• Svar på tråden Vänner i Göteborg 2
  • minSaile
    atena100 skrev 2010-03-30 09:02:13 följande:
    Så trist! Men min skrutta är lite småseg, tröttig pga snuva. Så får nog ha en hemma dag till!Kollade upp LekoBuslandet. Synd att det ska vara SÅ dyrt fr 1-år... :((   120:-finns ett i Sisjön, kostade 80:- lite mindre men ändå mkt.... :/
    Vad trist med snuva ...

Jag går alltid till Bushuset på Mölndalsvägen...dels för att det är mkt mindre än Lek- och Bus och det är ett stort rumt och dels för att även sonen tycker där är mysigt.
    Kostar 85 kr/3 timmar
  • minSaile
    Pippisan skrev 2010-03-30 09:29:48 följande:
    Doodie och minSaile: Vi kan väl ta en promenad ngn dag här i krokarna? Eller ses vid Näckrosdammen och gunga lite? + termos med kaffe. Torsdag efter lunch till exempel?  Atena bor du oxå i Johannebergsområdet?  Är det "roligt" för barn under 1 år på Lek&Buslandet? Klara kan ju inte ens krypa... :) Jag kan tänka att lite större barn får ut mer av det, eller? Vad kan man göra för påskpyssel med en 8 månaders som bara äter på allt?!
    ja det tycker jag men efter lunchtid måste sonen hänga på då han slutar 14....annars kan vi ju träffas precis innan lunch istället om det funkar nån dag...

Är du hemma tex måndag så kan jag då sambon är hemma och kan ta sonen...
  • litenlind

Lek och buslandet har en avdelning för barn mellan 0-3 år och där kan även de små ha kul!! Flisan var där med sin son för ett par veckor sedan och han är ju 6 månader och han hade jättekul!

• atena100
    Pippisan skrev 2010-03-30 09:29:48 följande:
    Doodie och minSaile: Vi kan väl ta en promenad ngn dag här i krokarna? Eller ses vid Näckrosdammen och gunga lite? + termos med kaffe. Torsdag efter lunch till exempel?  Atena bor du oxå i Johannebergsområdet?  Är det "roligt" för barn under 1 år på Lek&Buslandet? Klara kan ju inte ens krypa... :) Jag kan tänka att lite större barn får ut mer av det, eller? Vad kan man göra för påskpyssel med en 8 månaders som bara äter på allt?!
    Nä, bor inte i Johanneberg. Men går nog rätt så snabbt o lätt o ta sig dit! Bor i Lunden. Ganska nära Lejonet & Björnen, Nya Lundenskolan.

MinS
    Läste 120 på hemsidan. Mm, det vid Maxi, inte Gamlestan!? Prova det i sisjön nån gån g, kankse!?
    Ja, trist, för hon är ju ändå piggelin..svårt o veta vad man ska göra..hemma eller ute bland folk. Blir imorgon iaf...*hoppas jag*
    Pyret blev en TJEJ! Föddes 090109. Molly är namnet!
  • Doodie1
    litenlind skrev 2010-03-30 10:05:44 följande:
    Lek och buslandet har en avdelning för barn mellan 0-3 år och där kan även de små ha kul!! Flisan var där med sin son för ett par veckor sedan och han är ju 6 månader och han hade jättekul!
    Isac är 4:a mån snart 5, så då kanske man vågar ta me även honom?
    Isac 13/11-09 Omnia vincit amor
  • minSaile
    atena100 skrev 2010-03-30 10:05:55 följande:
    Nä, bor inte i Johanneberg. Men går nog rätt så snabbt o lätt o ta sig dit! Bor i Lunden. Ganska nära Lejonet & Björnen, Nya Lundenskolan.MinSLäste 120 på hemsidan. Mm, det vid Maxi, inte Gamlestan!? Prova det i sisjön nån gån g, kankse!?Ja, trist, för hon är ju ändå piggelin..svårt o veta vad man ska göra..hemma eller ute bland folk. Blir imorgon iaf...*hoppas jag*
    Den vid Mölndalsvägen, Ica Maxi, kostar 80kr drop in från 1-11år och 40 från 0-1 år...det är när man vill ha kalas det kostar mellan 110-130kr

Aldrig provat vid sisjön men kanske vi ska testa nån dag??

Bra att hon är piggelin...
  • minSaile
    Doodie1 skrev 2010-03-30 10:08:36 följande:
    Isac är 4:a mån snart 5, så då kanske man vågar ta me även honom?
    alltså såna små kan ju ha kul för att iaktta men det är ju mest för föräldrarna just när dom är under 6 mån om man inte kan sitta själv utan bara ligga och titta. Sen skulle jag nog inte rekommendera att dessa små slickar på alla sakerna som är där.
  • minSaile

Ha en skön dag kära mammor..nu ska jag iväg och käka sushi med några goa mammor och bebisar....pöj pöj som man säger i grannlandet...

• atena100
    minSaile skrev 2010-03-30 10:17:59 följande:
    Ha en skön dag kära mammor..nu ska jag iväg och käka sushi med några goa mammor och bebisar....pöj pöj som man säger i grannlandet...
    Oups! Missa man sushilunchen...  ;=) skulle inte du påskpyssla på dagis, kankse på eftermiddagen!? :=)
    Pyret blev en TJEJ! Föddes 090109. Molly är namnet!
  • minSaile
    atena100 skrev 2010-03-30 12:17:58 följande:
    Oups! Missa man sushilunchen...  ;=) skulle inte du påskpyssla på dagis, kankse på eftermiddagen!? :=)
    Atena...du skulle sagt till men å andra sidan, lillfisen var väl lite smådassig? Hoppas vi ses imorgon och så får vi ta sushilunchen....kanske nästa vecka??

Stötte på både Joanna och Maria idag på Yammy då dom också skulle luncha där....

...vad tyckte ni tjejer om sushin?? Kanske inte nr 1 men man får ju å andra sidan äta ihjäl sig om man vill
Svar på tråden Vänner i Göteborg 2