• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Nenne
    FruHellström skrev 2011-06-01 12:30:55 följande:
    gaser har jag till förbannelse, fast inte så mkt där bak, men fyf*n vad jag rapar, spelar ingen roll vad jag äter lr dricker. Sjukt jobbigt!!

O svettig blir jag oxå, fast jag fryser väldigt oxå emellanåt, går upp o ner  
    För mig är de så att hela magen bubblar som bubbelvatten typ. Har varit otroligt mkt nu de senaste dagarna. De kommer både väldigt mkt där bak och rapar väldigt mkt. Har blivit värre sen jag nog fick magkatarr kramper eller så var de ett gallstensanfall. Så nu äter jag omeprazol och hoppas att magen ska bli bättrre av de. Men har bara ätit de i 5 dagar så får väl ge de en vecka iallafall.

Jag frös också till och från men nu är jag mer varm. Men som sagt tycker de är jobbigt att trosorna blir så blöta.
  • Nenne
    snalmums skrev 2011-06-01 12:36:14 följande:
    ja det händer, försöker duscha nu varje dag känns fräschat så faktiskt! använder trosskydd från always tror jag den luktar lite gott ocksåSkrattande ok, har också lite vattniga flytningar, var på kontroll igår och läkaren tog en odlig har lämnat det varje vecka men aldrig varit ngt med infektion eller så.

skönt att du är i v 30, själv är jag i v 27 (26+3)
    Jag har frågat flera gånger min läkare om de läcker vatten men han ser inget vid undersökningarna och de får man ju lita på. Va på kolla förra veckan, Ska inte kolla tappen fören på tisdag dåm vi även ska göra TUL. ska bli roligt å se vad den uppskattas att väga. Nej jag är inte i v 30 Är i v 28 (27+5) idag.
    Men blir även fuktig så de syns när jag blir nervös eller sitter förlänge med benen väldigt tätt ihop. Så de är väl sånt man får leva med under graviditeten. De känns ju inte att de blir blött/fuktigt fören jag är på toa och ser de. Så om de skulle vara fostervatten så måste de väl kännas att de rinner till va??

Ska prata med BM om de på fredag när jag ska träffa henne. Så får hon säga till om hon tycker att någon ska kolla på de på fredag eller om jag kan vänta till tisdag.
  • FruHellström

Ja, hellre rapar jag än fiser, hahah! Tror inte mannen hört mig fisa meer än några enstaka gånger, tjejer fiser ju eg inte
    Halsbränna har jag inte haft på ett tag faktiskt, skönt det. Lyllos er som e så långt gångna, jag går in i v19 idag, längtar ju ihjäl mig efter lillfisen!

Imorrn bär det av på lite semester, ska bli superskönt o komma hemifrån några dagar! Man blir så slö när man bara går hemma, nu ska jag ligga på morbrors soffa några dar o gotta mig ist^^ 

• snalmums
    Nenne skrev 2011-06-01 12:48:46 följande:
    Jag har frågat flera gånger min läkare om de läcker vatten men han ser inget vid undersökningarna och de får man ju lita på. Va på kolla förra veckan, Ska inte kolla tappen fören på tisdag dåm vi även ska göra TUL. ska bli roligt å se vad den uppskattas att väga. Nej jag är inte i v 30 Är i v 28 (27+5) idag.
    Men blir även fuktig så de syns när jag blir nervös eller sitter förlänge med benen väldigt tätt ihop. Så de är väl sånt man får leva med under graviditeten. De känns ju inte att de blir blött/fuktigt fören jag är på toa och ser de. Så om de skulle vara fostervatten så måste de väl kännas att de rinner till va??

Ska prata med BM om de på fredag när jag ska träffa henne. Så får hon säga till om hon tycker att någon ska kolla på de på fredag eller om jag kan vänta till tisdag.
    haha jag måste ha yrat eller tyckt jag läst v 30. skyller på tröttheten idag. om det skulle vara fostervatten så skulle du nog märka det, det rinner ju till liksom. men prata m bm om du känner dig osäker. annars lär dom upptäcka på ul om du har för lite vatten eller om det är hål på fosterhinnan. men hoppas på att det inte är fostervatten som du sipprar...
    bf 3 september
  • snalmums
    FruHellström skrev 2011-06-01 12:52:48 följande:
    Ja, hellre rapar jag än fiser, hahah! Tror inte mannen hört mig fisa meer än några enstaka gånger, tjejer fiser ju eg inte
    Halsbränna har jag inte haft på ett tag faktiskt, skönt det. Lyllos er som e så långt gångna, jag går in i v19 idag, längtar ju ihjäl mig efter lillfisen!

Imorrn bär det av på lite semester, ska bli superskönt o komma hemifrån några dagar! Man blir så slö när man bara går hemma, nu ska jag ligga på morbrors soffa några dar o gotta mig ist^^ 
    lyckos vet i tusan, det börjar bli drygt och tungt!!! men visst snart är man i mål!! det går fort för dig också ska du se! hoppas du får en trevlig vistelse och njut av lilla trippen nuSkrattande
    bf 3 september
  • vixan

Hej alla!

Här var det lugnt idag. Har gått och funderat ett tag. Vi har pratat om bjasar och fisar så nu tänkte jag starta en annan intim diskussion. Hur gör ni med rakning inför undersökningarna. Jag brukar raka av mig allt så slipper man frisera. Nu sen jag blev gravid använder jag en ladyshave för att slippa bakterier. En dag slog det mig fasen tror läkaren att jag gör mig fin där nere för honom hmmmm. Hur gör ni inför kontrollerna? Sjukt kanske men gör man inget så tänker man på konstiga saker. =) 

• snalmums
    vixan skrev 2011-06-02 20:31:18 följande:
    Hej alla!

Här var det lugnt idag. Har gått och funderat ett tag. Vi har pratat om bjasar och fisar så nu tänkte jag starta en annan intim diskussion. Hur gör ni med rakning inför undersökningarna. Jag brukar raka av mig allt så slipper man frisera. Nu sen jag blev gravid använder jag en ladyshave för att slippa bakterier. En dag slog det mig fasen tror läkaren att jag gör mig fin där nere för honom hmmmm. Hur gör ni inför kontrollerna? Sjukt kanske men gör man inget så tänker man på konstiga saker. =) 
    jag kan ju allvarligt säga att jag kom in akut då dom satte cerclaget, då hade jag inte fixat till därnere precis. så nu i efterhand på mina kontroller har jag ialf sett till att vara lite fräschare, dock kan jag inte se ner mellan benen längre magen är i vägen. Drömmer dock har jag försökt att raka bort litegrann ialf, men inte direkt allt heller. det sägs ju vara bra med hår därnere det skyddar mot bakterier och svamp dessutom.

idag har det varit ovanligt lugnt i min mage, har känt någon enstaka spark. undra om h*n har träningsvärk???
    bf 3 september
  • vixan

Åker man in akut räknas det inte. =) Har hänt mig också. Kommer ihåg att jag inte rakat benen heller och jag skämdes. Jag blev inlagd så mannen fick ta med sig en rakhyvel. =)

• Lanie

hej tjejer! vilka trevliga diskussioner ni har här inne!

rakning ja, jag har väl varit lite grann, som vem fan bryr sig? jag har bara rakat bikinilinjen lite o ansat när det blivit lite för långt.. mer har jag inte gjort.. läkarna är nog vana av o se både det ena o det andra.

jag var också så där blöt mellan bena ibland o jag nojade precis som er, åkte faktiskt in en gång för o kolla läget..

vi är hemkomna nu iaf.. kickan är supersnäll än så länge, hoppas det håller i sig.. vi håller på o klurar på namn än, men nu har vi nog bestämt oss..

• vixan
    Lanie skrev 2011-06-03 12:25:07 följande:
    hej tjejer! vilka trevliga diskussioner ni har här inne!

rakning ja, jag har väl varit lite grann, som vem fan bryr sig? jag har bara rakat bikinilinjen lite o ansat när det blivit lite för långt.. mer har jag inte gjort.. läkarna är nog vana av o se både det ena o det andra.

jag var också så där blöt mellan bena ibland o jag nojade precis som er, åkte faktiskt in en gång för o kolla läget..

vi är hemkomna nu iaf.. kickan är supersnäll än så länge, hoppas det håller i sig.. vi håller på o klurar på namn än, men nu har vi nog bestämt oss..
    Vad har ni för namnförslag. Vår dotter var 3 månader gammal när vi bestämde oss för ett namn. hehe stakars liten