Lanie skrev 2011-05-24 17:37:38 följande:
nä, låg på förlossningen ett par dagar, tills de såg att infektionen jag hade fått gav med sig... sen blev jag flyttad till bb ett par dagar innan jag blev flyttad till annat sjukhus.. vet ju inte hur det funkar i uppsala, om läkarna jobbar på olika avd eller om de bara är på en avd. i kalmar där jag tillhör så träffar jag ju min läkare på spec, men hon jobbar ju även på förlossningen så har träffat henne där med.. o hon är även på gyn..
jag var nog också lite som du, att sa ngn till mig ngt så godtog jag bara det, men jag kan säga att jag fått mer skinn på näsan mot vården efter den här resan med den här graviditeten. hade jag lyssnat för mkt på läkarna hade nog cerklaget inte hållit så här länge. jag tycker du ska trycka mycket på vad du gått igenom tidigare, att du faktiskt har fött för tidigt en gång tidigare o att de inte kunde förklara varför det skedde o att du är jätteorolig att det ska hända igen. ibland lyssnar de faktiskt på en och förstår ens oro o faktiskt tycker att du faktiskt ska ha cerklage. får du en läkare som har goda erfarenheter av cerklage så får du det kanske utan problem.. men som sagt, det minsta du ska kräva är iaf täta kontroller av tappen så man kan följa utvecklingen av den.. vi har ju haft en tjej i tråden tidigare som fått cerklage o skulle haft det i sin senaste graviditet, men hennes tapp såg bra ut så läkaren avvaktade o hon fick gå på lite fler kontroller istället o hon gick hela graviditeten utan att behöva cerklaget, men skulle de sett att tappen blivit förkortad skulle hon fått cerklage direkt.. så man kan ju göra på olika sätt...
Jag hoppas att jag står på mig och verkligen förklarar hur orolig jag är och att dom förstår och bryr sig.
Men jag önskar också att min sambo kunde förstå min rädsla då han itne är ett dugg rädd för konflikter och i annat fall kunnat backa upp mig.
I uppsala har de massa olika avdelningar, flera BB avdelningar, vet jag iallafall, men vet inte hur mycket läkarna springer imellan, fast jag har fått för mig att spec.mvc ligger på en BB avdelning, samma med ultraljudet. Så mycket möjligt att de springer imellan där också.
Förlossningen tror jag dock har sina egna läkare, men inte säker.
Hur täta kontroller fick hon?
Hur snabbt kan tappen bli påvärkad, det borde väl kunna hända ganska fort egentligen,
Usch jag tycker det är så jobbigt att inte veta hur det kommer bli, nu är det visserligen bara 6 dagar kvar, nästan 5 bara.. men jag är så orolig över att föda igen, och känner mig så hemsk mot min sambo då det är hans första barn, ,och vårat första gemensamma barn, och han känner att jag inte är glad över graviditeten..