• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Lanie
    FruHellström skrev 2011-05-25 19:06:57 följande:
    Nej, vi ska inte kolla, det blir ju antingen det ena lr det andra lixom
    snalmums skrev 2011-05-25 16:09:22 följande:
    wihoooo!!! det funkade med kaffe och inolaxol tydligenSkrattande nu kan jag kanske andas ut lite....

jodå vi vet vad det ska bli, men vill inte skriva offentligt då kanske någon man känner läser?! vill inte gå ut med det för allt och alla som man känner precis! bättre folk får veta när det kommer ut istället!

jaa fluff-kuddar med massa fika och snack om allt och inget vore ju trevligt!
    Grattis!!!Cool
    Nä, skulle vi veta så skulle vi inte helelr berätta för andra =)Jag är vanligtvis mer för kanelbullar, brukar få beröm för demSkäms men ja, de är bakta med kärlek
    Kör du bara grundrecept lr har du ngt trix så den blir sådär extra smaskig?

åh kanelbullar är ju oxå en favvis, men det kräver ju en större arbetsinsats o sen har jag väl inte riktigt kommit över det faktum att det var det sista jag gjorde innan sonen föddes, så det finns ju en del sorg över det

nä brukar köra ett vanligt recept, men jag vispar inte ihop allt utan bara rör ihop ingredienserna med en slickepott för att beh¨lla kakan kladdig.. sen ibland kan jag smälta marianne o socker med grädde i en kastrull, ställa kallt o sen vispa upp grädden o servera till kladdkakan.. den är himmelsk god den där mariannegrädden.. nästan så man kan sitta o äta bara grädden :)
  • vixan

Tänkte på att om man käkar några paket läkerol salvi så får du fart på magen men kan inte garantera att det är hälsosamt.

• snalmums
    Lanie skrev 2011-05-25 19:32:14 följande:
    åh kanelbullar är ju oxå en favvis, men det kräver ju en större arbetsinsats o sen har jag väl inte riktigt kommit över det faktum att det var det sista jag gjorde innan sonen föddes, så det finns ju en del sorg över det

nä brukar köra ett vanligt recept, men jag vispar inte ihop allt utan bara rör ihop ingredienserna med en slickepott för att beh¨lla kakan kladdig.. sen ibland kan jag smälta marianne o socker med grädde i en kastrull, ställa kallt o sen vispa upp grädden o servera till kladdkakan.. den är himmelsk god den där mariannegrädden.. nästan så man kan sitta o äta bara grädden :)
    lät gott med marianne grädde faktiskt! är ingen grädd älskare men kanske borde testa det? Drömmer
    bf 3 september
  • snalmums
    vixan skrev 2011-05-25 19:32:47 följande:
    Tänkte på att om man käkar några paket läkerol salvi så får du fart på magen men kan inte garantera att det är hälsosamt.
    hahaha, men idag kunde jag göra nr 2 utan microlax och massa krystandeSkrikandes
    blir kaffe och inolaxol varje dag nu!
    bf 3 september
  • snalmums

bara jag som tycker detta med föräldrapenning osv är rörigt, dels så har jag lite annorlunda tjänst så man blir förvirrad på hur man kan göra eller snarare får göra så som vi tänkt men det löser sig, jag får fråga någon proffs från jobb som har barn sedan tidigare. har varit på min lön ass och tjatat om viktiga papper men verkar ta lång tid att få allt klart... suck! man ska ju planera sin föräldraledighet 2 månader innan och man vet ju aldrig om ungen tittar ut tidigare då vill man ha allt klart liksom.

bf 3 september
  • Lanie

snalmums: den är verkligen super o tillsammans med kladdkaka blir det jättegott.. det söta från kakan som blandas med mintsmaken från grädden.. mkt fin kombination.. tänk bara på att när du värmer grädden så ska den inte koka.. o sen måste den stå kallt i flera timmar, tror inte det går o vispa den fluffig om den är för varm.. 3 dl grädde o en påse med krossad marianne är det du behöver.. skrev socker också ovan, men det ska inte användas.. bara grädde o marianne..

får väl se hur det går med kaffet o inolaxolen nu då.. man kan ju använda för mkt också så det blir åt andra hållet..  men vad skönt att du hittat ngt som funkade nu..

• Lanie

snalmums: tycker också det är krångligt med fp.. men jag tror jag börjar o få koll på den.. har frågat alla som jag känner som har barn, läst lite osv, så jag känner nog att jag börjar o få koll på det iaf.. nu är det bara hur utfyllnaden som jag kommer o få från jobbet funkar också.. sitter o förklarar för mannen nu hur det funkar o han  kunde aldrig i sin fantasi föreställa sig vilken djungel det är... vi kommer även o lägga upp det i sommar som så att jag kommer börja med fp när bebis kommer. dagen innan midsommar går sambon på semester i fyra veckor, efter hans semester ska jag ha semester så han är pappaledig... så vi kommer o gå hemma tillsammans hela sommaren, helt perfekt tycker jag!

• FruHellström

mums, mariannegrädde...ska testas!

Jag fick akut sug på kladdis nu, gissa vem som står i köket nu, hihi!! Min underbar snufflisgubbe
    Han är super i köket!

Vilken mysig sommar Lanie, fördel med o få sommarbebis Fast jag gillar iofs höst o rusk, så mysigt att sitta o gosa i soffan med massa ljus o en kopp te under en filt, o i höst har jag ju en liten gosunge till förhoppningsvis :) 

Nu ska jag svulla!!  

• Lanie

fruhellström: inte illa att du har ngn som gör den åt dig!

jag kommer nog o hinna o mysa i höstrusket också.. för mig är nog det viktigaste att även sambon får en chans att vara hemma o vara med från början.. så därför är det ju perfekt att det blir en sommarbebis då man ändå har sin semester..

hoppas svullandet går bra.. själv tog jag mig en persikosmoothie till kvällsfikat.. mkt gott de med!