vixan skrev 2011-05-29 20:12:01 följande:
Ja men det är svårt att beskriva men känslan går liksom upp ihalsen på mig. Känner inte jag blir hårdare i magen när jag får den känslan. Haha det är min 3dje graviditet och jag vet inte skillnaden på en sammandragning och barnets rörelse. I min första graviditet kände jag inte efter och tyckte allt som hände var normalt. Jag red till v 30 och oroade mig inte för något. I min andra gravidtet så kändes det att vara gravid men då var det två. Denna gravidtet kännar jag efter hela tiden och då känns det väldigt mycket.
Jag trodde jag var i vecka 18+4 i torsdag och när jag skulle beställa tid hos min BM så berättade hon för mig att jag var i v 17+4.
Idag är jag i vecka 18+1. Blir lite förvirrad när du skrev att du var i v19 men man räknar ju olika. Jag räknar varenda dag av min gravidtet. =)
Jag känner oxå efter mkt, men ja, alla beskriver ju olika =)
Jag är idag alltså i v 17+4
"Du är i vecka
18.
Du har gått
17 fulla veckor och
4 fulla dagar (v17+4)"
Fast blir man tillbakaflyttad så blir det nog lite surt, man vill ju så gärna fram till dagen F, längtar såå mkt efter min lilla plutt så det är otroligt! Har ju velat haft barn i flera år, men inte hittat rätt (igen) förrän nu, känns så underbart o vänta denna härliga mans barn, han är verkligen den bästa som finns!