• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • FruHellström
    vixan skrev 2011-05-29 18:57:13 följande:
    Vilket datum är bebis beräknad? Jag har hoppat över en vecka, så tråkigt..... Ibland kan jag en känsla som att det suger i magen är kanske bebis som vänder sig om. Det har jag tagit som sammandragning.
    enl FL så 1 November. sla på RUL om 2v, får se då. Hur då hoppat över?

Nja, jag kan inte påstå att det känns sugande, utan mer att ngt snurrar runt o sträcker sig, o det blir som en hårt knöl som flyttar sig, jättemärklig känsla...men det är bara bebis, ingen sammandragning, det känns inte som sammandragning iom man fått det efter sex/orgasm.

Det är svårt o beskriva hur det känns, men det är ju mkt möjligt att det e bebis som vänder sig i din mage, bara att vi inte beskriver/känner likadant
  • snalmums

godkväll tjejer!

ja, håller med om lite dött under helgen. jag var iväg igår med rullstolen och det gick bra. fick köpt en allround åkpåse som vi beställde så ska hämta den sen när den kommer till butiken.

idag har jag varit ovanligt trött och seg, inte alls varit i form. aptiten har inte varit så bra heller... vet inte om det är en förkylning som ligger och lurar?

ja undrar samma här hur det går för lanie om det har hänt något, annars brukar hon vara online ganska ofta!!!!
    hoppas isf att det är bra och bebisen tittat ut!

bf 3 september
  • vixan
    FruHellström skrev 2011-05-29 19:13:26 följande:
    enl FL så 1 November. sla på RUL om 2v, får se då. Hur då hoppat över?

Nja, jag kan inte påstå att det känns sugande, utan mer att ngt snurrar runt o sträcker sig, o det blir som en hårt knöl som flyttar sig, jättemärklig känsla...men det är bara bebis, ingen sammandragning, det känns inte som sammandragning iom man fått det efter sex/orgasm.

Det är svårt o beskriva hur det känns, men det är ju mkt möjligt att det e bebis som vänder sig i din mage, bara att vi inte beskriver/känner likadant
    Ja men det är svårt att beskriva men känslan går liksom upp ihalsen på mig. Känner inte jag blir hårdare i magen när jag får den känslan. Haha det är min 3dje graviditet och jag vet inte skillnaden på en sammandragning och barnets rörelse. I min första graviditet kände jag inte efter och tyckte allt som hände var normalt. Jag red till v 30 och oroade mig inte för något. I min andra gravidtet så kändes det att vara gravid men då var det två. Denna gravidtet kännar jag efter hela tiden och då känns det väldigt mycket. 

Jag trodde jag var i vecka 18+4 i torsdag och när jag skulle beställa tid hos min BM så berättade hon för mig att jag var i v 17+4.

Idag är jag i vecka 18+1. Blir lite förvirrad när du skrev att du var i v19 men man räknar ju olika. Jag räknar varenda dag av min gravidtet. =)
  • vixan
    snalmums skrev 2011-05-29 19:55:25 följande:
    godkväll tjejer!

ja, håller med om lite dött under helgen. jag var iväg igår med rullstolen och det gick bra. fick köpt en allround åkpåse som vi beställde så ska hämta den sen när den kommer till butiken.

idag har jag varit ovanligt trött och seg, inte alls varit i form. aptiten har inte varit så bra heller... vet inte om det är en förkylning som ligger och lurar?

ja undrar samma här hur det går för lanie om det har hänt något, annars brukar hon vara online ganska ofta!!!!
    hoppas isf att det är bra och bebisen tittat ut!
    Godkväll! Underbart för dig att du kommit ute en sväng. Själv var jag på kalas i går kväll och var borta från 17.30 till 23.30 så länge har jag inte varit borta förr. 

Nu funderar jag på om jag ska våga hänga med jobb ut och käka den 16 juni.

Jag tror Laine har en bebis på G! 
  • Lanie

hej hopp allihopa! vixan: alldeles riktigt! bebis har tittat ut, det gick snabbt, hann bara o vara på förlossningen ett par timmar, åtta cm öppen när jag kom in så det var ju bara o klippa cerklaget.. o med värkar samtidigt som de klippte... inte roligt! allt gick så snabbt att jag hade nog lite panik för det gjorde mer ont än vad jag kunde ha föreställt mig.. men nu är hon här! föddes 15.09 hon vägde 2885 g och var 46 cm lång! så nu har vi o göra kan jag säga, även om hon just för tillfället är väldigt trött, precis som sin mamma!

• Nenne
    Lanie skrev 2011-05-29 20:43:38 följande:
    hej hopp allihopa! vixan: alldeles riktigt! bebis har tittat ut, det gick snabbt, hann bara o vara på förlossningen ett par timmar, åtta cm öppen när jag kom in så det var ju bara o klippa cerklaget.. o med värkar samtidigt som de klippte... inte roligt! allt gick så snabbt att jag hade nog lite panik för det gjorde mer ont än vad jag kunde ha föreställt mig.. men nu är hon här! föddes 15.09 hon vägde 2885 g och var 46 cm lång! så nu har vi o göra kan jag säga, även om hon just för tillfället är väldigt trött, precis som sin mamma!
    Skriver grattis här med. Va skönt att allt gick bra iallafall =)   När åkte ni in?? Hade du riktiga värkar när ni in??
  • FruHellström
    Guuuud va underbart!!! Bamsegrattis till er!!! Passa på o vila mkt du med nu så ni kan njuta ordentligt imorgon!
     Smärtan har du snart glömt, men kan tänka mig hur det kändes, brrr...! Vilken fin morsdag present ;-D

Stor Kram!! 
  • FruHellström
    vixan skrev 2011-05-29 20:12:01 följande:
    Ja men det är svårt att beskriva men känslan går liksom upp ihalsen på mig. Känner inte jag blir hårdare i magen när jag får den känslan. Haha det är min 3dje graviditet och jag vet inte skillnaden på en sammandragning och barnets rörelse. I min första graviditet kände jag inte efter och tyckte allt som hände var normalt. Jag red till v 30 och oroade mig inte för något. I min andra gravidtet så kändes det att vara gravid men då var det två. Denna gravidtet kännar jag efter hela tiden och då känns det väldigt mycket. 

Jag trodde jag var i vecka 18+4 i torsdag och när jag skulle beställa tid hos min BM så berättade hon för mig att jag var i v 17+4.

Idag är jag i vecka 18+1. Blir lite förvirrad när du skrev att du var i v19 men man räknar ju olika. Jag räknar varenda dag av min gravidtet. =)
    Jag känner oxå efter mkt, men ja, alla beskriver ju olika =)
    Jag är idag alltså i v 17+4

"Du är i vecka 18.
    Du har gått 17 fulla veckor och fulla dagar (v17+4)"

Fast blir man tillbakaflyttad så blir det nog lite surt, man vill ju så gärna fram till dagen F, längtar såå mkt efter min lilla plutt så det är otroligt! Har ju velat haft barn i flera år, men inte hittat rätt (igen) förrän nu, känns så underbart o vänta denna härliga mans barn, han är verkligen den bästa som finns!
  • MiScHoOo
    stort grattis vännen, bra kämpat. Det var en stor prinsessa du fick. Hoppas du kan äntligen börja njuta av livet tillsammans och vilken underbar sommar ni kommer att få ihop. Det var det mest glädjande nyheten jag har haft på hela dagen.