• Svar på tråden Vänner i Göteborg 2
  • minSaile

ja det är det...skönt att slippa stressa med sånt ...jag ska ju själv vara hemma till aug-11 och det passar mig fint fint

• coolchick
    minSaile skrev 2010-03-24 21:46:37 följande:
    ja det är det...skönt att slippa stressa med sånt ...jag ska ju själv vara hemma till aug-11 och det passar mig fint fint
    Eller hur?! Jag kände hur tiden bara sprang ifrån mig, och fick nästan lite panik vid tanken på att skola in honom redan i sommar. Min lille plutt
  • browniieee

Min Salie och Cool, det var länge ni ska vara hemma... själv så har jag gått och väntat sedan början på året (dock inte tagit ut FP, kommer inte göra det förrän 1:a april) och kommer ta FP till slutet på augusti som det ser ut nu. Men planen är nog att vara hemma tills januari 2011, då får marcus ta över lite hehe

• litenlind

Har Härryda kommun vårdnadsbidrag alltså? Göteborgs kommun har ju sagt nej till det så här får man inte det tyvärr.

Vi har lyckats pussla med våra scheman så att Alva inte behöver börja dagis förrän hon är 2 år även om vi jobbar båda två. Skönt att slippa kasta ut henne i dagisvärlden så himla tidigt även om det är meckigt att få ihop. Helst skulle man ju vilja att de slapp börja där alls innan de var typ 3-4 år, men det är ju inte möjligt. Och då hade man ju fått vara extra noga med att se till att träffa andra barn på dagarna så att de fick leka och så. Men som sagt, det går ju hur som helst inte.

• browniieee
    litenlind skrev 2010-03-24 22:14:03 följande:
    Har Härryda kommun vårdnadsbidrag alltså? Göteborgs kommun har ju sagt nej till det så här får man inte det tyvärr.Vi har lyckats pussla med våra scheman så att Alva inte behöver börja dagis förrän hon är 2 år även om vi jobbar båda två. Skönt att slippa kasta ut henne i dagisvärlden så himla tidigt även om det är meckigt att få ihop. Helst skulle man ju vilja att de slapp börja där alls innan de var typ 3-4 år, men det är ju inte möjligt. Och då hade man ju fått vara extra noga med att se till att träffa andra barn på dagarna så att de fick leka och så. Men som sagt, det går ju hur som helst inte.
    japp härrydas kommun har vårdnadsbidrag... trodde alla kommuner fått det!
  • coolchick
    litenlind skrev 2010-03-25 08:25:55 följande:
    Nej Göteborg har sagt nej än så länge i alla fall. Man kan ju hoppas att de ändrar sig.
    Oj jag trodde också det hade gått igenom i alla kommuner. Märkligt.
  • coolchick

Nu fick jag en släng av världens sämsta morsa syndromet... Elliot lekte i vardagsrummet och jag sitter i köket och äter frukost. Hör hur han grejar med nåt och sen verkar han ramla. Inte världens brak så klart, men han blir lite ledsen. Jag ropar till honom att det gick bra gubben, ingen fara. Och han gråter inte mycket, utan det går över snabbt. Sen kommer han krypande till mig i köket, och då är han helt blodig runt munnen {#lang_emotions_surprised}

Verkar som om undertänderna har gjort ett litet jack i tandköttet där uppe. Ingen fara alltså, men shit vad rädd jag blev när jag såg det. Och vad oschysst jag kände mig som bara satt här {#lang_emotions_frown}
    Ja ja, det går ju bra med honom!

• litenlind

Jag gjorde samma grej igår! Alva ramlade och började smågråta lite och jag sa bara "upp igen det gick bra", tills jag såg att hela munnen var blodig! Då gjorde det rätt ont i hjärtat. Men det var ju ingen större fara med henne, hon hade bitit sig lite bara, men ändå...

Svar på tråden Vänner i Göteborg 2