FruHellström skrev 2011-05-24 20:59:50 följande:
Hemma!! Kollen gick bra, hade 30mm tapp och allt såg jättebra ut. Bebis rörde sig massor o for runt som bara den =) Va mysigt o se hut mkt plutten hade växt. <3
De tog inga prover alls, men kommer få gå på koll en gång i månaden. Inga direkta restriktioner, sex var ok nu, men efter v24-25 kan sammandragningarna trigga igång en FL eventuellt. Så då får man väl avstå från då...hmpf!
Men enl min läkare så får jag gå lätta promenader om jag vill, men inte lyfta lr anstränga mig, kort o gott, lyssna på kroppen. Känns bra, o sambon fick jätteförtroende för henne med. Men nästa gång blir det en annan läkare, har för mig hon med va bra iofs, skönt på så sätt med liten ort =)
vad bra att allt gick bra idag
jag fick precis samma restriktioner men dock avstå från sex, bad och använda ob. ja det är bara att härda sig igenom allt. samma här med lättare promenader och inte lyfta tungt eller anstränga sig alltför mycket. men det lustiga är att min tapp är ca 2cm, som läkaren beskrev 1cm ner till cerclaget, sen kommer cerclaget, sen 1 cm av min tapp igen. inget har hänt under 4 veckor.... men jag lyssnar hellre till mig själv än lyssna på vad läkaren tycker man bör göra, bättre ta det lite extra lugnt så inget händer men som sagt man kan ju aldrig vara säker ändå.
glad för din skull att det gick bra idag!