för bra. Men alla graviditeter är olika och att må bra är något jag ska vara glad för säger bm, men visst finns oron där.. Nu har jag nästan aldrig molvärk heller som jag hade precis i början, eller så finns den där men jag märker den inte som i början.. Någon som känner igen sig??

• battle stations
    CarroW86 skrev 2010-03-10 22:21:47 följande:
    Jag har inte kräkts en enda gång utan nästan varit orolig att det är för bra. Men alla graviditeter är olika och att må bra är något jag ska vara glad för säger bm, men visst finns oron där.. Nu har jag nästan aldrig molvärk heller som jag hade precis i början, eller så finns den där men jag märker den inte som i början.. Någon som känner igen sig??
    Jag känner igen mig i det du skriver och håller med om att man nästan blir lite orolig när det är allt før bra (inget illamående eller värk etc). just nu vill jag bara att de kritiska veckorna ska vara øver så att jag får slappna av och njuta till fullo av min førsta graviditet.
Svar på tråden BF Oktober