• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • vixan

Vet inte vad som hände igår men redan när jag var på KK kände jag hur nervös och orolig jag blev. Tror att väntan i över en timme framkallade detta. Efter att jag lagt min dotter fick jag världens ångest. Det började snurra i huvudet och jag behövde gå på toaletten. Så fort jag måste bajsa blir jag så orolig sen ville inte detta släppa. Tror att besöket på kk igår satte igång minnet. Fick se alla som gick med sina magar och såg trötta ut. Hade samma läkare som den dagen då lilla Lennox (tvilling 1) kom till världen. Trots att allt såg bra ut så var inte detta läkarbesöket bra för mig. =(

Snalmums: Tycker du ska byta nick till snabelmus. 

• FruHellström
    Lanie skrev 2011-05-25 11:14:02 följande:
    snalmums: förstår ditt problem.. det suger verkligen när man bara behöver den där sista skjutsen.. men kanske att inolaxolen kan hjälpa dig, ävenom det kanske tar ett par dagar att lösa upp proppen :) förstår dig precis, tycker också det är jobbigare när magen är som den är än cerklaget o då har jag ju ändå haft en hel del känningar av cerklaget.. men har märkt det nu de senaste veckorna att jag faktiskt inte haft lika mkt problem med att sitta. det gör inte så ont längre.. kanske har o göra med att tappen har förkortats.. hoppas du får din rullstol snart

är idag i v 36+0!! tjohooo! bakade kladdkaka igår så idag ska jag fira! efterlyste fikasällskap på fb så nu kommer en vän om en stund...
    härligt att du kommit så långt! Kladdkaka...mums, måste göra en till helgen tror jag. längesen nu.
  • snalmums
    Lanie skrev 2011-05-25 11:14:02 följande:
    snalmums: förstår ditt problem.. det suger verkligen när man bara behöver den där sista skjutsen.. men kanske att inolaxolen kan hjälpa dig, ävenom det kanske tar ett par dagar att lösa upp proppen :) förstår dig precis, tycker också det är jobbigare när magen är som den är än cerklaget o då har jag ju ändå haft en hel del känningar av cerklaget.. men har märkt det nu de senaste veckorna att jag faktiskt inte haft lika mkt problem med att sitta. det gör inte så ont längre.. kanske har o göra med att tappen har förkortats.. hoppas du får din rullstol snart

är idag i v 36+0!! tjohooo! bakade kladdkaka igår så idag ska jag fira! efterlyste fikasällskap på fb så nu kommer en vän om en stund...
    ja verkligen detta suger, men igår efter mina bajsförsök kände jag ju av cerclaget. det blir så spänt inne i mellan benen liksom och värker typ. annars brukar jag inte känna av det så mer än att det spänner lite. grattis t 36+0Tyst
    glädjs med dig!

synd att vi inte bodde närmare allesammans här kanske slagit ihop en fika ju.... igår bakade mannen banana bread pecan, en typ sockerkaka med banansmak och pecan nötter i. hunden var snabb att ta en bit från bordet när jag var på toaletten och mannen satt vid datorn. hon har aldrig gjort så innan men ja det luktade väl väldigt gott och hon kunde inte motståFörvånad
    bf 3 september
  • snalmums
    vixan skrev 2011-05-25 11:45:09 följande:
    Vet inte vad som hände igår men redan när jag var på KK kände jag hur nervös och orolig jag blev. Tror att väntan i över en timme framkallade detta. Efter att jag lagt min dotter fick jag världens ångest. Det började snurra i huvudet och jag behövde gå på toaletten. Så fort jag måste bajsa blir jag så orolig sen ville inte detta släppa. Tror att besöket på kk igår satte igång minnet. Fick se alla som gick med sina magar och såg trötta ut. Hade samma läkare som den dagen då lilla Lennox (tvilling 1) kom till världen. Trots att allt såg bra ut så var inte detta läkarbesöket bra för mig. =(

Snalmums: Tycker du ska byta nick till snabelmus. 
    hihihihi jag valde snalmums för att det blir nästan smulans men baklänges men med extra m Skrattande

jobbigt med sådana tankar, du ska se att det går vägen för dig denna gång! stor kram
    bf 3 september
  • FruHellström

Ja, en cerklagefika hade ju vart toppen, alla ligger ner på fluffiga kuddar bara o äter kladdkakor o massa gott o pratar bajs o annat kul!! Hahah!!Cool

Väntar på att sonen kommer hem från skolan, vill inte, men MÅSTE åka iväg o köpa nya jeans till han. De går sönder hela tiden, så nu ska jag INTE handla på Lindex, utan blir HM lr nåt o så får man sy upp dem isf. Han är stor o lång för o vara 9 så de här slimmade modet för pygmeer funkar lixom inte på han. Får se hur det blir med den här lillfisen i magen, hans pappa är ju mindre än storebrors så det kanske inte blir samma problem rent klädmässigt. Tråkigt är det iaf o hela tiden behöva tokleta efter bra byxor...

Jag skriver "hans"... det känns som en kille men det vet man ju inte säkert. Har ni några känningar av vilken sort ni väntar? Jag hade såna superstarka känslor med sonen, sydde ett lapptäcke, i blått. Så det undermedvetna kanske visste på ngt sätt, spännande o spekulera i är det iaf =) 

• vixan
    FruHellström skrev 2011-05-25 13:24:57 följande:
    Ja, en cerklagefika hade ju vart toppen, alla ligger ner på fluffiga kuddar bara o äter kladdkakor o massa gott o pratar bajs o annat kul!! Hahah!!Cool

Väntar på att sonen kommer hem från skolan, vill inte, men MÅSTE åka iväg o köpa nya jeans till han. De går sönder hela tiden, så nu ska jag INTE handla på Lindex, utan blir HM lr nåt o så får man sy upp dem isf. Han är stor o lång för o vara 9 så de här slimmade modet för pygmeer funkar lixom inte på han. Får se hur det blir med den här lillfisen i magen, hans pappa är ju mindre än storebrors så det kanske inte blir samma problem rent klädmässigt. Tråkigt är det iaf o hela tiden behöva tokleta efter bra byxor...

Jag skriver "hans"... det känns som en kille men det vet man ju inte säkert. Har ni några känningar av vilken sort ni väntar? Jag hade såna superstarka känslor med sonen, sydde ett lapptäcke, i blått. Så det undermedvetna kanske visste på ngt sätt, spännande o spekulera i är det iaf =) 
    Japp övertyga om att det är en pojke. Den 7 jun i är det RUL så då hoppas vi på att få veta. Hur skulle du nu göra?
  • snalmums

wihoooo!!! det funkade med kaffe och inolaxol tydligenSkrattande nu kan jag kanske andas ut lite....

jodå vi vet vad det ska bli, men vill inte skriva offentligt då kanske någon man känner läser?! vill inte gå ut med det för allt och alla som man känner precis! bättre folk får veta när det kommer ut istället!

jaa fluff-kuddar med massa fika och snack om allt och inget vore ju trevligt!

bf 3 september
  • Lanie
    FruHellström skrev 2011-05-25 12:10:27 följande:
    härligt att du kommit så långt! Kladdkaka...mums, måste göra en till helgen tror jag. längesen nu.
    kladdkaka är nog det bästa jag vet o så är det ju så lätt o bara slänga ihop en.. här blir det nog ett par tre kladdkakor bakta i månaden.. jag missbrukar kladdis
  • Lanie
    FruHellström skrev 2011-05-25 13:24:57 följande:

haha, kan se den bilden framför mig

sambon har sagt hela tiden en flicka, han sa en flicka redan innan jag blev gravid igen. o vi har ju gjort ett antal ul under graviditeten o än så länge tror vi det är en flicka, så vi har ju kallat bebis för hon hela tiden, eller kickan som vi döpte henne till när jag låg inlagd.. så får vi se om det är en kickan eller kicken sen..

usch vad magen satte igång här för en stund sen.. hann knappt komma fram till toan.. önskar jag kunde gett lite av mina problem till dig snalmums, även om det verkar som om proppen löst sig nu.. grattis! mår illa nu.. blä, blir alltid illamående efter ett sånt anfall...
  • FruHellström
    vixan skrev 2011-05-25 15:08:34 följande:
    Japp övertyga om att det är en pojke. Den 7 jun i är det RUL så då hoppas vi på att få veta. Hur skulle du nu göra?
    Nej, vi ska inte kolla, det blir ju antingen det ena lr det andra lixom
    snalmums skrev 2011-05-25 16:09:22 följande:
    wihoooo!!! det funkade med kaffe och inolaxol tydligenSkrattande nu kan jag kanske andas ut lite....

jodå vi vet vad det ska bli, men vill inte skriva offentligt då kanske någon man känner läser?! vill inte gå ut med det för allt och alla som man känner precis! bättre folk får veta när det kommer ut istället!

jaa fluff-kuddar med massa fika och snack om allt och inget vore ju trevligt!
    Grattis!!!Cool
    Nä, skulle vi veta så skulle vi inte helelr berätta för andra =)
    Lanie skrev 2011-05-25 17:12:51 följande:
    kladdkaka är nog det bästa jag vet o så är det ju så lätt o bara slänga ihop en.. här blir det nog ett par tre kladdkakor bakta i månaden.. jag missbrukar kladdis
    Jag är vanligtvis mer för kanelbullar, brukar få beröm för demSkäms men ja, de är bakta med kärlek
    Kör du bara grundrecept lr har du ngt trix så den blir sådär extra smaskig?