• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • snalmums
    Lanie skrev 2011-06-03 12:25:07 följande:
    hej tjejer! vilka trevliga diskussioner ni har här inne!

rakning ja, jag har väl varit lite grann, som vem fan bryr sig? jag har bara rakat bikinilinjen lite o ansat när det blivit lite för långt.. mer har jag inte gjort.. läkarna är nog vana av o se både det ena o det andra.

jag var också så där blöt mellan bena ibland o jag nojade precis som er, åkte faktiskt in en gång för o kolla läget..

vi är hemkomna nu iaf.. kickan är supersnäll än så länge, hoppas det håller i sig.. vi håller på o klurar på namn än, men nu har vi nog bestämt oss..
    kul att höra från dig!!!! välkomna hem Glad

ja, läkarna har nog fan sett både det ena och det andra men så länge man har duschat innan man ska på kontroll så känns det fräschat så, sen kan man skita i resten.

du får berätta sen vad det blir för namn, är ju nyfiken!!!

stor kram t er
    bf 3 september
  • Lanie

Vi har nu bestämt oss... Lilla Kickan blev en Thea Hillevi.. nu ska man bara lära sig o säga thea oxå o inte bebis eller kickan... :)

• snalmums
    Lanie skrev 2011-06-03 15:39:21 följande:
    Vi har nu bestämt oss... Lilla Kickan blev en Thea Hillevi.. nu ska man bara lära sig o säga thea oxå o inte bebis eller kickan... :)
    fina namn ni valt t henne, det gick ju fortSkrattande
    bf 3 september
  • Lanie
    snalmums skrev 2011-06-03 16:41:36 följande:
    fina namn ni valt t henne, det gick ju fortSkrattande
    vi har ju pratat om det namnet sen hon föddes, men nu bestämde vi det.. eller mest min sambo.. jag kom på namnen, han fick bestämma :)
  • ISSEN

Hallå i värmen! Hur är det med alla? Jag mår fint, lite trött blir jag i värmen och jag upplever att även bebis i magen blir det! Jag känner henne varje dag men just de dagarna jag har vistats i solen är det väldigt lungt tills jag själv svalkat mig! Är det någon mer som upplever det så? Idag är jag i v 30+3 och det är tre dagar kvar tills min äldsta son föddes :) och går jag över det är det här min längsta graviditet någonsin vilket skulle kännas underbart att få uppleva :)

• snalmums
    ISSEN skrev 2011-06-07 11:03:33 följande:
    Hallå i värmen! Hur är det med alla? Jag mår fint, lite trött blir jag i värmen och jag upplever att även bebis i magen blir det! Jag känner henne varje dag men just de dagarna jag har vistats i solen är det väldigt lungt tills jag själv svalkat mig! Är det någon mer som upplever det så? Idag är jag i v 30+3 och det är tre dagar kvar tills min äldsta son föddes :) och går jag över det är det här min längsta graviditet någonsin vilket skulle kännas underbart att få uppleva :)
    heeej på dig! kul att du updaterar lite här i tråden, själv har jag inte varit så aktiv sista dagarna. underbart att höra att bebisen är kvar i magen och det faktiskt bara är 3 dagar kvar, bara se framåt att du kommer säkert gå längre denna gång!Skrattande själv är jag i v 27+2 idag, var även på kontroll och läkaren tycker att det ser bra ut men känner lite tryck neråt det beror på att bebisen växer och det börjar bli tyngre. huvudet ligger neråt vilket läkaren tyckte var bra utifall det skulle sätta igång tidigare så h*n inte ligger med skjärten neråt.

jag upplever också så som du att h*n rör sig mindre nu när det är så varmt!

ta hand om dig så länge!!!
    bf 3 september
  • snalmums

tjollahoppasan allesammans!

hur mår ni i sommarvärmen? eller den tropiska värmen vill jag nog kalla detFörvånad phuu

bf 3 september
  • vixan

Hej alla!

Jag vill också vara där ni är!! Tiden går så sakta... Jag har inte tänkt på om bebis rör sig mindre när det är varmt men min bebis är van vid värme. Använder ju värmekudde varjekväll.

Har varit på RUL idag och det gick jättebra allt såg bra ut med lilltjejen Drömmer. Fortfarande BF 28 oktober.

Var väldigt nervös innan idag då jag droppade några droppar blod när jag fixade bikinilinjen. Verkade inte som att det kom från slidan så jag har nog kommit åt något med ladyshaven. Det slutade nämligen direkt men trodde jag skulle svimma där ett tag. Man kan ju fråga sig varför det skulle komma en blödning just i den stunden som jag rakade mig.

kram alla 

• FruHellström

Det är vaaaarmt!!!

Har haft några sköna dagar på Åland, hade gärna stannat ett tag till. lite golf o massor med god öl...lr jag menar mat såklart Det gick riktigt bra både resan dit o hem, men att bli omkörd i trappen av 70åringar va lite förnedrande, heheh! Har känts riktigt bra sista tiden, känner av bebis lite varje dag men har inte ont eller blöder utan bara den där klassiska foglossningen o såklart e man rätt svullen. Ska på RUL på måndag, hoppas bf stämmer o att lilltrollet mår bra, ska bli kul o se igen

Vixan, imponerad av att du övht KAN raka, jag försökte häromdagen, det går sådär, har bett mannen ta över, helt emot mina principer o släppa ner ngn där för rakning, men hellre det än o se ut som en fläckig apa! Så i helgen ska det frissas ordentligt, vi skapå bröllop på Lördag o då kan det vara skönt o känna sig fin nånstans ;P 

Som sagt, man sitter inte så mkt här då det är så vackert väder, ska försöka ge mig ut en sväng nu, måste få lite sommarben!  

• vixan
    FruHellström skrev 2011-06-07 14:33:56 följande:
    Det är vaaaarmt!!!

Har haft några sköna dagar på Åland, hade gärna stannat ett tag till. lite golf o massor med god öl...lr jag menar mat såklart Det gick riktigt bra både resan dit o hem, men att bli omkörd i trappen av 70åringar va lite förnedrande, heheh! Har känts riktigt bra sista tiden, känner av bebis lite varje dag men har inte ont eller blöder utan bara den där klassiska foglossningen o såklart e man rätt svullen. Ska på RUL på måndag, hoppas bf stämmer o att lilltrollet mår bra, ska bli kul o se igen

Vixan, imponerad av att du övht KAN raka, jag försökte häromdagen, det går sådär, har bett mannen ta över, helt emot mina principer o släppa ner ngn där för rakning, men hellre det än o se ut som en fläckig apa! Så i helgen ska det frissas ordentligt, vi skapå bröllop på Lördag o då kan det vara skönt o känna sig fin nånstans ;P 

Som sagt, man sitter inte så mkt här då det är så vackert väder, ska försöka ge mig ut en sväng nu, måste få lite sommarben!  
    Vi har något som inte många  har  längre en bide`. Tyckte det var konstigt nör vi köpte huset at man satt in en sådan i ett nytt badrum men det är superbra. Sätter mig gränsle över den så går det bra. hehe